Diagnozowanie pedagogiczne uczniów z zaburzeniami rozwoju
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | W6-PE-OT-S2-DZR |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Diagnozowanie pedagogiczne uczniów z zaburzeniami rozwoju |
Jednostka: | Wydział Sztuki i Nauk o Edukacji |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowy |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-21 |
Przejdź do planu
PN W
WT ŚR C
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Szymon Godawa | |
Prowadzący grup: | Iwona Donocik, Szymon Godawa | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Ocena końcowa z modułu | |
Sposób ustalania oceny końcowej: | Średnia arytmetyczna ocen z wymaganych w module sposobów weryfikacji efektów kształcenia (w skali 2.0 – 5.0) -przy założeniu, że wszystkie sposoby weryfikacji efektów kształcenia zostały zaliczone pozytywnie (tzn. co najmniej na ocenę dostateczną) - 90 % obecność na zajęciach |
|
Pełny opis: |
- Diagnostyka jako dziedzina pedagogiki - Paradygmaty diagnostyki - Charakterystyka badań diagnostycznych (b. testowe, psychotechniczne, psychometryczne, socjometryczne, lekarskie) - Podstawowe założenia metodologiczne diagnozy - Pomiar pedagogiczny jako podstawa diagnostyki edukacyjnej (charakterystyka skal pomiarowych oraz narzędzi pomiaru) - Etyczne normy i problemy diagnostyki - Psycholog i pedagog jako diagności - Postępy edukacyjnej diagnostyki rozwojowej w Polsce |
|
Uwagi: |
brak |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-20 |
Przejdź do planu
PN WT W
ŚR C
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Jolanta Suchodolska | |
Prowadzący grup: | Jolanta Suchodolska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Ocena końcowa z modułu | |
Sposób ustalania oceny końcowej: | Średnia arytmetyczna ocen z wymaganych w module sposobów weryfikacji efektów uczenia się , przy założeniu, że wszystkie sposoby weryfikacji efektów zostały spełnione. |
|
Pełny opis: |
Przedmiot przygotowuje studentów do operatywnego wykorzystania podstawowej i usystematyzowanej wiedzy teoretycznej, odnoszącej się do procesów diagnozowania zaburzeń w rozwoju dzieci w szeroko rozumianej rzeczywistości szkolnej (- dojrzałość szkolna, - klimat wychowawczy szkoły, - sytuacja społeczna dziecka w szkole, - niepowodzenia i osiągnięcia szkolne ucznia) oraz sytuacji rodzinnej dziecka (- warunki rozwoju i życia w rodzinie, - przemoc wobec dziecka, - sytuacja socjalno-wychowawcza). Jego celem jest uzyskanie wiadomości o metodach naukowych służących diagnozowaniu zaburzeń w rozwoju dziecka oraz nabycie praktycznej umiejętności w zakresie konstruowania własnych narzędzi badawczych, a także przygotowanie do udziału w kształtowaniu rzeczywistości społecznej poprzez samodzielne opracowywanie diagnoz, interpretację ich wyników, analizę błędów diagnostycznych oraz prognozowanie i planowanie przeobrażeń stymulujących funkcjonowanie szkoły i rodziny. |
|
Uwagi: |
brak |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.