Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Media w kulturze W6-AE-S1-MWK
semestr letni 2021/2022
Wykład, grupa nr 1

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot Media w kulturze W6-AE-S1-MWK
Zajęcia semestr letni 2021/2022 (2021/2022L) (w trakcie)
Wykład (W), grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce:
każda środa, 16:30 - 17:15
sala zajęcia zdalne
Bielska 62 jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Liczba osób w grupie: 14
Limit miejsc: 18
Prowadzący: Bogusław Dziadzia
Strona domowa grupy: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3amA38dftGcvgkjiGOVDmrxkKc7tgtxzgFrewrgR22wHc1%40thread.tacv2/conversations?groupId=e60c0062-ebd6-4fc7-9968-136cc8041129&tenantId=50c76291-0c80-4444-a2fb-4f8ab168c311
Literatura:

H. Jenkins, Konwergencja mediów, WAiP, Warszawa 2007.

D. McQuail, Teoria komunikowania masowego, PWN 2007.

M. Filiciak, Media wersja beta. Film i telewizja w czasach gier komputerowych i internetu, Wydawnictwo Naukowe Katedra 2013.

L. Lessing, Wolna kultura, WSiP, Warszawa 2005.

R. Kluszczyński, Sztuka interaktywna. Od dzieła-instrumentu do interaktywnego spektaklu, WAiP, Warszawa 2010.

A. Keen, Kult amatora. Jak Internet niszczy kulturę, WAiP, Warszawa 2007.

B. Dziadzia, Wpływ mediów, Kraków 2008.

B. Dziadzia, Naznaczeni popkulturą, Gdańsk 2014.

R. Scruton, Przewodnik po kulturze nowoczesnej dla inteligentnych, Thesaurus, Łódź-Warszawa 2006.

P. Bourdieu, Dystynkcja, Scholar, Warszawa 2006.

Zakres tematów:

Głównym celem zajęć jest uzmysłowienie roli mediów w kształtowaniu współczesnego społeczeństwa, zrozumienie elementarnych zasad języka mediów, zaznajomienie z kontekstami historycznymi środków przekazu oraz uświadomienie kulturotwórczej roli jaką mogą i spełniają media w szeroko rozumianym systemie kultury, upowszechniania kultury, edukacji i wychowania. Wybrane, proponowane tematy obejmują m.in. zagadnienia jak: • Kultura, kultura popularna i/a kultura masowa.

• Historia i zjawisko kultury popularnej.

• Koncepcje komunikowania masowego czyli sposoby rozumienia roli mediów.

• Public relation, propaganda i reklama.

• Aktywizacja społeczna w mediach, Web 2.0, Kultura 2.0 a pojęcie wolności i odpowiedzialności.

• Konsumpcja kultury.

Zakłada się modyfikację szczegółowej tematyki zgodnie z oczekiwaniam grupy zajęciowej.

Metody dydaktyczne:

Metody podające oraz dyskusje.

Metody i kryteria oceniania:

Egzamin ustny w grupach obejmujący tematykę wykładów i treści proponowanej literatury naukowej.

Uwagi:

prof. Dziadzia

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.