Neuro- i psychopatologia rozwoju
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | W6-PA-SEP-S2-N |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Neuro- i psychopatologia rozwoju |
Jednostka: | Wydział Sztuki i Nauk o Edukacji |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowy |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-21 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ W
C
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Porczyńska-Ciszewska | |
Prowadzący grup: | Anna Porczyńska-Ciszewska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Ocena końcowa z modułu | |
Sposób ustalania oceny końcowej: | Na ocenę końcową składa się: - pozytywna ocena z ćwiczeń, - pozytywna ocena z egzaminu. |
|
Pełny opis: |
Zajęcia obejmują problematykę z zakresu neuro i psychopatologii rozwoju, dotyczą charakterystyki i opisu poszczególnych objawów zaburzeń rozwoju człowieka, zarówno zaburzeń psychicznych i zaburzeń zachowania, jak również zaburzeń, których podłożem jest uszkodzenie centralnego układu nerwowego (CUN). Dostarczają również wiedzy na temat etiopatogenezy omawianych zaburzeń. Przedmiot dyscypliny stanowi zatem tworzenie przesłanek teoretycznych czy empirycznych do wyodrębnienia tego, co jest normalne/zdrowe od tego, co jest nienormalne/zaburzone w rozwoju człowieka. Celem realizowanego przedmiotu jest wskazanie różnic między przejawami normalnego/zdrowego i zaburzonego rozwoju, wprowadzenie słuchaczy w zagadnienia dotyczące zaburzeń procesów psychicznych i zaburzeń zachowania, w tym zaburzeń o podłożu neurologicznym, wyjaśnienie etiologii tych zaburzeń i patomechanizmu utrzymywania się różnych jednostek nozologicznych. |
|
Uwagi: |
Brak |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-20 |
Przejdź do planu
PN WT C
ŚR W
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Porczyńska-Ciszewska | |
Prowadzący grup: | Anna Porczyńska-Ciszewska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Ocena końcowa z modułu | |
Sposób ustalania oceny końcowej: | Na ocenę końcową składa się: - pozytywna ocena z ćwiczeń, - pozytywna ocena z egzaminu. |
|
Pełny opis: |
Zajęcia obejmują problematykę z zakresu neuro i psychopatologii rozwoju, dotyczą charakterystyki i opisu poszczególnych objawów zaburzeń rozwoju człowieka, zarówno zaburzeń psychicznych i zaburzeń zachowania, jak również zaburzeń, których podłożem jest uszkodzenie centralnego układu nerwowego (CUN). Dostarczają również wiedzy na temat etiopatogenezy omawianych zaburzeń. Przedmiot dyscypliny stanowi zatem tworzenie przesłanek teoretycznych czy empirycznych do wyodrębnienia tego, co jest normalne/zdrowe od tego, co jest nienormalne/zaburzone w rozwoju człowieka. Celem realizowanego przedmiotu jest wskazanie różnic między przejawami normalnego/zdrowego i zaburzonego rozwoju, wprowadzenie słuchaczy w zagadnienia dotyczące zaburzeń procesów psychicznych i zaburzeń zachowania, w tym zaburzeń o podłożu neurologicznym, wyjaśnienie etiologii tych zaburzeń i patomechanizmu utrzymywania się różnych jednostek nozologicznych. |
|
Uwagi: |
Brak |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.