Metodologia badań społecznych 2 [W3-PC-MJS-PS3-5]
semestr zimowy 2022/2023
Ćwiczenia,
grupa nr 2
Przedmiot: | Metodologia badań społecznych 2 [W3-PC-MJS-PS3-5] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2022/2023 [2022/2023Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
Terminy i miejsca:
|
co drugi czwartek (parzyste), 8:00 - 9:30
sala 341/341A Wydział Nauk Społecznych (Katowice, ul. Grażyńskiego 53) jaki jest adres?
co drugi czwartek (parzyste), 9:45 - 11:15
sala 341/341A Wydział Nauk Społecznych (Katowice, ul. Grażyńskiego 53) jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 18 |
Limit miejsc: | 21 |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Joanna Skibska |
Literatura: |
Barbour R. (2011), Badania fokusowe. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN Flick U. (2012), Projektowanie badania jakościowego. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN Łobocki M. (2010), Metody i techniki badań pedagogicznych, Kraków: Impuls Nowak S. (2007), Metodologia badań społecznych, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN Palka St. (2010), Podstawy metodologii badań w pedagogice, Gdańsk: GWP Silverman D. (2012), Prowadzenie badań jakościowych. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN |
Zakres tematów: |
1. Metoda sondażu diagnostycznego – konstrukcja kwestionariusza ankiety z wykorzystaniem pytań otwartych, zamkniętych i półotwartych 2. Metoda sondażu diagnostycznego – konstrukcja kwestionariusza wywiadu i przeprowadzenie wywiadu indywidualnego 3. Wywiad fokusowy (grupowy) - konstrukcja scenariusza oraz zasady doboru grup 4. Metoda socjometryczna – konstrukcja narzędzia do badania struktury grupy rówieśniczej – wykreślanie socjogramów kołowych grupowych i indywidualnych oraz analiza wyników badań socjometrycznych 5. Eksperyment pedagogiczny – struktura eksperymentu z wykorzystaniem grup równoległych 6. Analiza dokumentów – analiza rysunku rodziny (2 godz.) 7. Metoda studium przypadku – struktura i etapy przeprowadzania badania 8. Analiza i interpretacja wyników badań ilościowych, analiza porównawcza (klucze kodowe, tabele danych, graficzna interpretacja wyników) 9. Analiza i interpretacja wyników badań jakościowych 10. Projekt badawczy – procedura badawcza, konstrukcja narzędzi badawczych oraz analiza i interpretacja wyników badań |
Metody dydaktyczne: |
- metody problemowe, - metody aktywizujące, - metody praktyczne, - metoda projektów, - metody nauczania na odległość (platforma Moodle) |
Metody i kryteria oceniania: |
50% opracowane narzędzia badawcze/analizy 50% projekt badawczy |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.