Wczesne wspomaganie dziecka z dysfunkcją wzroku 12-PE-WD-S2-1WDW
Wykład (W)
semestr zimowy 2017/2018
Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)
Liczba godzin: | 15 | ||
Limit miejsc: | (brak limitu) | ||
Literatura: |
Uczeń niewidomy i słabo widzący w ogólnodostępnej szkole średniej : poradnik dla nauczycieli : praca zbiorowa / pod red. Stanisława Jakubowskiego. - Warszawa : Ministerstwo Edukacji Narodowej i Sportu, 2005. Wczesne wspomaganie rozwoju dzieci z uszkodzonym wzrokiem : poradnik dla nauczycieli / red. Grażyna Walczak. - Warszawa : MENiS, 2005. Wczesne wspomaganie rozwoju dzieci z uszkodzonym wzrokiem z dodatkowymi niepełnosprawnościami : poradnik dla nauczycieli / red. Grażyna Walczak. - Warszawa : MENiS, 2005. Zabawy na co dzień : poradnik dla rodziców i nauczycieli dzieci z niepełnosprawnością wzrokową i ruchową / Ewa Kurczak-Wawrowska. - Warszawa : "Fraszka Edukacyjna", 2007. |
||
Metody i kryteria oceniania: |
egzamin pisemny z treści przedstawionych na wykładzie i ćwiczenia oraz zawartych w literaturze przedmiotu. |
||
Zakres tematów: |
- Charakterystyka podstawowych pojęć w tyflopedagogice: ostrość widzenia, pole widzenia, osoba słabowidząca - niewidoma, definicje funkcjonalne oraz medyczne) kompensacja, blindizmy, wyrażenia surogatowe, - Rozwój widzenia u małych dzieci - norma i zaburzenia - Założenia diagnozy funkcjonalnej - Charakterystyka procesu wspomagania małego dziecka z dysfunkcją wzroku w Polsce |
||
Metody dydaktyczne: |
wykład połączony z prezentacją multimedialną |
Grupy zajęciowe
Grupa | Termin(y) | Prowadzący |
Miejsca ![]() |
Akcje |
---|---|---|---|---|
1 |
(brak danych),
(sala nieznana)
|
Sylwia Wrona | 12/10 |
szczegóły![]() |
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku: |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.