Podstawy pedagogiki korekcyjnej [W6-PE-KT-S1-E1.PPK]
semestr letni 2021/2022
Wykład,
grupa nr 1
Przedmiot: | Podstawy pedagogiki korekcyjnej [W6-PE-KT-S1-E1.PPK] | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr letni 2021/2022 [2021/2022L]
(zakończony)
Wykład [W], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 14 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Beata Skotnicka | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Byers R., Jak zaplanować pracę z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych: opracowanie metodyczne dla nauczycieli, Warszawa 2002 Czajkowska I., Herda K., Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne w szkole: poradnik dla nauczycieli, Warszawa 1989 Górniewicz E., Krause A., Od tradycjonalizmu do ponowoczesności: dyskursy pedagogiki specjalnej, Olsztyn 2002 Klus-Stańska D., Szczepska-Putkowska M. (red.), Pedagogika wczesnoszkolna. Dyskursy, problemy, rozwiązania, Warszawa 2009 Kozłowska A. (red. nauk.), Dylematy współczesnego wychowania i edukacji, Kraków 2007 Olechowska A., Edukacja dzieci o specjalnych potrzebach w: Szlendak T. (red.), Małe dziecko w Polsce. Raport o sytuacji edukacji elementarnej, Warszawa 2006 Olechowska A., Wspieranie uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Wskazówki dla nauczycieli, Warszawa 2001 Sekułowicz M.(red.), Wybrane problemy pedagogiki specjalnej: teoria, diagnoza, terapia, Wrocław 2006 Skorek M. (red.), Terapia pedagogiczna, t.1 i 2, Kraków 2005 Sosin I. (red.), Terapia pedagogiczna uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się, Warszawa 2008 |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Pedagogika korekcyjna jako dziedzina pedagogiki, przedmiot i zadania pedagogiki korekcyjnej. 2. Sylwetka i przygotowanie zawodowe pedagoga korekcyjnego. 3. Metody i techniki badań pedagogicznych w pedagogice korekcyjnej. 4. Rodzaje trudności w rozwoju i uczeniu się – przyczyny i objawy. 5. Etapy pracy terapeutycznej. 6. Zaburzenia analizatora wzrokowego, orientacji przestrzennej oraz lateralizacji przyczyną niepowodzeń szkolnych. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
wykład informacyjny wspomagany prezentacjami multimedialnymi, metodami aktywizującymi – dyskusja dydaktyczna |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Egzamin pisemny - test, obejmujący znaczną część treści/działań zmierzających do osiągnięcia efektów kształcenia modułu |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
dr Skotnicka dr Skotnicka |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.