Reklama [W3-DK-S1-R20]
semestr letni 2021/2022
Ćwiczenia,
grupa nr 3
Przedmiot: | Reklama [W3-DK-S1-R20] |
Zajęcia: |
semestr letni 2021/2022 [2021/2022L]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 3 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każda środa, 8:00 - 9:30
sala 238 Wydział Nauk Społecznych oraz Wydział Humanistyczny (Katowice, ul. Bankowa 11) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 26 |
Limit miejsc: | 26 |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Waldemar Sobera |
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: Beliczyński, J. (1999). Planowanie mediów w zarządzaniu reklamą. Kraków: ANTYKWA. Benedikt, A. (2004). Reklama jako proces komunikacji. Wrocław: ASTRUM, Błaszczyk, D., Machowska, J. (2016). Badanie skuteczności reklamy. Warszawa: WSiP. Błaszczyk, D., Machowska, J. (2016). Machowska. Tworzenie planu medialnego. Warszawa: WSiP. Budzyński, W. (2000). Reklama. Techniki skutecznej perswazji. Warszawa: POLTEXT. Cenker, E. M. (2002). Public relations. Poznań: Wyższa Szkoła Bankowa. Ćwiklińska, A. (2014). Konwergencja muzyki i reklamy. Istota i znaczenie muzyki w telewizyjnym spocie reklamowym. Przedsiębiorczość i Zarządzanie, XV(4). Datko, M. (1999). Sponsoring w strategii promocyjnej przedsiębiorstwa. Poznań: AE. Doliński, D. (1998). Psychologia reklamy. Wrocław: Agencja reklamowa „Aida” sc. Grzegorczyk, A. (2010). Reklama. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne. Jaworowicz, P., Jaworowicz, M. (2016). Event marketing w Zintegrowanej Komunikacji Marketingowej. Warszawa: Difin Kall, J. (2002). Reklama. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne S.A. Kargiel, A., Piłka, R., Zadrożna, D. (2016). Przygotowanie środków reklamowych. Warszawa: WSiP. Krupa, M. (2017). 11 błędów, które nagminnie popełniają copywriterzy: https://spraw nymarketing.pl/bledy-copywriterow/. Mróz-Gorgoń, B., Szymański, G. (2016). E-reklama i marketingowe wykorzystanie wyszukiwarek internetowych – przegląd istniejących form i pojęć. Studia i Prace WNEiZ US, nr 43/2 2016. Mruk, H. (2004). Komunikowanie się w marketingu. Warszawa: PWE. Nierenberg, B. (red.) (2015). Zarządzanie reklamą. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego. Nowacki, R. (2006). Reklama. Warszawa: Difin. Nufer, G. (2015). Event-Marketing in Sport and Kultur. Erlich Verlag Schmidt. Olędzki, J., Tworzydło, D. (2009). Leksykon Public Relations. Rzeszów: Liber. Ries, L. (2016). Wizualny młotek. Jak wbić do głowy przekaz marki dzięki emocjonalnej sile obrazu. Gliwice: Helion. Rozwadowska, B. (2002). Public Relations. Teoria, praktyka, perspektywy. Warszawa: Studio EMKA Stecki, L. (2000). Sponsoring. Toruń: Towarzystwo Naukowe Organizacji i Kierownictwa „Dom Organizatora”. Sznajder, A. (2014). Technologie mobilne w marketingu. Warszawa: Nieoczywiste. Sznajder, A. (2015). Marketing sportu. Warszawa: PWE. Wrycza-Bekier, J. (2016). Webwriting. Profesjonalne tworzenie tekstów do Internetu. Gliwice: Onepress, s. 137-146. Literatura uzupełniająca: Puzyrkiewicz, D. Prosty przepis na skuteczny tekst marketingowy. Stopka, T. (2017). Content Marketing. Dotrzyj, zainteresuj, zatrzymaj. Sztuka pozyskiwania klientów za pomocą treści. Rzeszów: Newsline. Grzegorczyk, A. (red.). Perswazyjne wykorzystanie wizerunku osób znanych. Warszawa: Wyższa Szkoła Promocji, Mediów i Show Businessu. Słowik, M. eMail marketing. Jak zrobić newsletter, na który ludzie czekają z niecierpliwością? https://www.etworzenie.pl/jak-zrobic-newsletter/. Dołchasz, M. (2002). Instrumenty promocji stosowane przez lokalne agencje reklamowe. Zeszyty Naukowe Akademii Ekonomicznej w Krakowie, nr 581. Escher, I. (2014). Badania marketingowe jako podstawa planowania działań i instrumentów marketingowych towarzyszących wprowadzeniu na rynek nowego produktu (przypadek nawozu fosforowego firmy Struga SA). Zarządzanie, XLI(1). |
Zakres tematów: |
Zajęcia wprowadzające Rola języka w przekazie reklamowym Reklama audiowizualna Bohaterowie i podmioty w reklamie Charakterystyka wybranych środków i nośników reklamy Reklama online i reklama mobilna Agencja reklamowa Planowanie mediów Projektowanie kampanii reklamowej Realizacja i ocena kampanii reklamowej. Analiza wybranych przykładów kampanii reklamowych Badanie reklamy Sponsoring i event marketing Prezentacja projektów zaliczeniowych Podsumowanie zajęć |
Metody dydaktyczne: |
• Dyskusja moderowana • Projekty grupowe oraz ich prezentacja w czasie zajęć • Ćwiczenia grupowe i indywidualne w formie warsztatowej • Wykorzystanie narzędzi informatycznych w wizualizacji zajęć dydaktycznych (wizualizacja danych za pomocą wykresów, wykorzystanie technik wizualizacji fotograficznej w prowadzonych zajęciach, wykorzystanie zasad ekspozycji wizualnej w prowadzonych zajęciach; wizualizacja danych za pomocą formatowania warunkowego) • wykorzystanie zasad prawa autorskiego w prowadzonych zajęciach dydaktycznych |
Metody i kryteria oceniania: |
• Obecność • Udział w dyskusji moderowanej sprawdzającej wiedzę teoretyczną studenta wynikającej z proponowanej literatury • Wykonanie i prezentacja projektów grupowych |
Uwagi: |
2 semestr, dziennikarstwo i komunikacja społeczna, stacjonarne I stopnia |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.