Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Dydaktyka specjalna

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 52-WW-NP-DS
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Dydaktyka specjalna
Jednostka: Uniwersytet Otwarty w Uniwersytecie Śląskim w Katowicach
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 4.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: (brak danych)
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowy

Zajęcia w cyklu "semestr letni 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 20 godzin więcej informacji
Wykład, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Ilona Fajfer-Kruczek
Prowadzący grup: Ilona Fajfer-Kruczek, Sylwia Wrona
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Sposób ustalania oceny końcowej:

Obecność na zajęciach (80%).

Aktywność na zajęciach - praca własna z tekstem - przygotowanie opisu/notatki.

Praca w grupach - przygotowanie prezentacji na wybrany temat.

Pełny opis:

Moduł zapoznaje słuchaczy z teorią dydaktyki specjalnej, paradygmatami; uwarunkowaniami procesu dydaktycznego, wychowawczego i terapeutycznego uczniów o SPE; odnosi się do metod i technik nauczania się, uczenia, terapii w pedagogice specjalne; organizacji przestrzeni edukacyjno-terapeutycznej; wykorzystania TIK w pracy z uczniami o SPE; dostosowania warunków edukacyjnych w oparciu o diagnozę; podejmuje problematykę uczniów o SPE z uwagi na doświadczenie migracji, uchodźctwa i powrotu z migracji.

Uwagi:

wykłady online 10 godz., ćwiczenia stacjonarnie 20 godz.

Zajęcia w cyklu "semestr letni 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-27 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 20 godzin więcej informacji
Wykład, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Ilona Fajfer-Kruczek
Prowadzący grup: Ilona Fajfer-Kruczek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Sposób ustalania oceny końcowej:

Obecność na zajęciach (80%).

Aktywność na zajęciach - praca własna z tekstem - przygotowanie opisu/notatki.

Praca w grupach - przygotowanie prezentacji na wybrany temat.

Pełny opis:

Moduł zapoznaje słuchaczy z teorią dydaktyki specjalnej, paradygmatami; uwarunkowaniami procesu dydaktycznego, wychowawczego i terapeutycznego uczniów o SPE; odnosi się do metod i technik nauczania się, uczenia, terapii w pedagogice specjalne; organizacji przestrzeni edukacyjno-terapeutycznej; wykorzystania TIK w pracy z uczniami o SPE; dostosowania warunków edukacyjnych w oparciu o diagnozę; podejmuje problematykę uczniów o SPE z uwagi na doświadczenie migracji, uchodźctwa i powrotu z migracji.

Uwagi:

wykłady online 10 godz., ćwiczenia stacjonarnie 20 godz.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)