Podstawy edukacji społecznej w przedszkolu w klasach I-III [W6-PP-NM-PESPOL]
semestr letni 2022/2023
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Podstawy edukacji społecznej w przedszkolu w klasach I-III [W6-PP-NM-PESPOL] | ||||||
Zajęcia: |
semestr letni 2022/2023 [2022/2023L]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||
Termin i miejsce:
|
wielokrotnie, sobota (niestandardowa częstotliwość), 8:00 - 11:45
sala B-1.3 Budynek B (Cieszyn, ul. Bielska 62) jaki jest adres? |
||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||
Liczba osób w grupie: | 18 | ||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||
Prowadzący: | Sylwia Ryszawy | ||||||
Strona domowa grupy: | https://informator.us.edu.pl/modules/97475/ | ||||||
Literatura: |
Al-Khamisy D.: Edukacja przedszkolna a integracja społeczna. Warszawa 2006. Boszczyk N.: Dobre relacje w szkole. Warszawa 2020. Budniak A.: Edukacja społeczno-przyrodnicza dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym. Podręcznik dla studentów. Kraków 2009. Deptuła M., Misiuk A.: Diagnozowanie kompetencji społecznych dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym. Warszawa 2020. Garbula-Orzechowska J.: Edukacja historyczna w klasach początkowych. Toruń 2002. KOMPASIK. Edukacja na rzecz praw człowieka w pracy z dziećmi. Warszawa 2009. Kordasiewicz A., Sadura P. (red.): Edukacja obywatelska w działaniu. Warszawa 2013. Lewowicki T., Suchodolska J. (red.): Dzieci w procesie kształtowania postaw kulturowych. Przewodnik po ścieżkach edukacji regionalnej, wielo- i międzykulturowej. Kraków 2011. Pituła B., Grzyb B., Morgała M.: Metodyka edukacji społeczno-przyrodniczej w przedszkolu i na pierwszym etapie edukacyjnym - ćwiczenia. Toruń 2021. Reddy L. A.: Rozwijanie umiejętności społecznych dziecka. Warszawa 2020. Szerląg A. (red.): Edukacja obywatelska w społeczeństwach wielokulturowych. Kraków 2007. |
||||||
Zakres tematów: |
Przestrzeganie reguł obowiązujących w społeczności dziecięcej i szkolnej. Umiejętność współpracy w grupie. Wskazywanie właściwych zachowań i miejsc podczas spożywania posiłków. Ocenianie swojego postępowania i innych osób w odniesieniu do poznanych wartości. Wyjaśnianie znaczenia wybranych zwyczajów i tradycji polskich. Spędzanie wolnego czasu z rodziną i grupą rówieśniczą. Stosowanie form grzecznościowych w kontaktach z dorosłymi i rówieśnikami. Sporządzenie i zapisanie klasowego kontraktu. Kształtowanie szacunku do siebie i innych, poczucia własnej wartości, postawy akceptacji siebie i innych w kontekście zalet i wad ludzi. Wykorzystanie zabaw ruchowych w edukacji społecznej. Edukacja obywatelska i edukacja na rzecz praw człowieka w pracy z dziećmi. Treści historyczne w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Troska o kontakt dziecka z kulturą rodzimą i o uwrażliwianie na odmienność kulturową. |
||||||
Metody dydaktyczne: |
Metody samodzielnego dochodzenia do wiedzy, metody praktyczne, metody aktywizujące, dyskusja, metody oglądowe |
||||||
Metody i kryteria oceniania: |
1. Prace praktyczno-metodyczne, projekty. Przeprowadzenie godziny zajęć z zakresu edukacji społecznej z uwzględnieniem autorskich pomocy dydaktycznych. Ocenie podlega innowacyjność zajęć, zaangażowanie studentów, sposób przedstawienie treści, zainteresowanie grupy zajęciami. 2. Ocena scenariusza zajęć (praca pisemna). Ocenie podlega: dobór grupy wiekowej, zastosowanie odpowiednich metod, form pracy, wyznaczenie celów ogólnych, celów szczegółowych, opis przebiegu zajęć. |
||||||
Uwagi: |
PPW sem.2 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.