Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Podstawy edukacji społecznej w przedszkolu w klasach I-III [W6-PP-NM-PESPOL] semestr letni 2022/2023
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Podstawy edukacji społecznej w przedszkolu w klasach I-III [W6-PP-NM-PESPOL]
Zajęcia: semestr letni 2022/2023 [2022/2023L] (zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
wielokrotnie, sobota (niestandardowa częstotliwość), 8:00 - 11:45
sala B-1.3
Budynek B (Cieszyn, ul. Bielska 62) jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 18
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Sylwia Ryszawy
Strona domowa grupy: https://informator.us.edu.pl/modules/97475/
Literatura:

Al-Khamisy D.: Edukacja przedszkolna a integracja społeczna. Warszawa 2006.

Boszczyk N.: Dobre relacje w szkole. Warszawa 2020.

Budniak A.: Edukacja społeczno-przyrodnicza dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym. Podręcznik dla studentów. Kraków 2009.

Deptuła M., Misiuk A.: Diagnozowanie kompetencji społecznych dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym. Warszawa 2020.

Garbula-Orzechowska J.: Edukacja historyczna w klasach początkowych. Toruń 2002.

KOMPASIK. Edukacja na rzecz praw człowieka w pracy z dziećmi. Warszawa 2009.

Kordasiewicz A., Sadura P. (red.): Edukacja obywatelska w działaniu. Warszawa 2013.

Lewowicki T., Suchodolska J. (red.): Dzieci w procesie kształtowania postaw kulturowych. Przewodnik po ścieżkach edukacji regionalnej, wielo- i międzykulturowej. Kraków 2011.

Pituła B., Grzyb B., Morgała M.: Metodyka edukacji społeczno-przyrodniczej w przedszkolu i na pierwszym etapie edukacyjnym - ćwiczenia. Toruń 2021.

Reddy L. A.: Rozwijanie umiejętności społecznych dziecka. Warszawa 2020.

Szerląg A. (red.): Edukacja obywatelska w społeczeństwach wielokulturowych. Kraków 2007.

Zakres tematów:

Przestrzeganie reguł obowiązujących w społeczności dziecięcej i szkolnej.

Umiejętność współpracy w grupie.

Wskazywanie właściwych zachowań i miejsc podczas spożywania posiłków.

Ocenianie swojego postępowania i innych osób w odniesieniu do poznanych wartości.

Wyjaśnianie znaczenia wybranych zwyczajów i tradycji polskich.

Spędzanie wolnego czasu z rodziną i grupą rówieśniczą.

Stosowanie form grzecznościowych w kontaktach z dorosłymi i rówieśnikami.

Sporządzenie i zapisanie klasowego kontraktu.

Kształtowanie szacunku do siebie i innych, poczucia własnej wartości, postawy akceptacji siebie i innych w kontekście zalet i wad ludzi.

Wykorzystanie zabaw ruchowych w edukacji społecznej.

Edukacja obywatelska i edukacja na rzecz praw człowieka w pracy z dziećmi.

Treści historyczne w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej.

Troska o kontakt dziecka z kulturą rodzimą i o uwrażliwianie na odmienność kulturową.

Metody dydaktyczne:

Metody samodzielnego dochodzenia do wiedzy, metody praktyczne, metody aktywizujące, dyskusja, metody oglądowe

Metody i kryteria oceniania:

1. Prace praktyczno-metodyczne, projekty. Przeprowadzenie godziny zajęć z zakresu edukacji społecznej z uwzględnieniem autorskich pomocy dydaktycznych. Ocenie podlega innowacyjność zajęć, zaangażowanie studentów, sposób przedstawienie treści, zainteresowanie grupy zajęciami.

2. Ocena scenariusza zajęć (praca pisemna). Ocenie podlega: dobór grupy wiekowej, zastosowanie odpowiednich metod, form pracy, wyznaczenie celów ogólnych, celów szczegółowych, opis przebiegu zajęć.

Uwagi:

PPW sem.2

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-7 (2025-06-25)