Zakład Chemii Analitycznej:
Sprawozdanie:
wymagania merytoryczne: Sprawozdanie obejmuje wstęp teoretyczny, opis przeprowadzonego doświadczenia, ponadto uzyskane wyniki oraz wszystkie niezbędne obliczenia. Po uzgodnieniu z opiekunem naukowym sprawozdanie może zostać ujęte w treści pracy licencjackiej.
kryteria oceny: Ocena bardzo dobra - sprawozdanie zawiera wszystkie konieczne elementy. Student, korzysta z wiedzy z innych dziedzin chemii oraz fizyki, matematyki i rachunku błędów, potrafi wskazać źródła błędów i zinterpretować uzyskane wyniki. Sprawozdanie nie zawiera błędów i wykonane jest bardzo starannie.
Ocena dobra – sprawozdanie zawiera wszystkie konieczne elementy. Student, korzysta z wiedzy z innych dziedzin chemii oraz fizyki, matematyki i rachunku błędów, potrafi wskazać źródła błędów i zinterpretować uzyskane wyniki. Sprawozdanie wykonane jest starannie lecz zawiera nieliczne błędy.
Ocena dostateczna – sprawozdanie zawiera wszystkie konieczne elementy. Student ma kłopot ze wskazaniem źródeł błędów i interpretacją uzyskanych wyników. Sprawozdanie zawiera błędy.
Ocena niedostateczna- sprawozdanie nie jest kompletne. Student nie potrafi przeprowadzić obliczeń.
przebieg procesu weryfikacji : Student na bieżąco dyskutuje z opiekunem wyniki przeprowadzonego eksperymentu. Sprawozdanie/pracę licencjacką składa opiekunowi w uzgodnionym terminie.
Ocenianie ciągłe:
wymagania merytoryczne: Bezpieczna praca w laboratorium analitycznym. Prawidłowe wykonanie eksperymentów.. Umiejętność pracy laboratoryjnej indywidualnej i zespołowej. Umiejętność korzystania z oprogramowania.
kryteria oceny: Ocena bardzo dobra - wykonuje eksperyment zgodnie z instrukcjami prowadzącego. Zna i rozumie realizowane zagadnienie. Zna podstawy teoretyczne prowadzonej analizy. Potrafi prawidłowo korzystać z aparatury. Zachowuje prawidłowe i bezpieczne zasady pracy w laboratorium analitycznym. Potrafi pracować indywidualnie i zespołowo.
Ocena dobra – wykonuje eksperyment zgodnie z instrukcjami prowadzącego. Zna i rozumie realizowane zagadnienie, zna podstawy teoretyczne prowadzonej analizy. Na ogół potrafi prawidłowo korzystać z aparatury. Zachowuje prawidłowe i bezpieczne zasady pracy w laboratorium analitycznym. Potrafi pracować indywidualnie i zespołowo. Świadomie unikając błędów w pracy laboratoryjnej konsultuje się z prowadzącym.
Ocena dostateczna – prawidłowe wykonanie eksperymentu wymaga znaczącej pomocy prowadzącego. Zna i rozumie realizowane zagadnienie, zna podstawy teoretyczne prowadzonej analizy. Na ogół potrafi prawidłowo korzystać z aparatury. Zachowuje prawidłowe i bezpieczne zasady pracy w laboratorium analitycznym. Potrafi pracować indywidualnie i zespołowo.
Ocena niedostateczna - student nie jest w stanie prawidłowo wykonać eksperymentu nawet po konsultacji z prowadzącym. Nie rozumie realizowanego zagadnienia. Nie potrafi prawidłowo korzystać z aparatury i nie zachowuje prawidłowych zasad pracy w laboratorium analitycznym.
przebieg procesu weryfikacji : W czasie trwania eksperymentu opiekun naukowy sprawdza pracę studenta pod kątem wymagań merytorycznych dotyczących oceniania ciągłego.
Zakład Chemii Ogólnej i Chromatografii:
Ocena umiejętności samodzielnego rozwiązywania problemów naukowych oraz stopnia zrozumienia pojęć z zakresu objętego tematyką pracy licencjackiej.
Ocena poprawności samodzielnego rozwiązywania problemów naukowych związanych z tematem pracy licencjackiej, posługiwania się sprzętem laboratoryjnym, przestrzegania przepisów BHP (jeśli praca licencjacka ma charakter doświadczalny).
Prowadzący na podstawie obserwacji ocenia umiejętności efektów wynikających z samodzielnej pracy studenta.
