Metodyka wychowania przedszkolnego-zajęcia praktyczne (2sem.) [W6-PP-NM-MET-WP.1]
semestr letni 2021/2022
Praktyka,
grupa nr 1
Przedmiot: | Metodyka wychowania przedszkolnego-zajęcia praktyczne (2sem.) [W6-PP-NM-MET-WP.1] | ||||||
Zajęcia: |
semestr letni 2021/2022 [2021/2022L]
(zakończony)
Praktyka [PRAKT], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||
Termin i miejsce:
|
wielokrotnie, sobota (niestandardowa częstotliwość), 8:30 - 10:00
sala B-1.3 Budynek B (Cieszyn, ul. Bielska 62) jaki jest adres? |
||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||
Liczba osób w grupie: | 13 | ||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||
Prowadzący: | Sylwia Wrona | ||||||
Literatura: |
Andrzejewska J., Bilewicz-Kuźnia B. (red.): Oblicza edukacji przedszkolnej i szkolnej. Wyd. UMCS, Lublin 2020. Bulera M., Żuchelkowska K.: Edukacja przedszkolna z partnerskim udziałem rodziców. Wyd. Edukacyjne Akapit, Bydgoszcz 2003. Gruszczyk – Kolczyńska E., Zielińska E.: Wspomaganie rozwoju umysłowego trzylatków i dzieci starszych wolniej rozwijających się. WSiP, Warszawa 2000. Gruszczyk – Kolczyńska E., Zielińska E.: Wspomaganie rozwoju umysłowego czterolatków i pięciolatków. WSiP, Warszawa 2000. Jędrzejowska E.: Twórczość plastyczna dzieci w wieku przedszkolnym. Wybrane aspekty. Wyd. Uniwersytet Opolski, Opole, 2014. |
||||||
Zakres tematów: |
Obserwacja zajęć terenowych, Analiza dokumentacji indywidualnej dziecka na terenie placówek Omówienie zajęć terenowych |
||||||
Metody dydaktyczne: |
obeserwacja uczestnicząca, pogadanka, burza mózgów |
||||||
Metody i kryteria oceniania: |
RAPORT Z PRAKTYK - W raporcie z praktyk powinna znaleźć się charakterystyka środowiska wychowawczego, w którym praktykę odbywał student, a także opis celów, podstaw prawnych oraz organizacyjnych instytucji wychowania przedszkolnego. W raporcie student opisuje także metody i formy pracy nauczyciela, jakie zaobserwował w placówce będącej miejscem praktyki. Student odnotowuje ponadto istnienie zasad bezpieczeństwa i higieny pracy, jakie wdrażają przedszkola. ANALIZA DOKUMENTACJI - Student dokonuje oceny zgromadzonej dokumentacji ilustrującej funkcjonowanie placówek wychowania przedszkolnego (np. plany pracy, arkusze obserwacji rozwoju dziecka, scenariusze zajęć itd.) Student przedstawia własne spostrzeżenia dotyczące metod, form i procedur oraz dobrych praktyk, jakie zaobserwował w przedszkolu. Student potwierdza własne zaangażowanie w projektowanie i wykonanie działań pedagogicznych w placówce przedszkolnej przedstawiając stosowną dokumentację (np. scenariusze zajęć, arkusze obserwacji rozwoju dziecka, itd.) REJESTR FREKWENCJI - Student potwierdza wysoką frekwencją w zajęciach praktycznych, własnym zaangażowaniem w zaplanowane do realizacji działania, potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego. Nauczyciel akademicki organizuje czas pobytu w placówce, motywuje do aktywnego uczestniczenia w zajęciach albo obserwacjach, zachęca do wypowiadania sądów i opinii o charakterze merytorycznym. Przygotowanie raportu z praktyk oraz stosownej dokumentacji, przygotowanie zajęć. |
||||||
Uwagi: |
PPW sem.2 dr Wrona |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.