Media w kulturze [W6-AE-S1-MWK]
semestr letni 2021/2022
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Media w kulturze [W6-AE-S1-MWK] |
Zajęcia: |
semestr letni 2021/2022 [2021/2022L]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Terminy i miejsca:
|
|
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 14 |
Limit miejsc: | 18 |
Prowadzący: | Ewa Cudzich, Tomasz Kopczyński |
Literatura: |
David Morley, Przestrzenie domu. Media, mobilność i tożsamość, Narodowe Centrum Kultury, Warszawa 2011 (Rozdz. W domu z mediami, s. 104–124). Martin Lister, Jon Dovey, Seth Giddings, Iain Grant, Kieran Kelly, Nowe media. Wprowadzenie, Wydawnictwo UJ, Kraków 2009 (s. 13–22). Paul Levinson, Nowe nowe media, WydawnictwoWAM, Kra-ków 2010 (R. 1. Dlaczego nowe nowe media?, s. 11–25). Mirosław Filiciak, Michał Danielewicz, Mateusz Halawa, Paweł Mazurek, Agata Nowotny, Młodzi i media. Nowe media a uczestnictwo w kulturze, Raport Centrum Badań nad Kulturą Popularną SWPS,Warszawa, styczeń 2010. Raport dostępny pod adresem: http://www.magdalenaszpunar.com/_dydaktyka/Nowe_media_raport.pdf. John Storey, Studia kulturowe i badania kultury popularnej, Wyd. UJ, Kraków 2003 (R 7.Konsumpcja jako zjawisko co-dziennego życia, s. 111–123). Anna Nacher, Telepłeć. Gender w telewizji doby globalizacji, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2008 (s. 97–111). |
Zakres tematów: |
Rozwój techniki a media. Obszary wpływu mediów na kulturę. Google hacking – jak wyszukujemy informację. Rys historyczny J. A. Komeński 1670 Podział mediów. Kultura XXI w. to kultura wizualna? Media a uzależnienia. Media a wzorce osobowe i prasa. Media i kult ciała. Media jako forma promowania stylu i filozofii życia – wzorce osobowe. Media i mediowanie korpo kultury. Zniewolenie medialno-polityczne - obowiązek dochowania należytej staranności przez media – David Puttnam. Media jako medium umiejętności komunikowania XXI wieku. Belfrolinki – spis przydatnych multimedialnych programów dla nauczycieli, koordynatorów, animatorów. Google Arts & Cultur możliwosci kultury cyforwej. Problemy wynikające z permanentnej kultury medialnej u dzieci – „Dziecięca demencja cyfrowa”. |
Metody dydaktyczne: |
Mini wykład, dyskusja, ćwiczenia problemowe w grupach. |
Metody i kryteria oceniania: |
Kryteria: Średnia arytmetyczna ocen z poszczególnych etapów, sposobów i form weryfikacji efektów kształcenia, przy założeniu, że wszystkie formy i sposoby weryfikacji zostały zaliczone pozytywnie (tzn. na ocenę co najmniej dostateczną). W zakresie: • Aktywności na ćwiczeniach. • Realizacji małych ćwiczeń. • Realizacji mini zdań/prezentacji zaliczeniowych. |
Uwagi: |
mgr Cudzich, dr T. Kopczyński |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.