Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Neuro- i psychopatologia rozwoju

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: W6-PA-SEP-S2-N Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Neuro- i psychopatologia rozwoju
Jednostka: Wydział Sztuki i Nauk o Edukacji
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 2.00
Język prowadzenia: (brak danych)
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowy

Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-21
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Porczyńska-Ciszewska
Prowadzący grup: Anna Porczyńska-Ciszewska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Ocena końcowa z modułu
Sposób ustalania oceny końcowej:

Na ocenę końcową składa się:

- pozytywna ocena z ćwiczeń,

- pozytywna ocena z egzaminu.

Pełny opis:

Zajęcia obejmują problematykę z zakresu neuro i psychopatologii rozwoju, dotyczą charakterystyki i opisu poszczególnych objawów zaburzeń rozwoju człowieka, zarówno zaburzeń psychicznych i zaburzeń zachowania, jak również zaburzeń, których podłożem jest uszkodzenie centralnego układu nerwowego (CUN). Dostarczają również wiedzy na temat etiopatogenezy omawianych zaburzeń. Przedmiot dyscypliny stanowi zatem tworzenie przesłanek teoretycznych czy empirycznych do wyodrębnienia tego, co jest normalne/zdrowe od tego, co jest nienormalne/zaburzone w rozwoju człowieka.

Celem realizowanego przedmiotu jest wskazanie różnic między przejawami normalnego/zdrowego i zaburzonego rozwoju, wprowadzenie słuchaczy w zagadnienia dotyczące zaburzeń procesów psychicznych i zaburzeń zachowania, w tym zaburzeń o podłożu neurologicznym, wyjaśnienie etiologii tych zaburzeń i patomechanizmu utrzymywania się różnych jednostek nozologicznych.

Uwagi:

Brak

Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2021/2022" (w trakcie)

Okres: 2021-10-01 - 2022-02-20
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Porczyńska-Ciszewska
Prowadzący grup: Anna Porczyńska-Ciszewska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Ocena końcowa z modułu
Sposób ustalania oceny końcowej:

Na ocenę końcową składa się:

- pozytywna ocena z ćwiczeń,

- pozytywna ocena z egzaminu.

Pełny opis:

Zajęcia obejmują problematykę z zakresu neuro i psychopatologii rozwoju, dotyczą charakterystyki i opisu poszczególnych objawów zaburzeń rozwoju człowieka, zarówno zaburzeń psychicznych i zaburzeń zachowania, jak również zaburzeń, których podłożem jest uszkodzenie centralnego układu nerwowego (CUN). Dostarczają również wiedzy na temat etiopatogenezy omawianych zaburzeń. Przedmiot dyscypliny stanowi zatem tworzenie przesłanek teoretycznych czy empirycznych do wyodrębnienia tego, co jest normalne/zdrowe od tego, co jest nienormalne/zaburzone w rozwoju człowieka.

Celem realizowanego przedmiotu jest wskazanie różnic między przejawami normalnego/zdrowego i zaburzonego rozwoju, wprowadzenie słuchaczy w zagadnienia dotyczące zaburzeń procesów psychicznych i zaburzeń zachowania, w tym zaburzeń o podłożu neurologicznym, wyjaśnienie etiologii tych zaburzeń i patomechanizmu utrzymywania się różnych jednostek nozologicznych.

Uwagi:

Brak

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.