Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Emocje i motywacja [W3-PS-SM-EiM-010] semestr letni 2022/2023
Ćwiczenia, grupa nr 5

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Emocje i motywacja [W3-PS-SM-EiM-010]
Zajęcia: semestr letni 2022/2023 [2022/2023L] (zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 5 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każda środa, 8:00 - 9:30
sala 107
Wydział Nauk Społecznych (Katowice, ul. Grażyńskiego 53) jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 26
Limit miejsc: 25
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Karina Atłas
Literatura:

Doliński, D., Strelau, J. (2018). Psychologia. Podręcznik akademicki. Gdańsk: GWP.

Ekman, P., Davidson, R. J. (1999). Natura emocji. Podstawowe zagadnienia. Gdańsk: GWP.

Franken, R. E. (2005). Psychologia motywacji. Gdańsk: GWP.

Goleman, D. (1997). Inteligencja emocjonalna. Poznań: Media Rodzina.

Goleman, D. (1999). Inteligencja emocjonalna w praktyce. Poznań: Media Rodzina.

Kalat, J. W. (2017). Biologiczne podstawy psychologii. Warszawa: PWN.

Kolańczyk, A., Fila-Jankowska, A., Pawłowska-Fusiara, M., Sterczyński, R. (2004). Serce w rozumie : afektywne podstawy orientacji w otoczeniu. Gdańsk: GWP.

Oatley, K., Jenkins, J. M. (2003). Zrozumieć emocje. Warszawa: PWN.

Oettingen, G. (2018). WOOP Skuteczna metoda osiągania celów. Gdańsk: GWP

Porges, S. W. (2020). Teoria poliwagalna. Kraków: Wyd. UJ.

Rheinberg, O. (2006). Psychologia motywacji. Wyd. WAM.

Shanker, S. (2016). Metoda samoregulacji Self-Reg. Warszawa: Mamania.

Zimbardo, P. G., Johnson, R. L., McCann, V. (2010). Psychologia. Kluczowe koncepcje t. 2. Warszawa: PWN.

Zakres tematów:

EMOCJE I MOTYWACJA

semestr letni

dr Karina Atłas

p. 338/Teams/Moodle lub:

karina.atlas@us.edu.pl

dyżury:

studia stacjonarne:

środy 13:00-13:45

PLATFORMA MOODLE Z MATERIAŁAMI:

Kurs: I rok | ćwiczenia | dr Karina Atłas | Emocje i motywacja 22/23L

• Link do kursu: https://el.us.edu.pl/wns/course/view.php?id=2118

• Hasło do kursu: 2233

ZESPÓŁ TEAMS:

Kurs: I rok | ćwiczenia | dr Karina Atłas | Emocje i motywacja 22/23L

https://teams.microsoft.com/l/team/19%3aG8LdlDBZjW2i7UD1ClJ2Sr46PbTn5-w-Sb9qjcy8THo1%40thread.tacv2/conversations?groupId=3d78c9b0-57fa-48a8-bc36-d32964e78d7f&tenantId=50c76291-0c80-4444-a2fb-4f8ab168c311

kod do zespołu: 2k893uc

Wieczorne spotkania dodatkowe

z psychologami-praktykami:

Metoda Self-Reg – dr Jagoda Sikora

Rola emocji w zaburzeniach odżywiania – dr Agnieszka Malinowska-Gałązka

ZAJĘCIA ORGANIZACYJNE, OMÓWIENIE PRZEBIEGU ZAJĘĆ

I WARUNKÓW ZALICZENIA.

Składniki oceny końcowej:

obecność na zajęciach + ocena z aktywności na zajęciach (dodatkowe max 3 punkty udział w debacie oksfordzkiej) + ocena z diagnozy indywidualnej.

Dodatkowo 0,5 oceny od oceny końcowej – realizacja projektu społecznego.

