Literatura: |
Literatura obowiązkowa:
- Al-Khamisy D., (2006): Edukacja przedszkolna a integracja społeczna, Wydawnictwo Akademickie „Żak”, Warszawa.
- Bobkowicz-Lewartowska L., (2011): Niepełnosprawność intelektualna - diagnozowanie, edukacja i wychowanie, Wydawnictwo „Harmonia”, Gdańsk.
- Cieszyńska J., Nauka czytania krok po kroku, Impuls, 2005.
- Cieszyńska J., Kocham czytać, przewodnik metodyczny.
- Franczyk A., Krajewska K., (2007): Program psychostymulacji dzieci w wieku przedszkolnym z deficytami i zaburzeniami rozwoju. Wyd. V. Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków.
- Gruszczyk – Kolczyńska E., Dziecięca matematyka, Warszawa 2000.
- Karwowska-Struczyk M., (2012): Edukacja przedszkolna: w poszukiwaniu innych rozwiązań, Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa.
- Kilm – Klimaszewska, Pedagogika przedszkolna. Nowa podstawa programowa, Erica, 2010.
- Krause Ch., (2012): Program Ja to ja - wzmacnianie poczucia własnej wartości u dzieci w wieku przedszkolnym z udziałem Pauliny i Emila, Wydawnictwo „Harmonia”, Gdańsk.
- Kwiatowska M., Metodyka wychowania przedszkolnego, Warszawa 1982.
- Naprawa R., Tanajewska A., Mach C., (2013): Rosnę radośnie – zasady udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach oraz oddziałach pedagogicznych, Wydawnictwo „Harmonia”, Gdańsk.
- Niewola D., (2013): Radosne Przedszkole. Tematy kompleksowe, Zabawy, opowiadania, teatrzyki, wiersze na cały rok, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków.
- Smith D. D., (2009): Pedagogika specjalna: podręcznik akademicki, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
- Winczura B., Cytowska B. (2014), Wczesna interwencja i wspomaganie rozwoju małego dziecka, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków.
- Włoch S., Włoch A., (2009): Diagnoza całościowa w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, Wyd. „Żak”, Warszawa
Literatura uzupełniająca:
- Kaczmarek B.B., (2014): Wspomaganie rozwoju dzieci z zespołem Downa, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków.
- Królica M., (2011): Drama i happening w edukacji przedszkolnej, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków.
- Rainka A., Taranko K., Spotkania z dramą. Praktyczne zastosowania metody w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym, Wydawnictwo „Harmonia”, Gdańsk.
- Rola B., Dubińska B., Piotrowicz R., (2013): Poznaję i akceptuję siebie i innych. Scenariusze zajęć dla dzieci w wieku przedszkolnym, Credo, Katowice.
- Watoła A., (2010): Przedszkole - przestrzeń rozwoju dziecka, Wydawnictwo Naukowe WSB, Dąbrowa Górnicza.
|