1. ABC przyrody w pytaniach i odpowiedziach. Przegląd Reader’s Digest, Warszawa 1997
2. Adamek I., Rozwiązywanie problemów przez dzieci, Kraków 1998
3. Al-Khamisy D.: Rozwijanie pojęć przyrody nieożywionej u dzieci sześcioletnich. Wydawnictwo „Żak”. Warszawa 1996
4. Ambros E.: Zdrowie – wielki poradnik rodzinny, Warszawa 2001.
5. Arndt M., Barwinek H. i inni: Przyroda przeżywana i obserwowana z dziećmi przedszkolnymi, Warszawa 1988
6. Bachrach A.: Elementy ogólnej profilaktyki wypadków drogowych, WSiP, Warszawa 1978
7. Baczała K.: Zieloną ścieżką . Edukacja ekologiczna. Przewodnik dla nauczycieli, Warszawa 1996, WSiP, s. 11
8. Bara J., Śliwińska A., Syska G., Siwiec D., Rogowska E.: Edukacja komunikacyjna przedszkolaków, „Wychowanie w Przedszkolu” nr 6/1996
9. Barańska E., Tokarska E.: Przedszkolak poznaje świat, „Wychowanie w Przedszkolu” 1989/6
10. Borowicz K.: Środowisko geograficzne. Wyższa Szkoła Pedagogiczna. Olsztyn 1995
11. Bowkett S.: Wyobraź sobie, że … Ćwiczenia rozwijające twórcze myślenie uczniów, WSiP, Warszawa 2000
12. Braun D., Badanie i odkrywanie świata z dziećmi, Jedność, Kielce 2002
13. Braun D., Greine R., Zabawy rozwijające logiczne myślenie. Nowe propozycje dla przedszkoli, Kielce 2002
14. Bułat W., Zjawiska optyczne w przyrodzie, Warszawa 1987
15. Challoner J., Energia, Seria: Patrzę-Podziwiam-Poznaję, Arkady, Warszawa 1996
16. Chauvel D. i P., Środowisko w wychowaniu przedszkolnym, Wyd. Cyklady, Warszawa 2000
17. Chauvel D., Michel V., Pierwsze doświadczenia naukowe przedszkolaka, Wyd. Cyklady, Warszawa 1999
18. Conroy D., Wilson Ch., Zagadki przyrodnicze – 1400 pytań i odpowiedzi, Świat Książki, Warszawa 2003
19. Czuję się bezpiecznie. Program profilaktyczny dla uczniów klas młodszych, pr. zbior. red. U.Strzelczyk, RODN WOM Katowice 2005
20. De Korvin S., Schneider B.: Dziecko na drodze, zachowanie nie do przewidzenia, WSiP, Warszawa 1996
21. Debroise A., Seinandre E., Mały atlas zjawisk natury, Mała Encyklopedia Larousse, Larousse Polska, Wrocław 2003
22. Dlaczego? Encyklopedia w pytaniach i odpowiedziach, Larousse, Wrocław 2004 ISBN 978-83-89181-59-2
23. Dobrzyński G., Dobrzyńska B., Kiełczewski D.: Ochrona środowiska przyrodniczego. Wydawnictwo Ekonomia i Środowisko. Białystok 1997
24. Dymara B. (red.) Dziecko w świecie szkoły. Kraków: Impuls Rau K., Ziętkiewicz E.: Jak aktywizować uczniów, Poznań 2000
25. Elbanowska S., Dookoła fizyki, Prószyński i S-ka, Warszawa 1998
26. Elbanowska S., Jak zadziwić przedszkolaka tym, co świeci, pływa, lata. ”Wiosna”, „Lato”, „Jesień”, „Zima”, Medium, Warszawa 1994
27. Farndon J., Co się dzieje, gdy…? Świat Książki, Warszawa 1997
28. Farndon J., Księga najciekawszych faktów. Ziemia. Zwierzęta. Przestrzeń kosmiczna. Ludzkie ciało, SBM, Warszawa 2008 ISBN 978-83-60542-95-8