Obecność na zajęciach:

0-1 nieobecności – 5

2 nieobecności – 4,5

każda kolejna nieobecność – obniżona ocena o 0,5

Ocena z aktywności na zajęciach (8 zajęć – przykład, liczba zostanie dostosowana do liczby odbytych zajęć):

Aktywność na 6-8 zajęciach z możliwością otrzymania plusów – 5

Aktywność na 5 zajęciach z możliwością otrzymania plusów – 4,5

Aktywność na 3-4 zajęciach z możliwością otrzymania plusów – 4

Aktywność na 2 zajęciach z możliwością otrzymania plusów –3,5

Aktywność na 1 zajęciach z możliwością otrzymania plusów – 3

Debata oksfordzka:

Mówcy:

• Przygotowana i przekonująca wypowiedź i przedstawienie trafnych argumentów (wyniki badań, teoria, podsumowanie – zgodnie z rolą danego mówcy itd.) – 0-10 p.

• Umiejętne zarządzanie stresem, emocjami w trakcie wypowiedzi, zdolności oratorskie (wiem – trudne i wszystko może się zadziać, zdaję sobie z tego sprawę) – 0-10 p.

• Poprawne wywiązanie się z roli pod kątem reagowania na zachowanie i emocje innych osób (kontrargumenty, mowa niewerbalna, utrzymanie zdolności oratorskiej, odpowiadanie na pytania z publiczności) – 0-10 p.

• Mówca-ochotnik, wtrącenia – pytanie, informacja - +0,5 punktu indywidualnego za skutecznie i zgodnie z regułami zabrany głos (ale nie więcej niż 2 punkty)

Sekretarz, marszałek debaty:

• Umiejętne zarządzanie stresem, emocjami zgodne z rolą tak, aby zachować ŚCISŁĄ bezstronność (zarządzanie sobą) – 0-10 p.

• Poprawne wywiązanie się z roli, również pod kątem spontanicznego reagowania na zachowanie i emocje innych osób (zarządzanie grupą) – 0-10 p.

• Uwzględnienie tego jak zmienne kontekstowe (przestrzeń, strój w przypadku marszałka; mowa niewerbalna i szybkość reakcji w przypadku sekretarza) oddziałują na zachowanie i emocje pozostałych uczestników debaty (zarządzanie zmiennymi kontekstowymi) – 0-10 p.

Do zaliczenia zadania konieczne jest uzyskanie minimum 15 punktów.

Ocena z diagnozy indywidualnej: zgodnie z anonimową średnią oceną innych studentów.

Literatura:

☻ Oatley, K., Jenkins, J. M. (2003). Zrozumieć emocje (s. 7-38). Warszawa: PWN.

Plan zajęć

1. Zajęcia organizacyjne, omówienie przebiegu zajęć i warunków zaliczenia

Po zajęciach organizacyjnych studenci zapisują się na kurs Emocji zamieszczony na platformie Moodle.

2. Czym są emocje?

 Emocje podstawowe i pochodne.

 Emocje a inne stany afektywne.

 Właściwości i funkcje emocji.

 Skale do pomiaru nastroju i sześciu emocji.

Literatura:

☻ Ekman, P., Davidson, R. J. (1999). Natura emocji. Podstawowe zagadnienia (s. 13-125). Gdańsk: GWP.

☻ Zimbardo, P. G., Johnson, R. L., McCann, V. (2010). Psychologia. Kluczowe koncepcje t. 2 (s. 24-30). Warszawa: PWN.

☻ Doliński, D., Strelau, J. (2018). Psychologia. Podręcznik akademicki (s. 513-517). Gdańsk: GWP.

☻ Kolańczyk, A., Fila-Jankowska, A., Pawłowska-Fusiara, M., Sterczyński, R. (2004). Serce w rozumie : afektywne podstawy orientacji w otoczeniu (s. 15-30). Gdańsk: GWP.

☻ Oatley, K., Jenkins, J. M. (2003). Zrozumieć emocje (s. 95-132). Warszawa: PWN.

☻ Goleman, D. (1997). Inteligencja emocjonalna (s. 257-258). Poznań: Media Rodzina.

