Ocena ciągła umiejętności praktycznych:
Bardzo dobry: student rozumie celowość badanego problemu, jest bardzo zaangażowany i kreatywny w prowadzeniu badań, jest systematyczny, solidnie wykonuje kolejne eksperymenty, bezbłędnie wykonuje obliczenia chemiczne, sporządza dokładną dokumentację, prawidłowo interpretuje wyniki, dba o powierzone materiały i sprzęt laboratoryjny.
Dobry: student rozumie celowość badanego problemu, jest zaangażowany w prowadzenie doświadczeń, jest systematyczny, solidnie wykonuje kolejne eksperymenty, wykonuje z pomocą obliczenia chemiczne, poprawnie sporządza dokumentację, interpretuje wyniki z niewielką pomocą prowadzącego, dba o powierzone materiały i sprzęt laboratoryjny.
Dostateczny: student potrzebuje dodatkowych wskazówek do wykonania konkretnych zadań i posługiwania się aparaturą, jest słabo zaangażowany w realizację badań, ma problemy z obliczeniami chemicznymi i sporządzaniem odczynników, z pomocą prowadzącego sporządza dokumentację i interpretuje wyniki, dba o powierzone materiały i sprzęt laboratoryjny.
Niedostateczny: student nie rozumie sensu prowadzonych badań, niedbale wykonuje powierzone mu zadania, nie prowadzi rzetelnej dokumentacji, nie potrafi analizować wyników i wyciągać wniosków, nie dba o powierzone materiały i sprzęt laboratoryjny.
W czasie trwania zajęć prowadzący w sposób ciągły ocenia jego aktywność i umiejętności praktyczne w laboratorium, przestrzeganie harmonogramu pracy, rzetelność wykonanych pomiarów, umiejętność analizowania otrzymanych wyników i kreatywność w rozwiązywaniu problemów badawczych. Ocenie podlega również umiejętność i kultura pracy w zespole, bezpieczeństwo pracy oraz dbałość o materiały i aparaturę naukową.
Złożenie pracy magisterskiej:
Oceniane są: twórcze podejście do procesu tworzenia pracy magisterskiej, strona formalna, część przeglądowa pracy (ilość wykorzystanych publikacji i ich zgodność z zakresem pracy). poprawność opracowania wyników oraz wyciąganych wniosków
Umiejętności studenta są oceniane w czterostopniowej skali ocen (niedostateczna, dostateczna, dobra, bardzo dobra)
Ocena bardzo dobra – student samodzielnie przygotowuje pracę magisterską, samodzielnie przygotowuje część przeglądową i wyciąga poprawne wnioski z wykonanych analiz/eksperymentów.
Ocena dobra – student z niewielka pomocą promotora przygotowuje pracę magisterską, samodzielnie lub z niewielka pomocą promotora interpretuje i wyciąga poprawne wnioski z wykonanych analiz/eksperymentów.
Ocena dostateczna – student z pomocą promotora przygotowuje pracę magisterską, z pomocą promotora wyciąga wnioski z wykonanych analiz/eksperymentów.
Ocena niedostateczna – student nie przygotował pracy magisterskiej, nawet z pomocą promotora nie potrafi poprawnie wyciągnąć wniosków z wykonanych analiz/eksperymentów
Opracowanie dotychczas uzyskanych wyników student przygotowuje samodzielnie w postaci prezentacji multimedialnej, którą przedstawia promotorowi pracy magisterskiej w wyznaczonym terminie.
|