Samodzielne odpowiedzi i opanowanie metod chromatograficznych w danym zagadnieniu. Zrozumienie analizowanego zagadnienia. Znajomość podstaw teoretycznych dotyczących pracy licencjackiej. Zachowanie prawidłowych i bezpiecznych zasad pracy w laboratorium. Student potrafi samodzielnie prawidłowo korzystać z aparatury (jeśli praca licencjacka ma charakter doświadczalny) - bdb
Student wymaga niewielkiej pomocy w wykonywanym ćwiczeniu. Zrozumienie analizowanego zagadnienia. Znajomość podstaw teoretycznych dotyczących pracy licencjackiej. Zachowanie prawidłowych i bezpiecznych zasad pracy w laboratorium Student potrafi samodzielnie prawidłowo korzystać z aparatury (jeśli praca licencjacka ma charakter doświadczalny) - db
Student wykonuje ćwiczenia z dużą pomocą prowadzącego. Zrozumienie analizowanego zagadnienia. Znajomość podstaw teoretycznych dotyczących pracy licencjackiej. Zachowanie prawidłowych i bezpiecznych zasad pracy w laboratorium. Student na ogół potrafi prawidłowo korzystać z aparatury (jeśli praca licencjacka ma charakter doświadczalny) - dst
Student nie jest w stanie wykonać ćwiczenia nawet po konsultacji z prowadzącym. Nie rozumie realizowanego zagadnienia z zakresu pracy licencjackiej. Nie potrafi prawidłowo korzystać z aparatury i nie zachowuje prawidłowych zasad pracy w laboratorium (jeśli praca licencjacka ma charakter doświadczalny) - ndst
Zakład Chemii Materiałów i Technologi Chemicznej.
Ocena sprawozdania zarówno pod względem merytorycznym jak i redakcyjnym.
Ocena bardzo dobra: sprawozdanie opracowane wyczerpująco pod względem merytorycznym i wzorowo pod względem redakcyjnym
Ocena dobra: sprawozdanie zawiera wszystkie wymagane elementy, w tym poprawnie zinterpretowane wyniki doświadczeń. Wykonane starannie - pod względem graficznym nie budzi zastrzeżeń
Ocena dostateczna: sprawozdanie zawiera wszystkie wymagane elementy, jednak student wymaga pomocy w prawidłowej interpretacji uzyskanych wyników. Strona graficzna pracy – poprawna
Ocena niedostateczna: brak sprawozdania lub sprawozdanie niekompletne i niedopracowane pod względem redakcyjnym.
Ocena ciągła postawy studenta reprezentowanej w czasie realizacji pracy licencjackiej.
Zakład Chemii Teoretycznej:
Ocena zależna od jakości realizacji nałożonego przez prowadzącego zadania mającego na celu sprawdzenie umiejętności studenta w zakresie zagadnień zawartych w programowych treściach modułu.
Ocenianie przebiega w sposób ciągły w trakcie realizacji pracy licencjackiej - ocenianie ciągłe.
Sprawozdanie z wykonanych obliczeń wchodzących w skład pracy licencjackiej.
Skala ocen:
3.0 – przedstawienie wyników
3.5 – wyniki wraz z elementami opisu użytych metod obliczeniowych
4.0 – wyniki wraz z opisem użytych metod obliczeniowych
4.5 – niekompletne opracowanie na ocenę 5.0
5.0 – wyniki wraz z częścią teoretyczną oraz z wnioskami z obliczeń
Zakład Chemii Fizycznej:
W trakcie trwania prac związanych z przygotowaniem pracy licencjackiej opiekun naukowy sprawdza i weryfikuje pracę studenta pod kątem wymagań merytorycznych dotyczących oceniania ciągłego.
Ocenie poddawane jest:
Przygotowanie do eksperymentu w oparciu o literaturę, przygotowanie stanowiska do pomiaru, wykonanie eksperymentu, prawidłowy zapis otrzymanych wyników w dzienniku laboratoryjnym, zakończenie eksperymentu, współpraca z innymi studentami w grupie w celu zapewnienia bezpieczeństwa w laboratorium, rozwiązywanie problemów pojawiających się w trakcie pracy eksperymentalnej.
Kryteria oceny:
Ocena bardzo dobra - student samodzielnie wykonuje eksperyment konsultując się z prowadzącym tylko w momentach istotnych dla poprawnego przebiegu ćwiczenia; zna i rozumie realizowane zagadnienie, działanie aparatury, metodykę pomiaru. Prawidłowo planuje i wykonuje eksperyment, samodzielnie na bieżąco ocenia poprawność otrzymanych wyników;
Ocena dobra - student wykonuje eksperyment konsultując się z prowadzącym w miarę potrzeby. Zna i rozumie realizowane zagadnienie, działanie aparatury, metodykę pomiaru. Na ogół prawidłowo planuje i wykonuje eksperyment, na bieżąco ocenia poprawność otrzymanych wyników po konsultacji z prowadzącym;
Ocena dostateczna - student wykonuje eksperyment po konsultacjach z prowadzącym. Rozumie realizowane zagadnienie, działanie aparatury, metodykę pomiaru. Na ogół prawidłowo planuje i wykonuje eksperyment, na bieżąco ocenia poprawność otrzymanych wyników po konsultacji z prowadzącym;
Ocena niedostateczna - student nie jest w stanie prawidłowo wykonać eksperymentu nawet po konsultacji z prowadzącym.
|