Zadaniem grupy jest porównanie emocji z innymi stanami afektywnymi, przedstawienie porównania, sporządzenie notatki w formie tabeli dla studentów. Przygotowanie propozycji modelu zależności między stanami afektywnymi.

3. Jak powstają emocje? Mechanizmy powstawania emocji – studium przypadku

Na zajęciach studenci pracując w grupach przygotowują omówienie otrzymanego studium przypadku – wskazują, która teoria najlepiej tłumaczy powstawanie emocji, jaki rodzaj szlaku przetwarzania emocji został indukowany, jak emocja przebiega na poziomie biologicznym, behawioralnym, psychologicznym. Pod koniec zajęć studenci szczegółowo przedstawiają grupie wykonane zadanie. Konieczne jest wcześniejsze przygotowanie notatek z literatury i zapoznanie się z materiałami do zajęć na Moodle.

 Psychologiczne teorie emocji.

 Nie taki straszny mózg – biologiczne podstawy emocji na przykładzie strachu i miłości.

 Opisanie mechanizmów kierujących zachowaniem w przykładowej sytuacji w odniesieniu do koncepcji teoretycznych.

Literatura:

☻ Zimbardo, P. G., Johnson, R. L., McCann, V. (2010). Psychologia. Kluczowe koncepcje (s. 35-48). Warszawa: PWN.

☻ Kalat, J. W. (2017). Biologiczne podstawy psychologii (s. 355-363; 377-384). Warszawa: PWN.

☻ Oatley, K., Jenkins, J. M. (2003). Zrozumieć emocje (s. 133-159). Warszawa: PWN.

☻ Goleman, D. (1997). Inteligencja emocjonalna (s. 20-34; 259-266). Poznań: Media Rodzina.

☻ Doliński, D., Strelau, J. (2018). Psychologia. Podręcznik akademicki (s. 517-525; 537-553). Gdańsk: GWP.

4. Analiza filmu pod kątem zachowania bohaterów, emocji, ekspresji, dynamiki zmian w stanach afektywnych

Na zajęcia studenci oglądają wskazany film i w odniesieniu do zachowania bohaterów, przejawianych emocji, ekspresji itd. przygotowują zagadnienia z literatury – uniwersalne zdarzenia poprzedzające wystąpienie emocji, ekspresja, wpływ na procesy poznawcze, nastrój, kultura, zmienne społeczne kształtujące styl afektywny itd. Interesuje nas wszystko, co ma wpływ na emocje (i inne stany afektywne) lub jest uzależnione od emocji.

 Uniwersalność zdarzeń poprzedzających a różnice indywidualne.

 Związki emocji z procesami poznawczymi.

 Oddziaływania kulturowe.

 Ekspresja emocji

 Testy Faces i Eyes

Literatura:

☻ Ekman, P., Davidson, R. J. (1999). Natura emocji. Podstawowe zagadnienia (s. 128-202, 255-266, 269-288, 316-341). Gdańsk: GWP.

☻ Zimbardo, P. G., Johnson, R. L., McCann, V. (2010). Psychologia. Kluczowe koncepcje (s. 30-34). Warszawa: PWN.

☻ Oatley, K., Jenkins, J. M. (2003). Zrozumieć emocje (s. 39-61; 186-217, s. 248-284). Warszawa: PWN.

☻ Goleman, D. (1997). Inteligencja emocjonalna (s. 14-15). Poznań: Media Rodzina.

☻ Doliński, D., Strelau, J. (2018). Psychologia. Podręcznik akademicki (s. 553-564, s. 571-587). Gdańsk: GWP.

