Pracownia licencjacka II [W2-S1BI19-1BL-10]
semestr letni 2022/2023
Laboratorium,
grupa nr 5
Przedmiot: | Pracownia licencjacka II [W2-S1BI19-1BL-10] | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr letni 2022/2023 [2022/2023L]
(zakończony)
Laboratorium [L], grupa nr 5 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
każdy poniedziałek, 15:30 - 18:45
(sala nieznana) |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 6 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Agnieszka Babczyńska, Jacek Francikowski, Michał Krzyżowski, Mirosław Nakonieczny, Monika Tarnawska | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Oryginalne i przeglądowe prace naukowe, w tym anglojęzyczne; bazy danych oraz portale naukowe związane z tematyką przygotowywanej pracy licencjackiej. Literatura obowiązkowa: Schmidt-Nielsen K. 2008. Fizjologia zwierząt. Adaptacja do środowiska. PWN Warszawa. Do pracy licencjackiej oraz do prezentacji oryginalne artykuły naukowe oraz prace przeglądowe wskazane przez prowadzących dotyczące opracowywanych tematów prac licencjackich, w tym anglojęzyczne Literatura uzupełniająca: Dostępne podręczniki fizjologii człowieka i fizjologii żywienia (np.: Traczyk W.Z., Trzebski A. 2004, Fizjologia człowieka, PZWL, Warszawa; Ganong W.F. 2007, Fizjologia, PZWL, Warszawa; Gawęcki J., Hryniewiecki L. (red.) 2008, Żywienie człowieka, PWN, Warszawa). |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
• Pracownia jest realizowana w trybie indywidualnym, pod bezpośrednim nadzorem „opiekuna naukowego”, który uczy technik, procedur i sposobów przygotowania materiału, jego analiz metodami dostępnymi w KFZiE i wreszcie opracowania uzyskanych wyników. • Zajęcia doskonalące w poznawaniu metod poznania funkcji organizmu w aspekcie porównawczym i opracowywanie dokumentacji do własnej pracy licencjackiej. • Ćwiczenie form i technik przygotowywania się do właściwego opracowania tematyki pracy, efektywne opracowania informacji zawartych w różnego typu materiałach źródłowych, dokumentowanie szczegółowych informacji umożliwiające szybkie skorzystanie z zapisków źródłowych i baz danych. • Ćwiczenie krytycznej analizy krytycznej analizy i wyciągania wniosków. Wykonywanie kwerend materiałów źródłowych i dokonywania syntetycznych opracowań na ich podstawie. • Dyskutowanie z opiekunem pracy kolejnych etapów i przygotowania własnej pracy licencjackiej, dokumentowanie efektów własnej pracy w tworzeniu pracy licencjackiej. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Laboratorium: - kontynuacja nauki w zakresie podstaw pracy w laboratorium biologicznym; - kontynuacja nauki w zakresie metodologii prac terenowych/hodowlanych/upraw (opcjonalnie); - systematyczne gromadzenie i przetwarzanie materiałów źródłowych; - przygotowanie manuskryptu pracy licencjackiej. Konsultacje: - dyskusja na temat sposobu przetworzenia i wykorzystania materiałów źródłowych; - dyskusja na temat treści, struktury i poprawności formalnej pracy licencjackiej. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena ciągła umiejętności praktycznych. Ocenie podlega: - poprawność i terminowość wykonania zadań - wartość merytoryczna zgromadzanych materiałów źródłowych oraz stopień ich opracowania/przetworzenia/wykorzystania - twórcze podejście oraz merytoryczna i formalna poprawność pracy licencjackiej Zaliczenie końcowe/praca licencjacka. Przedstawienie do oceny manuskryptu pracy licencjackiej. Oceniane są: twórcze podejście do tematu pracy naukowej; jakość zgromadzonych materiałów źródłowych oraz stopień ich przetworzenia i wykorzystania; poprawność merytoryczna i formalna. Ocenie podlega poprawność merytoryczna przygotowywanych materiałów oraz sposoby jego przedstawienia, dotyczy to także prezentacji zakresu opracowania swojej pracy licencjackiej i czytelnego konspektu do tejże. ocena bdb – brak błędów merytorycznych w pracy licencjackiej, logiczne i zrozumiałe formy przedstawiania wyników własnej pracy, ciekawa forma graficzna i dokumentacyjna, wykazanie się teoretyczną znajomością podejmowanej tematyki i umiejętnością jej zaprezentowania w sposób prosty i zrozumiały dla słuchacza. ocena db – praca licencjacka została przygotowana w znacznej części poprawnie jednak z pojawiającymi się niedociągnięciami i błędami merytorycznymi. Odpowiedzi na pytania zadawane po prezentacji świadczą o znajomości omawianego tematu i dobrym wykorzystaniu piśmiennictwa. ocena dst – zagadnienie zostało opracowane pobieżnie, i nie pozwala jednoznacznie pozytywnie ocenić całokształtu pracy licencjata. Sporo błędów merytorycznych świadczących o niedopracowaniu zagadnień, które zalecono do przygotowania. Niedosyt opracowań piśmiennictwa zabezpieczający postęp w przygotowaniu pracy. ocena ndst – zagadnienie zostało przedstawione skrajnie pobieżnie i nie zapełnia nawet 50% wymogów przy licznych błędach merytorycznych i złej interpretacji faktów lub doborze nieadekwatnego piśmiennictwa. Dialog ze studentem wykazuje również szereg braków merytorycznych w podstawowej wiedzy niezbędnej dla opracowania wybranego tematu pracy, student nie potrafi bowiem odpowiedzieć na większość zadawanych pytań. Student oceniany jest w trakcie pracy i prowadzonej z nim dyskusji. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
FZE |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.