Język angielski - poziom średnio zaawansowany [31-L30-NS-PR-A-B1.2]
semestr zimowy 2021/2022
lektorat,
grupa nr 5
Przedmiot: | Język angielski - poziom średnio zaawansowany [31-L30-NS-PR-A-B1.2] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2021/2022 [2021/2022Z]
(zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 5 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
jednokrotnie, piątek (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 16:30 - 18:00
sala Zajęcia zdalne Zdalny jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 18 |
Limit miejsc: | 20 |
Zaliczenie: | Ocena końcowa z modułu |
Prowadzący: | Katarzyna Kiszka |
Literatura: |
literatura obowiązkowa Treści zawarte w kursie e-learningowym ANG PRAWO ZAOCZNE B1 KURS 7 MODUŁ 2(2) 21/22Z literatura uzupełniająca Materiały własne lektorki |
Zakres tematów: |
treści zajęć Zagadnienia leksykalno-gramatyczne: 1.Rozwinięcie słownictwa nawiązującego do tematyki poszukiwania mieszkania do wynajęcia; analiza skrótów stosowanych w mieszkaniowych anonsach prasowych. 2.Zasady tworzenia i stosowania wyrazów złożonych. 3.Wprowadzenie leksyki z zakresu „flat-sharing” – omawianie wad i zalet dzielenia mieszkania ze współlokatorami. 4.Wyrażanie planów na przyszłości z zastosowaniem czasów Future Simple i Future Continuous 6.Omawianie kwestii nawiązujących do pierwszego dnia w pracy 7.Tworzenie i stosowanie pytań pośrednich i bezpośrednich w zależności od rejestru dyskusji. 8.Zapoznanie się z leksyką stosowaną w umowach o pracę, w szczególności dotyczącą zakresu obowiązków osoby przyjmowanej do pracy. 9.Przedstawienie typowych problemów, które może napotkać młody pracownik w pierwszym miejscu swojej pracy zawodowej. 10.Omówienie funkcji języka stosowanego do wyrażania celu, przyczyny i skutku. 11.Analiza przykładów dyskryminacji w miejscu pracy. Słownictwo i wyrażenia związane z tematyką „praca”. 12.Omówienie przyczyn i symptomów stresu związanego z pracą zawodową. 13.Przedstawienie funkcji języka służących do wyrażania kontrastu, przeciwstawności dwóch działań. 14.Podanie sposobów niwelowania negatywnego wpływu stresu na nasze życie. 15.Przedstawienie praktycznych wskazówek dotyczących prezentacji – przygotowanie do prezentacji, przeprowadzenia prezentacji i radzenia sobie z trudnymi pytaniami. 16.Omówienie formy i znaczenia czasowników modalnych (ułomnych). 17.Przedstawienie słownictwa nawiązującego do tematu spotkań biznesowych. 18.Formułowanie wypowiedzi z zastosowaniem czasowników modalnych. 19.Omówienie pojęcia „networking” (nawiązywanie korzystnych kontaktów towarzyskich w celu ich wykorzystanie w życiu zawodowym) i jego znaczenie w obecnych czasach. 20.Doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem na podstawie wypowiedzi na temat czytania książek w świecie zdominowanym przez komputery. 21.Powtórzenie materiału gramatycznego z zakresu tworzenia i stosowania czasu Present Perfect 22. Powtórzenie materiału gramatycznego dotyczącego udzielania porad. 23. Rozwinięcie leksyki dotyczącej sportów ekstremalnych. |
Metody dydaktyczne: |
Ćwiczenia przedmiotowe prowadzone w formie zdalnej przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji, case study) z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość. |
Metody i kryteria oceniania: |
Realizacja kursu zdalnego na platformie elearningowej: http://el.us.edu.pl/spnjo/ (kurs: „ANG PRAWO ZAOCZNE B1 KURS 7 MODUŁ 2(2) 21/22Z w trybie asynchronicznym i synchronicznym: wykonywanie ćwiczeń gramatyczno-leksykalnych, przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych, przygotowywanie form pisemnych: esej i/lub list. Przygotowanie do testu końcowego z zakresu leksykalno-gramatycznego. wymagania merytoryczne Opanowanie materiału gramatyczno-leksykalnego oraz nabycie sprawności językowych określonych w treściach zajęć w kursie e-learningowym. kryteria oceny Skala ocen: 90-100% = bdb ( bardzo dobry) 85-89% = db+ ( dobry plus) 65-84% = db ( dobry) 61-64% = dst+ ( dostateczny plus) 51-60% = dst ( dostateczny) 0-50%= ndst (niedostateczny) Na ocenę dostateczną student musi uzyskać minimum 51% punktów za wszystkie zadania na platformie elearningowej. |
Uwagi: |
Wydział Prawa i Administracji - PRAWO (B1-5) / piątkowa Kontakt z prowadzącym: katarzyna.kiszka@us.edu.pl miejsce i godziny konsultacji na stronie https://us.edu.pl/kolegium/spnjo/ |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.