5. Diagnoza w ujęciu idiograficznym

Na zajęcia studenci przygotowują we własnych zakresie narzędzia do poznania funkcjonowania emocjonalnego i czynników związanych z motywacją. Kwestionariusze oryginalne dostarcza prowadzący. W trakcie zajęć studenci wypełniają testy i interpretują wyniki (dla siebie, celem jest wgląd we własne funkcjonowanie emocjonalne). Opcjonalnie – w wolnym czasie studenci tworzą grupy dotyczące danego testu i dzielą się swoimi spostrzeżeniami na jego temat i refleksjami odnośnie uzyskanych wyników.

a. strategie radzenia ze stresem: mini-Cope https://www.practest.com.pl/files/2018_Arkusz_Mini-COPE.pdf

https://www.practest.com.pl/sklep/test/Mini-COPE

b. regulacja emocji: ERQ (https://fetzer.org/sites/default/files/images/stories/pdf/selfmeasures/Self_Measures_for_Personal_Growth_and_Positive_Emotions_EMOTION_REGULATION.pdf)

c. nastrój: IFeel

d. nastrój i emocje: Narzędzia do pomiaru nastroju i 6 emocji

e. nastrój: Supin

f. inteligencja emocjonalna: INTE

g. orientacja na mistrzostwo/wykazanie się, dążenie/unikanie: Kwestionariusz Celów związanych z osiągnięciami KCO (http://www.kul.pl/files/714/1.55.2012.art.1.pdf)

h. poczucie własnej skuteczności GSE (https://bazhum.muzhp.pl/media//files/Acta_Universitatis_Lodziensis_Folia_Psychologica/Acta_Universitatis_Lodziensis_Folia_Psychologica-r2000-t4/Acta_Universitatis_Lodziensis_Folia_Psychologica-r2000-t4-s11-23/Acta_Universitatis_Lodziensis_Folia_Psychologica-r2000-t4-s11-23.pdf

https://ehlers-danlos.com.pl/wp-content/uploads/2018/06/Skala-Uog%C3%B3lnionej-W%C5%82asnej-Skuteczno%C5%9Bci.pdf)

i. hierarchia wartości: Q-sort w oparciu o wartości w modelu Schwartza – formy realizacji deklarowanych wartości w życiu codziennym

☻ Obowiązuje znajomość podręczników do testów wykorzystywanych na zajęciach (Moodle).

☻ Goleman, D. (1997). Inteligencja emocjonalna (s. 35-118). Poznań: Media Rodzina.

☻ Czy inteligencja emocjonalna ułatwia życie? Inteligencja emocjonalna w praktyce – przedstawienie wybranych przez studentów przykładów z książki:

☻ Goleman, D. (1999). Inteligencja emocjonalna w praktyce (s. 1-373). Poznań: Media Rodzina.

6. Diagnoza w ujęciu nomotetycznym

Na zajęciach umawiany jest szczegółowo sposób przeprowadzenia badania, zagadnienia etyczne związane z badaniem, kryteria oceny (arkusz recenzji) i sposób wykorzystania następujących testów:

a. mini-Cope

b. ERQ

c. IFeel

d. KCO

e. GSE

7. Samoregulacja emocjonalna Self-Reg – warsztaty

Na zajęciach studenci posługują się wiedzą z zakresu samoregulacji emocjonalnej, potrafią odróżnić ją od samokontroli. Podczas zajęć wykonywane są różne ćwiczenia zarówno w nurcie teorii poliwagalnej, jak i analizy macierzy Thayera w Self-reg.

 Praktyczne zastosowanie wiedzy o kontroli emocji w metodzie Self – Reg.

 Ćwiczenia na sobie.

Literatura:

☻ Shanker, S. (2016). Metoda samoregulacji Self-Reg (s. 97-195). Warszawa: Mamania.

☻ Oatley, K., Jenkins, J. M. (2003). Zrozumieć emocje (s. 348-371). Warszawa: PWN.

☻ Doliński, D., Strelau, J. (2018). Psychologia. Podręcznik akademicki (s. 564-570). Gdańsk: GWP.

☻ Shanker, S. (2016). Metoda samoregulacji Self-Reg (s. 19-57). Warszawa: Mamania.

☻ Ekman, P., Davidson, R. J. (1999). Natura emocji. Podstawowe zagadnienia (s. 227-240, s. 290-313). Gdańsk: GWP.

