Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Diagnozowanie pedagogiczne uczniów z zaburzeniami rozwoju

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: W6-PE-OT-S2-DZR
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Diagnozowanie pedagogiczne uczniów z zaburzeniami rozwoju
Jednostka: Wydział Sztuki i Nauk o Edukacji
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 4.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: (brak danych)
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowy

Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-21
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Szymon Godawa
Prowadzący grup: Iwona Donocik, Szymon Godawa
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Ocena końcowa z modułu
Sposób ustalania oceny końcowej:

Średnia arytmetyczna ocen z wymaganych w module sposobów weryfikacji efektów kształcenia (w skali 2.0 – 5.0)

-przy założeniu, że wszystkie sposoby weryfikacji efektów kształcenia zostały zaliczone pozytywnie (tzn. co najmniej na ocenę dostateczną)

- 90 % obecność na zajęciach

Pełny opis:

- Diagnostyka jako dziedzina pedagogiki

- Paradygmaty diagnostyki

- Charakterystyka badań diagnostycznych (b. testowe, psychotechniczne, psychometryczne, socjometryczne, lekarskie)

- Podstawowe założenia metodologiczne diagnozy

- Pomiar pedagogiczny jako podstawa diagnostyki edukacyjnej (charakterystyka skal pomiarowych oraz narzędzi pomiaru)

- Etyczne normy i problemy diagnostyki

- Psycholog i pedagog jako diagności

- Postępy edukacyjnej diagnostyki rozwojowej w Polsce

Uwagi:

brak

Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-02-20
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Jolanta Suchodolska
Prowadzący grup: Jolanta Suchodolska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Ocena końcowa z modułu
Sposób ustalania oceny końcowej:

Średnia arytmetyczna ocen z wymaganych w module sposobów weryfikacji efektów uczenia się , przy założeniu, że wszystkie sposoby weryfikacji efektów zostały spełnione.

Pełny opis:

Przedmiot przygotowuje studentów do operatywnego wykorzystania podstawowej i usystematyzowanej wiedzy teoretycznej, odnoszącej się do procesów diagnozowania zaburzeń w rozwoju dzieci w szeroko rozumianej rzeczywistości szkolnej (- dojrzałość szkolna, - klimat wychowawczy szkoły, - sytuacja społeczna dziecka w szkole, - niepowodzenia i osiągnięcia szkolne ucznia) oraz sytuacji rodzinnej dziecka (- warunki rozwoju i życia w rodzinie, - przemoc wobec dziecka, - sytuacja socjalno-wychowawcza). Jego celem jest uzyskanie wiadomości o metodach naukowych służących diagnozowaniu zaburzeń w rozwoju dziecka oraz nabycie praktycznej umiejętności w zakresie konstruowania własnych narzędzi badawczych, a także przygotowanie do udziału w kształtowaniu rzeczywistości społecznej poprzez samodzielne opracowywanie diagnoz, interpretację ich wyników, analizę błędów diagnostycznych oraz prognozowanie i planowanie przeobrażeń stymulujących funkcjonowanie szkoły i rodziny.

Uwagi:

brak

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-7 (2025-06-25)