Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Media w kulturze [W6-AE-S1-MWK] semestr letni 2021/2022
Wykład, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Media w kulturze [W6-AE-S1-MWK]
Zajęcia: semestr letni 2021/2022 [2021/2022L] (zakończony)
Wykład [W], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każda środa, 16:30 - 17:15
sala Zajęcia zdalne
Zdalny jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 14
Limit miejsc: 18
Prowadzący: Bogusław Dziadzia
Strona domowa grupy: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3amA38dftGcvgkjiGOVDmrxkKc7tgtxzgFrewrgR22wHc1%40thread.tacv2/conversations?groupId=e60c0062-ebd6-4fc7-9968-136cc8041129&tenantId=50c76291-0c80-4444-a2fb-4f8ab168c311
Literatura:

H. Jenkins, Konwergencja mediów, WAiP, Warszawa 2007.

D. McQuail, Teoria komunikowania masowego, PWN 2007.

M. Filiciak, Media wersja beta. Film i telewizja w czasach gier komputerowych i internetu, Wydawnictwo Naukowe Katedra 2013.

L. Lessing, Wolna kultura, WSiP, Warszawa 2005.

R. Kluszczyński, Sztuka interaktywna. Od dzieła-instrumentu do interaktywnego spektaklu, WAiP, Warszawa 2010.

A. Keen, Kult amatora. Jak Internet niszczy kulturę, WAiP, Warszawa 2007.

B. Dziadzia, Wpływ mediów, Kraków 2008.

B. Dziadzia, Naznaczeni popkulturą, Gdańsk 2014.

R. Scruton, Przewodnik po kulturze nowoczesnej dla inteligentnych, Thesaurus, Łódź-Warszawa 2006.

P. Bourdieu, Dystynkcja, Scholar, Warszawa 2006.

Zakres tematów:

Głównym celem zajęć jest uzmysłowienie roli mediów w kształtowaniu współczesnego społeczeństwa, zrozumienie elementarnych zasad języka mediów, zaznajomienie z kontekstami historycznymi środków przekazu oraz uświadomienie kulturotwórczej roli jaką mogą i spełniają media w szeroko rozumianym systemie kultury, upowszechniania kultury, edukacji i wychowania. Wybrane, proponowane tematy obejmują m.in. zagadnienia jak: • Kultura, kultura popularna i/a kultura masowa.

• Historia i zjawisko kultury popularnej.

• Koncepcje komunikowania masowego czyli sposoby rozumienia roli mediów.

• Public relation, propaganda i reklama.

• Aktywizacja społeczna w mediach, Web 2.0, Kultura 2.0 a pojęcie wolności i odpowiedzialności.

• Konsumpcja kultury.

Zakłada się modyfikację szczegółowej tematyki zgodnie z oczekiwaniam grupy zajęciowej.

Metody dydaktyczne:

Metody podające oraz dyskusje.

Metody i kryteria oceniania:

Egzamin ustny w grupach obejmujący tematykę wykładów i treści proponowanej literatury naukowej.

Uwagi:

prof. Dziadzia

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)