☻ Zimbardo, P. G., Johnson, R. L., McCann, V. (2010). Psychologia. Kluczowe koncepcje (s. 50-57). Warszawa: PWN.

☻ Oatley, K., Jenkins, J. M. (2003). Zrozumieć emocje (s. 160-185). Warszawa: PWN.

☻ Doliński, D., Strelau, J. (2018). Psychologia. Podręcznik akademicki (s. 564-570). Gdańsk: GWP.

Dodatkowo dla zainteresowanych polecam:

☻ Porges, S. W. (2020). Teoria poliwagalna. Kraków: Wyd. UJ.

8. Rozwijanie kompetencji emocjonalnych i terapeutycznych – EMDR, RTZ - warsztaty

Na zajęciach odbędzie się dyskusja/warsztat rozwijający kompetencje psychologa w zakresie pomocy terapeutycznej. Oprócz poruszenia zagadnień merytorycznych przeprowadzone zostaną ćwiczenia praktyczne rozwijające własne kompetencje studentów.

Czy jest się z czego cieszyć? Funkcje pozytywnych emocji w życiu i radzenie sobie ze stresem. Na podstawie artykułów naukowych zamieszczonych w bazach artykułów lub w Google Scholar np.:

☻ Maultsby Jr, M. C. (2013). Racjonalna Terapia Zachowania, podręcznik terapii poznawczo-behawioralnej. Wybrane strony zostaną przekazane przez prowadzącego (cały podręcznik do celów edukacyjnych także dostępny u prowadzącego).

☻ http://www.phie.pl/pdf/phe-2011/phe-2011-3-374.pdf

☻ https://www.researchgate.net/profile/Lukasz_Kaczmarek/publication/216101931_Funkcje_pozytywnych_emocji_w_perspektywie_indywidualnej_i_spolecznej_Intrapersonal_na_social_functions_of_positive_emotions/links/00b4951d48dda52cb3000000.pdf

☻ http://cejsh.icm.edu.pl/cejsh/element/bwmeta1.element.doi-10_2478_v10167-010-0035-7

☻ https://www.researchgate.net/profile/Joanna-Zapala/publication/291116125_Praktyczny_Podrecznik_Psychoonkologii_Doroslych_red_Maria_Rogiewicz/links/5995864d0f7e9bcb136ecf11/Praktyczny-Podrecznik-Psychoonkologii-Doroslych-red-Maria-Rogiewicz.pdf

☻ https://abcemocji.pl/wp-content/uploads/2013/04/y-336.pdf

☻ Kalat, J. W. (2017). Biologiczne podstawy psychologii (s. 364-371). Warszawa: PWN.

☻ Oatley, K., Jenkins, J. M. (2003). Zrozumieć emocje (s. 315-347). Warszawa: PWN.

☻ Doliński, D., Strelau, J. (2018). Psychologia. Podręcznik akademicki (s. 533-537). Gdańsk: GWP.

☻ Carson, R. C., Butcher, J. N., Mineka, S. (2006). Psychologia zaburzeń (s. 251-311, s. 319-340). Gdańsk: GWP.

9. Wspieranie procesu motywacyjnego przez kontrastowanie mentalne i implementację intencji - warsztaty

☻ https://charaktery.eu/artykul/woop-skuteczna-metoda-osiagania-celow

☻ Oettingen, G. (2018). WOOP Skuteczna metoda osiągania celów. Gdańsk: GWP. (strony dostępne u prowadzącego – zostaną zamieszczone na Moodle)

☻ Praktyczne zastosowania psychologii motywacji z książki Franken, R. E. (2005). Psychologia motywacji (odnośniki s. 10). Gdańsk: GWP:

nauka opanowywania złości, zrywanie z nałogiem, jak być szczęśliwszym, dochodzenie do siebie po przegranej.

☻ Franken, R. E. (2005). Psychologia motywacji (r. 1, s. 15-45; 490-524). Gdańsk: GWP.

