Podstawy pedagogiki specjalnej [W6-PE-SR-S1-PPS]
semestr zimowy 2022/2023
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Podstawy pedagogiki specjalnej [W6-PE-SR-S1-PPS] | ||||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr zimowy 2022/2023 [2022/2023Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
co drugi piątek (parzyste), 8:00 - 9:30
sala B-1.14 Budynek B (Cieszyn, ul. Bielska 62) jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 16 | ||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||
Prowadzący: | Beata Skotnicka | ||||||||||||||||||
Literatura: |
Barnes C., Mercer G., Niepełnosprawność, Warszawa 2008 Chrzanowska I., Pedagogika specjalna, Kraków 2015. Deutsch Smith Deborah, Pedagogika specjalna, t. I i II, Warszawa 2009. Dykcik W. (red.): Pedagogika specjalna. Poznań 2008, Wyd. UAM. Gajdzica Z.: Uczeń z lekką niepełnosprawnością intelektualną w szkole ogólnodostępnej. Nauczyciele o (nie)zmienianej sytuacji w kontekście kultury szkoły inkluzyjnej. Warszawa 2020, PWN. Maciarz A., Dziecko przewlekle chore. Opieka i wsparcie, Wyd. Żak Obuchowska I. (red.), Dziecko niepełnosprawne w rodzinie. Warszawa 2005. Olechowska A., Specjalne potrzeby edukacyjne, PWN, Warszawa 2016. Konwencja o Prawach Osób Niepełnosprawnych Ustawa Prawo Oświatowe, Rozporządzenia MEN oraz inne akty prawne dotyczące osób z niepełnosprawnościami Savoir vivre osób niepełnosprawnych |
||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Niepełnosprawność, osoba z niepełnosprawnością - ustalenia terminologiczne 2. Prawa osób z niepełnosprawnościami (krajowe i międzynarodowe). 3. Funkcjonowanie społeczne i edukacja osób słabosłyszących i głuchych. 4. Funkcjonowanie społeczne i edukacja osób słabowidzących i niewidomych. 5. Inkluzja społeczna osób z niepełnosprawnościami. 6. Fazy przystosowania do niepełnosprawności. 7. Wsparcie społeczne osób z niepełnosprawnościami - opracowanie programu wsparcia. 8. Dziecko niepełnosprawne w rodzinie. |
||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
ćwiczenia konwersatoryjne metody aktywizujące metody dyskusyjne metody kooperatywne metody pracy ze źródłami metody problemowe ilm, prezentacja multimedialna |
||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Obecność na zajęciach (możliwa 1 nieobecność nieusprawiedliwiona), aktywny udział w zajęciach, praca w grupach, przygotowanie do zajęć, praca z tekstem, zaliczenie wszystkich ćwiczeń, napisanie recenzji książki K. Rosickiej-Jaczyńskiej ,,Ołówek". |
||||||||||||||||||
Uwagi: |
ISem. PE S1 SR |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.