Język angielski - specjalistyczny dla studiów uzupełniające magisterskie [31-STS2-L30-ANG-JS1]
semestr zimowy 2021/2022
lektorat,
grupa nr 9
Przedmiot: | Język angielski - specjalistyczny dla studiów uzupełniające magisterskie [31-STS2-L30-ANG-JS1] | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr zimowy 2021/2022 [2021/2022Z]
(zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 9 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 25 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 22 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Liliana Kałafatiuk | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: The New Wider World, David Waugh. Nelson Thornes, 2005. Literatura uzupełniająca: Geography, Keith Kelly. Macmillan Vocabulary Practice Series, 2009. Kurs wspomagający lektorat 6 B1 i B2: https://el.us.edu.pl/spnjo/course/view.php?id=605 |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Rozwijanie komunikacyjnych kompetencji językowych w działaniach w obszarze tematycznym: 1. Wybrane zagadnienia klimatologii. Typy klimatów i ich cechy, zróżnicowanie klimatów na kuli ziemskiej. Prognozowanie pogody. 2. Przyczyny i skutki globalnego ocieplenia. Prawdopodobieństwo zmiany klimatu na świecie będące wynikiem globalnego ocieplenia. 3. Bogactwa naturalne ziemi, Odnawialne i nieodnawialne źródła energii. Woda jako jedno z bogactw naturalnych. Mądra gospodarka wodna jako priorytet wielu państw zwalczających brak wody w wielu rejonach naszej planety. 4. Zmiany ludnościowe na świecie, rozmieszczenie ludności na świecie i czynniki decydujące o tym rozmieszczeniu. Modele zmian demograficznych : piramida demograficzna i model transformacji demograficznej. 5. Współczesne procesy demograficzne takie jak starzenie się społeczeństw, przeludnienie i problemy z tym związane. Case study: Polityka demograficzna w Chinach. Rozmieszczenie ludności i gęstość zaludnienia w Brazylii. 6. Migracje ludności i ich przyczyny. Uchodźcy, problem tożsamości grup narodowościowych i etnicznych, rekrutacja i zatrudnienie migrantów. Case study: mogranci w Kalifornii i Niemczech. 7. Degradacja środowiska naturalnego. Omawianie przykładów zniszczenia środowiska geograficznego będącego wynikiem działalności zarówno człowieka jak i oddziaływania czynników fizycznych. Case study. Wycinka lasów tropikalnych. 8. Struktura zatrudnienia. Zmiany w zatrudnieniu związane z rozwojem gospodarczym świata. Gwałtowny rozwój sektora usług, Usługi wyższego i niższego rzędu: np. oświata wyższa, usługi finansowe, turystyka. 9. Zrównoważony rozwój ekonomiczny i uzależnienie rynków. Czynniki wzrostu gospodarczego, strategie pomocy dla krajów ubogich. Case study: Japan vs Kenya. -Doskonalenie umiejętności wypowiadania się w formie pisemnej i/lub ustnej na tematy poruszane na zajęciach. -Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu pisanego oraz słuchanego, z wykorzystaniem materiałów audio i video. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Zajęcia w formie stacjonarnej / zdalnej prowadzone w oparciu o pragmatyczny dobór różnorodnych metod dydaktycznych, w tym m.in. podejścia komunikacyjnego, leksykalnego, zadaniowego, metody aktywizującej, z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość, narzędzi cyfrowych i pomocy audiowizualnych, z uwzględnieniem pracy własnej studenta. Praca własna studenta (30 godzin) obejmuje pracę z podręcznikiem, słownikiem, zalecanymi ćwiczeniami i materiałami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi, treściami na platformie e-learningowej. W ramach pracy własnej student utrwala wiedzę przyswajaną i umiejętności nabywane w trakcie zajęć, przygotowuje się do testów sprawdzających, opracowuje i ćwiczy formy ustne i pisemne, w tym wymagane na zaliczenie (prezentacja). Zajęcia zaprojektowane z uwzględnieniem szczególnych potrzeb edukacyjnych studenta, przewidują dostosowanie form pracy w module e-learningowym wspomagającym lektorat na uczelnianej platformie Moodle. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Uczestnictwo w zajęciach jest jednym z warunków uzyskania zaliczenia. Nieusprawiedliwiona nieobecność studenta na co najmniej 3 zajęciach skutkuje oceną niedostateczną z pierwszego terminu zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu. Student uzyskuje ocenę z każdej składowej weryfikacji. Oceną końcową jest średnia arytmetyczna ocen z poszczególnych składowych weryfikacji: 1) Z minimum jednego testu (wymagana poprawa w przypadku uzyskania oceny niedostatecznej), 2) Ocena z przedstawionej prezentacji (wymagana poprawa w przypadku uzyskania oceny niedostatecznej), Skala ocen: 90 - 100 % = ocena bdb (bardzo dobry) 84 - 89 % = ocena db+ (dobry plus) 75 - 83 % = ocena db (dobry) 69 - 74% = dst+ (dostateczny plus) 60 - 68% = dst (dostateczny) 0 -59% = ndst (niedostateczny) |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
Wydział Nauk Przyrodniczych - Geografia; I ROK II STOPIEŃ [magisterskie uzupełniające] Kontakt z prowadzącym: liliana.kalafatiuk@us.edu.pl Miejsce i godziny konsultacji na stronie https://us.edu.pl/kolegium/spnjo/ |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.