Pedeutologia
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | W3-PE-OG-S2-2 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Pedeutologia |
Jednostka: | Wydział Nauk Społecznych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowy |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-21 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Lucie Zormanova | |
Prowadzący grup: | Lucie Zormanova | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena końcowa z modułu
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Sposób ustalania oceny końcowej: | Ocenę końcową z modułu ustala się na podstawie średniej ważonej: Średnia ważona z oceny ćwiczeń waga 1/2, ocena z wykładu waga 1/2 |
|
Pełny opis: |
Efekty przedmiotu Pedeutologia zostaną zrealizowane przy pomocy wykładowej i ćwiczeniowej formy kształcenia. Tematyka przedmiotu ukierunkowana jest na zdobycie przez studenta wiedzy z pedeutologii, obejmującej główne obszary zagadnieniowe: rozwój pedeutologii i jej miejsce w naukach pedagogicznych, osobowość nauczyciela, kompetencje nauczyciela, rola nauczyciela w współczesnej szkole, rozwój zawodowy, awans zawodowy nauczyciela, stres w zawodzie nauczyciela, współczesne dylematy zawodu nauczyciela. Ważne miejsce zajmie również podkreślenie roli samokształcenia w działalności nauczyciela. Efekty kształcenia: Student zna podstawową terminologię wykorzystywaną w pedeutologii, potrafi ją interpretować i wskazywać drogi i efekty zastosowania. Student zna źródła pedeutologii. Student charakteryzuje różne perspektywy poznawcze w badaniu nauczyciela. Student przedstawia role współczesnego nauczyciela. Student wskazuje i uzasadnia powinności moralne i etyczne zawodu nauczyciela. Student wyjaśnia specyfikę nauczycielskiego profesjonalizmu. Student zna główne zasady dotyczące zawodu nauczyciela i rozwoju zawodowego. |
|
Uwagi: |
informacje są wspólne dla wszystkich grup |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-20 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Lucie Zormanova | |
Prowadzący grup: | Lucie Zormanova | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena końcowa z modułu
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Sposób ustalania oceny końcowej: | Ocenę końcową z modułu ustala się na podstawie średniej ważonej: Średnia ważona z oceny ćwiczeń waga 1/2, ocena z wykładu waga 1/2 |
|
Pełny opis: |
Efekty przedmiotu Pedeutologia zostaną zrealizowane przy pomocy wykładowej i ćwiczeniowej formy kształcenia. Tematyka przedmiotu ukierunkowana jest na zdobycie przez studenta wiedzy z pedeutologii, obejmującej główne obszary zagadnieniowe: rozwój pedeutologii i jej miejsce w naukach pedagogicznych, osobowość nauczyciela, kompetencje nauczyciela, rola nauczyciela w współczesnej szkole, rozwój zawodowy, awans zawodowy nauczyciela, stres w zawodzie nauczyciela, współczesne dylematy zawodu nauczyciela. Ważne miejsce zajmie również podkreślenie roli samokształcenia w działalności nauczyciela. Efekty kształcenia: Student zna podstawową terminologię wykorzystywaną w pedeutologii, potrafi ją interpretować i wskazywać drogi i efekty zastosowania. Student zna źródła pedeutologii. Student charakteryzuje różne perspektywy poznawcze w badaniu nauczyciela. Student przedstawia role współczesnego nauczyciela. Student wskazuje i uzasadnia powinności moralne i etyczne zawodu nauczyciela. Student wyjaśnia specyfikę nauczycielskiego profesjonalizmu. Student zna główne zasady dotyczące zawodu nauczyciela i rozwoju zawodowego. |
|
Uwagi: |
informacje są wspólne dla wszystkich grup |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-26 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Lucie Zormanova | |
Prowadzący grup: | Lucie Zormanova | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena końcowa z modułu
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Sposób ustalania oceny końcowej: | Ocenę końcową z modułu ustala się na podstawie średniej ważonej: Średnia ważona z oceny ćwiczeń waga 1/2, ocena z wykładu waga 1/2 |
|
Pełny opis: |
Efekty przedmiotu Pedeutologia zostaną zrealizowane przy pomocy wykładowej i ćwiczeniowej formy kształcenia. Tematyka przedmiotu ukierunkowana jest na zdobycie przez studenta wiedzy z pedeutologii, obejmującej główne obszary zagadnieniowe: rozwój pedeutologii i jej miejsce w naukach pedagogicznych, osobowość nauczyciela, kompetencje nauczyciela, rola nauczyciela w współczesnej szkole, rozwój zawodowy, awans zawodowy nauczyciela, stres w zawodzie nauczyciela, współczesne dylematy zawodu nauczyciela. Ważne miejsce zajmie również podkreślenie roli samokształcenia w działalności nauczyciela. Efekty kształcenia: Student zna podstawową terminologię wykorzystywaną w pedeutologii, potrafi ją interpretować i wskazywać drogi i efekty zastosowania. Student zna źródła pedeutologii. Student charakteryzuje różne perspektywy poznawcze w badaniu nauczyciela. Student przedstawia role współczesnego nauczyciela. Student wskazuje i uzasadnia powinności moralne i etyczne zawodu nauczyciela. Student wyjaśnia specyfikę nauczycielskiego profesjonalizmu. Student zna główne zasady dotyczące zawodu nauczyciela i rozwoju zawodowego. |
|
Uwagi: |
informacje są wspólne dla wszystkich grup |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.