29. Fisher R.: Uczymy jak się uczyć, Warszawa 1999
30. Flis J., Szkolny słownik geograficzny, WSiP, Warszawa 1982
31. Gopnik Alison, Meltzoff Andrew, Kuhl Patricia, Naukowiec w kołysce. Czego o umyśle uczą nas małe dzieci, Media Rodzina, Poznań 2004
32. Graham I., Gwyn-Jones T., Lynch A., Parker S., Wood R., Cuda naszego świata, Arkady, Warszawa 2003
33. Historia naturalna , t.1-6, Warszawa 1995-1996
34. Jak to jest? Reader’s Digest, Warszawa 1996
35. Kielar – Turska M.: Jak pomagać dziecku w poznawaniu świata, WSiP, Warszawa 1992
36. Klim-Klimaszewska A.: Pedagogika przedszkolna. Polski Instytut Wydawniczy. Warszawa 2005
37. Krenz Armin, Czy wiatr śpi, kiedy nie wieje? Co kryje się za pytaniami dzieci, Jedność, Kielce 2004
38. Krzyżewska J.: Aktywizujące metody i techniki w edukacji wczesnoszkolnej, cz.1, Suwałki 1998
39. Krzyżewska J.: Aktywizujące metody i techniki w edukacji, cz. 2, Suwałki 2000
40. Kufit G.: Kształtowanie wyobrażeń i pojęć historycznych w nauczaniu początkowym. Warszawa 1997.
41. Lacoste Y., Woda w świecie. Mała Encyklopedia Larousse, Larousse Polska, Wrocław 2003
42. Lelonek M., Wróbel T. (red.): Praca nauczyciela i ucznia w klasach I-III, Warszawa 1990
43. Łukaszewicz R., Edukacja z wyobraźnią czyli jak podróżować bez map. Wrocław 1994
44. Michalak R.: Aktywizujące metody nauczania w edukacji elementarnej. [w:] Edukacja elementarna jako strategia zmian rozwojowych dziecka. Red. H. Sowińska, R. Michalak. Impuls. Kraków 2004
45. Na tropach sekretów przyrody, Warszawa 1999
46. Nauka i eksperymenty – Nasz świat, Podsiedlik, Raniowski i S-ka, Poznań 1998 (Ekologia, Planeta Ziemia),
47. Nauka i eksperymenty – Potęga natury, Podsiedlik, Raniowski i S-ka, Poznań 1998 ( Pogoda i klimat, Moc i energia)
48. Nauka i eksperymenty – Tajemnice fizyki, Podsiedlik, Raniowski i S-ka, Poznań 1998 (Maszyny, Atomy i cząsteczki, Elektryczność i magnetyzm)
49. Pollock S., Ekologia, Seria: Patrzę-Podziwiam-Poznaję, Arkady, Warszawa 2001
50. Popularna Encyklopedia Nauki, ”Wiedza i Życie”, Warszawa 2001
51. Poziomek U., Marszał D., Skrobek A. M., Woźniak M., Żurawska I., Przyrodnicza edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna. Poradnik, IBE, Warszawa 2016
52. Poznańska J., Rowińska M., Zając E.: Ciekawa fizyka, cz. 1, WSiP, Warszawa 2002
53. Roth G.D., Pogoda i klimat, Świat Książki, Warszawa 2000
54. Seria: „Ciekawe, dlaczego? Book House 2004
55. Środowisko społeczno-przyrodnicze w kl. I-III. Książka przedmiotowo-metodyczna. Red. H. Gutowska. WSiP. Warszawa 1989
56. Taraszkiewicz M.: Jak uczyć lepiej? czyli refleksyjny praktyk w działaniu. Wyd. CODN. Warszawa 1998
57. Vaughan J.G., Geissler C.A., Rośliny jadalne, Prószyński i S-ka, Warszawa 2001
58. Życie zwierząt. Encyklopedia młodego odkrywcy Discovery Channel, Media Sernice Zawada, Warszawa 2004
|