Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Język angielski - poziom średnio zaawansowany [31-L30-NS-PR-A-B1.2] semestr zimowy 2021/2022
lektorat, grupa nr 5

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Język angielski - poziom średnio zaawansowany [31-L30-NS-PR-A-B1.2]
Zajęcia: semestr zimowy 2021/2022 [2021/2022Z] (zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 5 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
jednokrotnie, piątek (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 16:30 - 18:00
sala Zajęcia zdalne
Zdalny jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 18
Limit miejsc: 20
Zaliczenie: Ocena końcowa z modułu
Prowadzący: Katarzyna Kiszka
Literatura:

literatura obowiązkowa

Treści zawarte w kursie e-learningowym ANG PRAWO ZAOCZNE B1 KURS 7 MODUŁ 2(2) 21/22Z

literatura uzupełniająca

Materiały własne lektorki

Zakres tematów:

treści zajęć Zagadnienia leksykalno-gramatyczne:

1.Rozwinięcie słownictwa nawiązującego do tematyki poszukiwania mieszkania do wynajęcia; analiza skrótów stosowanych

w mieszkaniowych anonsach prasowych.

2.Zasady tworzenia i stosowania wyrazów złożonych.

3.Wprowadzenie leksyki z zakresu „flat-sharing” – omawianie wad i zalet dzielenia mieszkania ze współlokatorami.

4.Wyrażanie planów na przyszłości z zastosowaniem czasów Future Simple i Future Continuous

6.Omawianie kwestii nawiązujących do pierwszego dnia w pracy

7.Tworzenie i stosowanie pytań pośrednich i bezpośrednich w zależności od rejestru dyskusji.

8.Zapoznanie się z leksyką stosowaną w umowach o pracę, w szczególności dotyczącą zakresu obowiązków osoby przyjmowanej do pracy.

9.Przedstawienie typowych problemów, które może napotkać młody pracownik w pierwszym miejscu swojej pracy zawodowej.

10.Omówienie funkcji języka stosowanego do wyrażania celu, przyczyny i skutku.

11.Analiza przykładów dyskryminacji w miejscu pracy. Słownictwo i wyrażenia związane z tematyką „praca”.

12.Omówienie przyczyn i symptomów stresu związanego z pracą zawodową.

13.Przedstawienie funkcji języka służących do wyrażania kontrastu, przeciwstawności dwóch działań.

14.Podanie sposobów niwelowania negatywnego wpływu stresu na nasze życie.

15.Przedstawienie praktycznych wskazówek dotyczących prezentacji – przygotowanie do prezentacji, przeprowadzenia prezentacji i radzenia sobie z trudnymi pytaniami.

16.Omówienie formy i znaczenia czasowników modalnych (ułomnych).

17.Przedstawienie słownictwa nawiązującego do tematu spotkań biznesowych.

18.Formułowanie wypowiedzi z zastosowaniem czasowników modalnych.

19.Omówienie pojęcia „networking” (nawiązywanie korzystnych kontaktów towarzyskich w celu ich wykorzystanie w życiu zawodowym) i jego znaczenie w obecnych czasach.

20.Doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem na podstawie wypowiedzi na temat czytania książek w świecie zdominowanym przez komputery.

21.Powtórzenie materiału gramatycznego z zakresu tworzenia i stosowania czasu Present Perfect

22. Powtórzenie materiału gramatycznego dotyczącego udzielania porad.

23. Rozwinięcie leksyki dotyczącej sportów ekstremalnych.

Metody dydaktyczne:

Ćwiczenia przedmiotowe prowadzone w formie zdalnej przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji, case study) z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość.

Metody i kryteria oceniania:

Realizacja kursu zdalnego na platformie elearningowej: http://el.us.edu.pl/spnjo/ (kurs: „ANG PRAWO ZAOCZNE B1 KURS 7 MODUŁ 2(2) 21/22Z w trybie asynchronicznym i synchronicznym: wykonywanie ćwiczeń gramatyczno-leksykalnych, przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych, przygotowywanie form pisemnych: esej i/lub list.

Przygotowanie do testu końcowego z zakresu leksykalno-gramatycznego.

wymagania merytoryczne

Opanowanie materiału gramatyczno-leksykalnego oraz nabycie sprawności językowych określonych w treściach zajęć w kursie e-learningowym.

kryteria oceny Skala ocen:

90-100% = bdb ( bardzo dobry)

85-89% = db+ ( dobry plus)

65-84% = db ( dobry)

61-64% = dst+ ( dostateczny plus)

51-60% = dst ( dostateczny)

0-50%= ndst (niedostateczny)

Na ocenę dostateczną student musi uzyskać minimum 51% punktów za wszystkie zadania na platformie elearningowej.

Uwagi:

Wydział Prawa i Administracji - PRAWO (B1-5) / piątkowa

Kontakt z prowadzącym: katarzyna.kiszka@us.edu.pl

miejsce i godziny konsultacji na stronie https://us.edu.pl/kolegium/spnjo/

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)