Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium 3 [W3-PE-OWITP5-N1-16] semestr zimowy 2022/2023
seminarium, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Seminarium 3 [W3-PE-OWITP5-N1-16]
Zajęcia: semestr zimowy 2022/2023 [2022/2023Z] (zakończony)
seminarium [S], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
wielokrotnie, niedziela (niestandardowa częstotliwość), 8:00 - 11:00
(sala nieznana)
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 13
Limit miejsc: 13
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Natalia Stankowska
Literatura:

Literatura przedmiotowa w poszczególnych zakresach tematycznych;

Ustawa o prawie autorskim i prawach pokrewnych;

Angrosino M., Badania etnograficzne i obserwacyjne, Warszawa 2021.

Bereźnicki F., Praca licencjacka i magisterska z pedagogiki, psychologii i socjologii. Poradnik dla studentów, Kraków 2015.

Bereźnicki F., Prace magisterskie z pedagogiki, Kraków 2008.

Brzeziński J., Metodologia badań psychologicznych, Warszawa 2007.

Crewswell J., Projektowanie badań naukowych, Warszawa 2013.

Eco U., Jak napisać pracę dyplomową. Poradnik dla humanistów, Warszawa 2020.

Ferguson G.A., Takane Y., Analiza statystyczna w psychologii i pedagogice, Warszawa 1997.

Juszczyk S., Badania ilościowe w naukach społecznych: szkice metodologiczne, Katowice 2005.

Juszczyk S., Badania jakościowe w naukach społecznych: szkice metodologiczne, Katowice 2013.

Łobocki M., Metody i techniki badań pedagogicznych, Kraków 2006.

Łobocki M., Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych,

Kraków 1999.

Malikowski M., Niezgoda M., Badania empiryczne w socjologii. Wybór tekstów, Tyczyn 1997.

Nowak S., Metodologia badań społecznych, Warszawa 2022.

Pilch T., Bauman T., Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe, Kraków 2001.

Pilch T., Zasady badań pedagogicznych, Warszawa 1995.

i inne

Zakres tematów:

Przygotowanie przez studentów pracy dyplomowej dostosowanej do przyjętych tematów prac. Zagadnienia metodologii badań pedagogicznych

(Przedmiot badań, problematyka badawcza, założenia badawcze, metody, techniki i narzędzia badawcze, zasady dostosowania procedur badań do przedmiotu badań, zmienne i wskaźniki oraz miary, organizacja i przebieg badań, kryteria doboru próby badawczej). Wyłonienie obszarów badawczych; przygotowanie koncepcji; analizy teoretyczne; interpretacje i analizy empiryczne; złożenie i przyjęcie pracy dyplomowej.

Metody dydaktyczne:

Dyskusja, prace kontrolne, praca indywidualna i grupowa. Zastosowane zostaną narzędzia edukacji zdalnej (Teams, Moodle).

Metody i kryteria oceniania:

Przygotowanie pracy dyplomowej. Zaliczenia cząstkowe z poszczególnych etapów badawczych przypisanych semestrom studiów: wyłonienie obszarów badawczych; przygotowanie koncepcji; analizy teoretyczne; interpretacje i analizy empiryczne; przyjęcie pracy.

Uwagi:

https://informator.us.edu.pl/modules/84648/

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)