☻ Doliński, D., Strelau, J. (2018). Psychologia. Podręcznik akademicki (s. 588-648). Gdańsk: GWP.

☻ Zimbardo, P. G., Johnson, R. L., McCann, V. (2010). Psychologia. Kluczowe koncepcje (s. 60-104). Warszawa: PWN.

10. Analiza deficytów procesu motywacji zgodnie ze schematem Rheinberga - warsztaty

☻ Rheinberg, O. (2006). Psychologia motywacji. Wyd. WAM.

(strony dostępne u prowadzącego – zostaną zamieszczone na Moodle)

11. Debata oksfordzka.

Na zajęciach studenci w grupach przeprowadzają debatę oksfordzką. Jest to efekt przygotowania grupy w toku całego semestru – wybór tez, przygotowanie argumentów (wyniki badań, teorie itd.). Celem zajęć jest ukształtowanie kompetencji swobodnego argumentowania w obszarze psychologii emocji i motywacji wraz z rozwinięciem umiejętności krytycznego myślenia wobec tez popularnonaukowych z obszaru emocji i motywacji.

Tezy do wyboru dla grup:

1. Emocje mają przewagę nad rozumem.

2. Chłopaki nie płaczą.

3. By odnieść sukces pozbądź się rzeczy, które Cię ograniczają!

4. Just do it! – jeśli człowiek czegoś chce, jest w stanie to osiągnąć.

5. Najlepsze rady na poradzenie sobie z emocjami to – wyrzuć to z siebie lub wybiegaj to.

6. Jeśli nie radzisz sobie z emocjami nie powinieneś mieć dzieci.

7. Emocje to największa wartość życia, dlatego życie w stanie wegetatywnym ma mniejszą wartość niż życie świadome.

8. Dobry psycholog rozpozna kłamstwo.

9. Wystarczy w życiu odciąć się od wszystkich toksycznych ludzi wokół.

10. Psycholog nie powinien wycofywać się ze swoich działań, tylko ze względu na emocje jakie odczuwa.

11. Jeśli ludzie przestaną być emocjonalnie, potrzeba dominacji i konfliktu zniknie.

12. Kluczem do szczęścia ludzi jest pozytywne myślenie.

☻ Wszystkie materiały dotyczące technicznych części debaty zamieszczone zostały na Moodle.

12. Recenzja indywidualnej diagnozy stanu emocjonalnego osoby badanej.

13. Autorefleksja i feedback – projekty.

14. Podsumowanie zajęć i wpisy.

1. Zajęcia organizacyjne, omówienie przebiegu zajęć i warunków zaliczenia

2. Czym są emocje?

3. Jak powstają emocje? Mechanizmy powstawania emocji – studium przypadku

4. Analiza ekspresji emocjonalnej, związki emocji z procesami poznawczymi

5. Diagnoza funkcjonowania emocjonalnego w ujęciu idiograficznym

6. Diagnoza funkcjonowania emocjonalnego w ujęciu nomotetycznym

7. Samoregulacja emocjonalna Self-Reg – warsztaty

8. Rozwijanie kompetencji emocjonalnych i terapeutycznych – warsztaty

9. Wspieranie procesu motywacyjnego przez kontrastowanie mentalne i implementację intencji - warsztaty

10. Analiza deficytów procesu motywacji zgodnie ze schematem Rheinberga - warsztaty

11. Przygotowanie do debaty

12. Debata oksfordzka.

13. Recenzja indywidualnej diagnozy stanu emocjonalnego osoby badanej.

14. Autorefleksja i feedback – projekty.

15. Podsumowanie zajęć i wpisy.

+ 2 x 2 h dodatkowe dobrowolne spotkania praktyka psychologiczna - Self-Reg Jagoda Sikora i Rola emocji w zaburzeniach odżywiania - dr Agnieszka Malinowska-Gałązka.

