Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Media w kulturze W6-AE-S1-MWK
semestr letni 2021/2022
Ćwiczenia, grupa nr 1

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot Media w kulturze W6-AE-S1-MWK
Zajęcia semestr letni 2021/2022 (2021/2022L) (w trakcie)
Ćwiczenia (C), grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Terminy i miejsca:
każdy wtorek, 15:30 - 16:15
sala B3.15
Bielska 62 jaki jest adres?
każda środa, 13:45 - 14:30
sala zajęcia zdalne
Bielska 62 jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Liczba osób w grupie: 14
Limit miejsc: 18
Prowadzący: Ewa Cudzich, Tomasz Kopczyński
Literatura:

David Morley, Przestrzenie domu. Media, mobilność i tożsamość, Narodowe Centrum Kultury, Warszawa 2011 (Rozdz. W domu z mediami, s. 104–124).

Martin Lister, Jon Dovey, Seth Giddings, Iain Grant, Kieran Kelly, Nowe media. Wprowadzenie, Wydawnictwo UJ, Kraków 2009 (s. 13–22).

Paul Levinson, Nowe nowe media, WydawnictwoWAM, Kra-ków 2010 (R. 1. Dlaczego nowe nowe media?, s. 11–25).

Mirosław Filiciak, Michał Danielewicz, Mateusz Halawa, Paweł Mazurek, Agata Nowotny, Młodzi i media. Nowe media a uczestnictwo w kulturze, Raport Centrum Badań nad Kulturą Popularną SWPS,Warszawa, styczeń 2010. Raport dostępny pod adresem: http://www.magdalenaszpunar.com/_dydaktyka/Nowe_media_raport.pdf.

John Storey, Studia kulturowe i badania kultury popularnej, Wyd. UJ, Kraków 2003 (R 7.Konsumpcja jako zjawisko co-dziennego życia, s. 111–123).

Anna Nacher, Telepłeć. Gender w telewizji doby globalizacji, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2008 (s. 97–111).

Zakres tematów:

Rozwój techniki a media.

Obszary wpływu mediów na kulturę.

Google hacking – jak wyszukujemy informację.

Rys historyczny J. A. Komeński 1670

Podział mediów.

Kultura XXI w. to kultura wizualna?

Media a uzależnienia.

Media a wzorce osobowe i prasa.

Media i kult ciała.

Media jako forma promowania stylu i filozofii życia – wzorce osobowe.

Media i mediowanie korpo kultury.

Zniewolenie medialno-polityczne - obowiązek dochowania należytej staranności przez media – David Puttnam.

Media jako medium umiejętności komunikowania XXI wieku.

Belfrolinki – spis przydatnych multimedialnych programów dla nauczycieli, koordynatorów, animatorów.

Google Arts & Cultur możliwosci kultury cyforwej.

Problemy wynikające z permanentnej kultury medialnej u dzieci – „Dziecięca demencja cyfrowa”.

Metody dydaktyczne:

Mini wykład, dyskusja, ćwiczenia problemowe w grupach.

Metody i kryteria oceniania:

Kryteria:

Średnia arytmetyczna ocen z poszczególnych etapów, sposobów i form weryfikacji efektów kształcenia, przy założeniu, że wszystkie formy i sposoby weryfikacji zostały zaliczone pozytywnie (tzn. na ocenę co najmniej dostateczną). W zakresie:

• Aktywności na ćwiczeniach.

• Realizacji małych ćwiczeń.

• Realizacji mini zdań/prezentacji zaliczeniowych.

Uwagi:

mgr Cudzich, dr T. Kopczyński

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.