Metodyka wychowania przedszkolnego-zajęcia praktyczne (2sem.) W6-PP-NM-MET-WP.1
semestr letni 2021/2022
Praktyka,
grupa nr 1
![]() zaznaczono (na zielono) terminy aktualnie wyświetlanej grupy |
| |||||
Przedmiot | Metodyka wychowania przedszkolnego-zajęcia praktyczne (2sem.) W6-PP-NM-MET-WP.1 | |||||||
Zajęcia |
semestr letni 2021/2022 (2021/2022L)
(w trakcie)
Praktyka (PRAKT), grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
|||||||
![]() |
Termin i miejsce: |
wielokrotnie, sobota (niestandardowa częstotliwość), 8:30 - 10:00
sala B-1.3 Bielska 62 jaki jest adres? |
||||||
![]() |
Terminy najbliższych spotkań: |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||
Liczba osób w grupie: | 12 | |||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | |||||||
Prowadzący: | Sylwia Wrona | |||||||
Literatura: |
Andrzejewska J., Bilewicz-Kuźnia B. (red.): Oblicza edukacji przedszkolnej i szkolnej. Wyd. UMCS, Lublin 2020. Bulera M., Żuchelkowska K.: Edukacja przedszkolna z partnerskim udziałem rodziców. Wyd. Edukacyjne Akapit, Bydgoszcz 2003. Gruszczyk – Kolczyńska E., Zielińska E.: Wspomaganie rozwoju umysłowego trzylatków i dzieci starszych wolniej rozwijających się. WSiP, Warszawa 2000. Gruszczyk – Kolczyńska E., Zielińska E.: Wspomaganie rozwoju umysłowego czterolatków i pięciolatków. WSiP, Warszawa 2000. Jędrzejowska E.: Twórczość plastyczna dzieci w wieku przedszkolnym. Wybrane aspekty. Wyd. Uniwersytet Opolski, Opole, 2014. |
|||||||
Zakres tematów: |
Obserwacja zajęć terenowych, Analiza dokumentacji indywidualnej dziecka na terenie placówek Omówienie zajęć terenowych |
|||||||
Metody dydaktyczne: |
obeserwacja uczestnicząca, pogadanka, burza mózgów |
|||||||
Metody i kryteria oceniania: |
RAPORT Z PRAKTYK - W raporcie z praktyk powinna znaleźć się charakterystyka środowiska wychowawczego, w którym praktykę odbywał student, a także opis celów, podstaw prawnych oraz organizacyjnych instytucji wychowania przedszkolnego. W raporcie student opisuje także metody i formy pracy nauczyciela, jakie zaobserwował w placówce będącej miejscem praktyki. Student odnotowuje ponadto istnienie zasad bezpieczeństwa i higieny pracy, jakie wdrażają przedszkola. ANALIZA DOKUMENTACJI - Student dokonuje oceny zgromadzonej dokumentacji ilustrującej funkcjonowanie placówek wychowania przedszkolnego (np. plany pracy, arkusze obserwacji rozwoju dziecka, scenariusze zajęć itd.) Student przedstawia własne spostrzeżenia dotyczące metod, form i procedur oraz dobrych praktyk, jakie zaobserwował w przedszkolu. Student potwierdza własne zaangażowanie w projektowanie i wykonanie działań pedagogicznych w placówce przedszkolnej przedstawiając stosowną dokumentację (np. scenariusze zajęć, arkusze obserwacji rozwoju dziecka, itd.) REJESTR FREKWENCJI - Student potwierdza wysoką frekwencją w zajęciach praktycznych, własnym zaangażowaniem w zaplanowane do realizacji działania, potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego. Nauczyciel akademicki organizuje czas pobytu w placówce, motywuje do aktywnego uczestniczenia w zajęciach albo obserwacjach, zachęca do wypowiadania sądów i opinii o charakterze merytorycznym. Przygotowanie raportu z praktyk oraz stosownej dokumentacji, przygotowanie zajęć. |
|||||||
Uwagi: |
PPW sem.2 dr Wrona |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.