Metody dydaktyczne:

Metody problemowe z wykorzystaniem studium przypadku oraz pracy własnej studenta - przygotowanie diagnozy indywidualnej; aktywizujące - dyskusja i debata; praca ze źródłami literaturowymi; metody interaktywne z użyciem prezentacji multimedialnych, stron internetowych oraz krótkich materiałów filmowych ilustrujących wybrany obszar wiedzy; praca praktyczna - przygotowanie i zrealizowanie dodatkowych projektów społecznych mających na celu wdrożenie zakresu wiedzy z emocji i motywacji w praktyczny obszar oddziaływań psychologicznych; metody kształtujące krytyczne myślenie, w tym recenzja diagnozy indywidualnej. Praca grupowa w postaci przygotowania i przeprowadzenia debaty oksfordzkiej, w tym analiza krytyczna wiedzy popularnonaukowej z zakresu przedmiotu; rozwijanie warsztatu własnych kompetencji emocjonalnych.

Zajęcia prowadzone w formie stacjonarnej, z użyciem materiałów zamieszczonych na platformie Moodle. Spotkania wykraczające poza sylabus (dodatkowe, dobrowolne) prowadzone w formie zdalnej z użyciem MsTeams.

Metody i kryteria oceniania:

Składniki oceny końcowej:

obecność na zajęciach + ocena z aktywności na zajęciach (dodatkowe max 3 punkty udział w debacie oksfordzkiej) + ocena z diagnozy indywidualnej.

Dodatkowo 0,5 oceny od oceny końcowej – realizacja projektu społecznego.

Obecność na zajęciach:

0-1 nieobecności – 5

2 nieobecności – 4,5

każda kolejna nieobecność – obniżona ocena o 0,5

Ocena z aktywności na zajęciach (8 zajęć – przykład, liczba zostanie dostosowana do liczby odbytych zajęć):

Aktywność na 6-8 zajęciach z możliwością otrzymania plusów – 5

Aktywność na 5 zajęciach z możliwością otrzymania plusów – 4,5

Aktywność na 3-4 zajęciach z możliwością otrzymania plusów – 4

Aktywność na 2 zajęciach z możliwością otrzymania plusów –3,5

Aktywność na 1 zajęciach z możliwością otrzymania plusów – 3

Debata oksfordzka:

Mówcy:

• Przygotowana i przekonująca wypowiedź i przedstawienie trafnych argumentów (wyniki badań, teoria, podsumowanie – zgodnie z rolą danego mówcy itd.) – 0-10 p.

• Umiejętne zarządzanie stresem, emocjami w trakcie wypowiedzi, zdolności oratorskie (wiem – trudne i wszystko może się zadziać, zdaję sobie z tego sprawę) – 0-10 p.

• Poprawne wywiązanie się z roli pod kątem reagowania na zachowanie i emocje innych osób (kontrargumenty, mowa niewerbalna, utrzymanie zdolności oratorskiej, odpowiadanie na pytania z publiczności) – 0-10 p.

• Mówca-ochotnik, wtrącenia – pytanie, informacja - +0,5 punktu indywidualnego za skutecznie i zgodnie z regułami zabrany głos (ale nie więcej niż 2 punkty)

Sekretarz, marszałek debaty:

• Umiejętne zarządzanie stresem, emocjami zgodne z rolą tak, aby zachować ŚCISŁĄ bezstronność (zarządzanie sobą) – 0-10 p.

• Poprawne wywiązanie się z roli, również pod kątem spontanicznego reagowania na zachowanie i emocje innych osób (zarządzanie grupą) – 0-10 p.

• Uwzględnienie tego jak zmienne kontekstowe (przestrzeń, strój w przypadku marszałka; mowa niewerbalna i szybkość reakcji w przypadku sekretarza) oddziałują na zachowanie i emocje pozostałych uczestników debaty (zarządzanie zmiennymi kontekstowymi) – 0-10 p.

Do zaliczenia zadania konieczne jest uzyskanie minimum 15 punktów.

Ocena z diagnozy indywidualnej: zgodnie z anonimową średnią oceną innych studentów.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-4 (2024-09-03)