Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Podstawy pedagogiki korekcyjnej W6-PE-KT-S1-E1.PPK
semestr letni 2021/2022
Wykład, grupa nr 1

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot Podstawy pedagogiki korekcyjnej W6-PE-KT-S1-E1.PPK
Zajęcia semestr letni 2021/2022 (2021/2022L) (w trakcie)
Wykład (W), grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce:
każdy piątek, 8:00 - 8:45
sala zajęcia zdalne
Bielska 62 jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Liczba osób w grupie: 14
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Beata Skotnicka
Literatura:

Byers R., Jak zaplanować pracę z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych: opracowanie metodyczne dla nauczycieli, Warszawa 2002

Czajkowska I., Herda K., Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne w szkole: poradnik dla nauczycieli, Warszawa 1989

Górniewicz E., Krause A., Od tradycjonalizmu do ponowoczesności: dyskursy pedagogiki specjalnej, Olsztyn 2002

Klus-Stańska D., Szczepska-Putkowska M. (red.), Pedagogika wczesnoszkolna. Dyskursy, problemy, rozwiązania, Warszawa 2009

Kozłowska A. (red. nauk.), Dylematy współczesnego wychowania i edukacji, Kraków 2007

Olechowska A., Edukacja dzieci o specjalnych potrzebach w: Szlendak T. (red.), Małe dziecko w Polsce. Raport o sytuacji edukacji elementarnej, Warszawa 2006

Olechowska A., Wspieranie uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Wskazówki dla nauczycieli, Warszawa 2001

Sekułowicz M.(red.), Wybrane problemy pedagogiki specjalnej: teoria, diagnoza, terapia, Wrocław 2006

Skorek M. (red.), Terapia pedagogiczna, t.1 i 2, Kraków 2005

Sosin I. (red.), Terapia pedagogiczna uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się, Warszawa 2008

Zakres tematów:

1. Pedagogika korekcyjna jako dziedzina pedagogiki, przedmiot i zadania pedagogiki korekcyjnej.

2. Sylwetka i przygotowanie zawodowe pedagoga korekcyjnego.

3. Metody i techniki badań pedagogicznych w pedagogice korekcyjnej.

4. Rodzaje trudności w rozwoju i uczeniu się – przyczyny i objawy.

5. Etapy pracy terapeutycznej.

6. Zaburzenia analizatora wzrokowego, orientacji przestrzennej oraz lateralizacji przyczyną niepowodzeń szkolnych.

Metody dydaktyczne:

wykład informacyjny wspomagany prezentacjami multimedialnymi, metodami aktywizującymi – dyskusja dydaktyczna

Metody i kryteria oceniania:

Egzamin pisemny - test, obejmujący znaczną część treści/działań zmierzających do osiągnięcia efektów kształcenia modułu

Uwagi:

dr Skotnicka

dr Skotnicka

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.