Język angielski - poziom średnio zaawansowany wyższy [31-ST-L30-ANG-B2.2]
semestr letni 2021/2022
lektorat,
grupa nr 30
Przedmiot: | Język angielski - poziom średnio zaawansowany wyższy [31-ST-L30-ANG-B2.2] |
Zajęcia: |
semestr letni 2021/2022 [2021/2022L]
(zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 30 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każdy poniedziałek, 9:45 - 11:15
sala 48 Wydział Nauk Ścisłych i Technicznych (Sosnowiec, ul. Żytnia 12) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 19 |
Limit miejsc: | 22 |
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu |
Prowadzący: | Ewa Karolczak-Wawrzała |
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: Dellar, H., Walkley, A. 2016: 'Outcomes 2nd edition Upper Intermediate'. Student's Book. London: National Geographic Learning. Literatura uzupełniająca: Dellar, H., Walkley, A. 2016: 'Outcomes 2nd edition Upper Intermediate'. Workbook. London: National Geographic Learning. Gairns, R., Redman, S. 2008. 'Oxford Word Skills'. Intermediate. London: Oxford University Press. Vince, M. 2021. 'Macmillan English Grammar in Context'. Intermediate. London: Macmillan. Zbiór ćwiczeń eWorkbook B2 https://el.us.edu.pl/spnjo/course/index.php?categoryid=20 Kurs wspomagający lektorat na platformie MS Teams http:cr0e0wt |
Zakres tematów: |
Rozwijanie komunikacyjnych kompetencji językowych w działaniach w obszarze tematycznym: rząd, ekonomia, społeczeństwo, sytucja polityczna i ekonomiczna w różnych krajach, komentowanie i opisywanie problemów społecznych w kraju, działalność harytatywna na potrzeby danego kraju, problemy globalne; formy spędzania czasu wolnego, zdrowie i ruch, znaczenie sportu w życiu, ulubione sporty, uprawianie sportów ekstremalnych, rodzaje sportów ekstremalnych, mówienie na temat popularnych dyscyplin sportowych, opisywanie różnych form spędzania wolnego czasu, mówienie o różnych miejscach spędzania czasu wolego, opisywanie otoczenia, architektury, atmosfery miejsca, problemy związane z pobytem w hotelu, wynajmowaniem mieszkania, dzieleniem mieszkania; szok kulturowy, zmiana miejsca zamieszkania, odmienna kultura, przystosowanie się do przyzwyczajeń związanych z czasem wolnym, opisywanie doświadczeń związanych z szokiem kulturowym Wzmacnianie kompetencji osobistych poprzez udział w formach interakcji, pracę opartą na współpracy i wspólną pracę w grupie. Doskonalenie umiejętności prezentowania przygotowanych treści w formie wystąpienia z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej. |
Metody dydaktyczne: |
Zajęcia w formie stacjonarnej / zdalnej prowadzone w oparciu o pragmatyczny dobór różnorodnych metod dydaktycznych, w tym m.in. podejścia komunikacyjnego, leksykalnego, zadaniowego, metody aktywizującej, techniki odwróconej klasy, z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość, narzędzi cyfrowych i pomocy audiowizualnych, z uwzględnieniem pracy własnej studenta. Praca własna studenta (30 godzin) obejmuje pracę z podręcznikiem, słownikiem, zalecanymi ćwiczeniami i materiałami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi, treściami na platformie e-learningowej. W ramach pracy własnej student utrwala wiedzę przyswajaną i umiejętności nabywane w trakcie zajęć, przygotowuje się do testów sprawdzających, opracowuje i ćwiczy formy ustne i pisemne (na przykład: relacja, podsumowanie, dialog, list, e-mail, post), w tym wymagane na zaliczenie (raport). Zajęcia zaprojektowane z uwzględnieniem szczególnych potrzeb edukacyjnych studenta, przewidują dostosowanie form pracy w module e-learningowym wspomagającym lektorat w wyodrębnionej przestrzeni wirtualnej aplikacji MS Teams. |
Metody i kryteria oceniania: |
Uczestnictwo w zajęciach jest jednym z warunków uzyskania zaliczenia. Nieusprawiedliwiona nieobecność studenta na co najmniej 3 zajęciach skutkuje oceną niedostateczną z pierwszego terminu zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu. Student uzyskuje ocenę z każdej składowej weryfikacji. Oceną końcową jest średnia arytmetyczna ocen z poszczególnych składowych weryfikacji: 1) użycie języka (wymagana poprawa w przypadku uzyskania oceny niedostatecznej), 2) recepcja (wymagana poprawa w przypadku uzyskania oceny niedostatecznej), 3) pisemna produkcja (wymagana poprawa w przypadku uzyskania oceny niedostatecznej), 4) z przedstawionego raportu (wymagana poprawa w przypadku uzyskania oceny niedostatecznej) Skala ocen: 90 - 100 % = ocena bdb (bardzo dobry) 84 - 89 % = ocena db+ (dobry plus) 75 - 83 % = ocena db (dobry) 69 - 74% = dst+ (dostateczny plus) 60 - 68% = dst (dostateczny) 0 -59% = ndst (niedostateczny) |
Uwagi: |
2. MODUŁ JĘZYKA; Grupa otwarta dla Studentów wszystkich wydziałów i kierunków. Dopasowana do planu Wydziału Nauk Ścisłych i Technicznych: Mechatronika. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.