Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Reklama [W3-DK-S1-R20] semestr letni 2021/2022
Ćwiczenia, grupa nr 3

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Reklama [W3-DK-S1-R20]
Zajęcia: semestr letni 2021/2022 [2021/2022L] (zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 3 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każda środa, 8:00 - 9:30
sala 238
Wydział Nauk Społecznych oraz Wydział Humanistyczny (Katowice, ul. Bankowa 11) jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 26
Limit miejsc: 26
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Waldemar Sobera
Literatura:

Literatura obowiązkowa:

Beliczyński, J. (1999). Planowanie mediów w zarządzaniu reklamą. Kraków: ANTYKWA.

Benedikt, A. (2004). Reklama jako proces komunikacji. Wrocław: ASTRUM,

Błaszczyk, D., Machowska, J. (2016). Badanie skuteczności reklamy. Warszawa: WSiP.

Błaszczyk, D., Machowska, J. (2016). Machowska. Tworzenie planu medialnego. Warszawa: WSiP.

Budzyński, W. (2000). Reklama. Techniki skutecznej perswazji. Warszawa: POLTEXT.

Cenker, E. M. (2002). Public relations. Poznań: Wyższa Szkoła Bankowa.

Ćwiklińska, A. (2014). Konwergencja muzyki i reklamy. Istota i znaczenie muzyki w telewizyjnym spocie reklamowym. Przedsiębiorczość i Zarządzanie, XV(4).

Datko, M. (1999). Sponsoring w strategii promocyjnej przedsiębiorstwa. Poznań: AE.

Doliński, D. (1998). Psychologia reklamy. Wrocław: Agencja reklamowa „Aida” sc.

Grzegorczyk, A. (2010). Reklama. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.

Jaworowicz, P., Jaworowicz, M. (2016). Event marketing w Zintegrowanej Komunikacji Marketingowej. Warszawa: Difin

Kall, J. (2002). Reklama. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne S.A.

Kargiel, A., Piłka, R., Zadrożna, D. (2016). Przygotowanie środków reklamowych. Warszawa: WSiP.

Krupa, M. (2017). 11 błędów, które nagminnie popełniają copywriterzy: https://spraw nymarketing.pl/bledy-copywriterow/.

Mróz-Gorgoń, B., Szymański, G. (2016). E-reklama i marketingowe wykorzystanie wyszukiwarek internetowych – przegląd istniejących form i pojęć. Studia i Prace WNEiZ US, nr 43/2 2016.

Mruk, H. (2004). Komunikowanie się w marketingu. Warszawa: PWE.

Nierenberg, B. (red.) (2015). Zarządzanie reklamą. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.

Nowacki, R. (2006). Reklama. Warszawa: Difin.

Nufer, G. (2015). Event-Marketing in Sport and Kultur. Erlich Verlag Schmidt.

Olędzki, J., Tworzydło, D. (2009). Leksykon Public Relations. Rzeszów: Liber.

Ries, L. (2016). Wizualny młotek. Jak wbić do głowy przekaz marki dzięki emocjonalnej sile obrazu. Gliwice: Helion.

Rozwadowska, B. (2002). Public Relations. Teoria, praktyka, perspektywy. Warszawa: Studio EMKA

Stecki, L. (2000). Sponsoring. Toruń: Towarzystwo Naukowe Organizacji i Kierownictwa „Dom Organizatora”.

Sznajder, A. (2014). Technologie mobilne w marketingu. Warszawa: Nieoczywiste.

Sznajder, A. (2015). Marketing sportu. Warszawa: PWE.

Wrycza-Bekier, J. (2016). Webwriting. Profesjonalne tworzenie tekstów do Internetu. Gliwice: Onepress, s. 137-146.

Literatura uzupełniająca:

Puzyrkiewicz, D. Prosty przepis na skuteczny tekst marketingowy.

Stopka, T. (2017). Content Marketing. Dotrzyj, zainteresuj, zatrzymaj. Sztuka pozyskiwania klientów za pomocą treści. Rzeszów: Newsline.

Grzegorczyk, A. (red.). Perswazyjne wykorzystanie wizerunku osób znanych. Warszawa: Wyższa Szkoła Promocji, Mediów i Show Businessu.

Słowik, M. eMail marketing. Jak zrobić newsletter, na który ludzie czekają z niecierpliwością? https://www.etworzenie.pl/jak-zrobic-newsletter/.

Dołchasz, M. (2002). Instrumenty promocji stosowane przez lokalne agencje reklamowe. Zeszyty Naukowe Akademii Ekonomicznej w Krakowie, nr 581.

Escher, I. (2014). Badania marketingowe jako podstawa planowania działań i instrumentów marketingowych towarzyszących wprowadzeniu na rynek nowego produktu (przypadek nawozu fosforowego firmy Struga SA). Zarządzanie, XLI(1).

Zakres tematów:

Zajęcia wprowadzające

Rola języka w przekazie reklamowym

Reklama audiowizualna

Bohaterowie i podmioty w reklamie

Charakterystyka wybranych środków i nośników reklamy

Reklama online i reklama mobilna

Agencja reklamowa

Planowanie mediów

Projektowanie kampanii reklamowej

Realizacja i ocena kampanii reklamowej. Analiza wybranych przykładów kampanii reklamowych

Badanie reklamy

Sponsoring i event marketing

Prezentacja projektów zaliczeniowych

Podsumowanie zajęć

Metody dydaktyczne:

• Dyskusja moderowana

• Projekty grupowe oraz ich prezentacja w czasie zajęć

• Ćwiczenia grupowe i indywidualne w formie warsztatowej

• Wykorzystanie narzędzi informatycznych w wizualizacji zajęć dydaktycznych (wizualizacja danych za pomocą wykresów, wykorzystanie technik wizualizacji fotograficznej w prowadzonych zajęciach, wykorzystanie zasad ekspozycji wizualnej w prowadzonych zajęciach; wizualizacja danych za pomocą formatowania warunkowego)

• wykorzystanie zasad prawa autorskiego w prowadzonych zajęciach dydaktycznych

Metody i kryteria oceniania:

• Obecność

• Udział w dyskusji moderowanej sprawdzającej wiedzę teoretyczną studenta wynikającej z proponowanej literatury

• Wykonanie i prezentacja projektów grupowych

Uwagi:

2 semestr, dziennikarstwo i komunikacja społeczna, stacjonarne I stopnia

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)