Teoretyczne podstawy resocjalizacji
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | W3-PE-R-S2-TEPORES |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Teoretyczne podstawy resocjalizacji |
Jednostka: | Wydział Nauk Społecznych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowy |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-21 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Marcin Jurczyk | |
Prowadzący grup: | Marcin Jurczyk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena końcowa z modułu
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Sposób ustalania oceny końcowej: | Ocena końcowa z modułu to składowa ocen cząstkowych ze wszystkich form zajęć realizowanych w ramach modułu (przy czym każda z ocen nie może być niższa niż dostateczna wszystkie efekty muszą być zaliczone na co najmniej najniższym dopuszczonym poziomie); Ocena końcowa z modułu uwzględnia ocenę z egzaminu (A1) oraz ocenę z ćwiczeń (B1) dzieloną przez dwa, według wzoru A1+B1 /2. W przypadku nieotrzymania pozytywnej oceny w terminie pierwszym (A1/B1), do oceny końcowej z modułu dolicza się ocenę z ćwiczeń/egzaminu z terminu poprawkowego A2/B2 według wzoru A1+A2+B1+B2/4. Wykład - egzamin ustny Egzamin będzie miał charakter ustny /czas 10 min na osobę/ w postaci krótkich pytań obejmujących treści wykładów. Warunkiem przystąpienia do egzaminu jest pozytywne zaliczenie ćwiczeń. Ćwiczenia - Praca zaliczeniowa w postaci prezentacji multimedialnej; ocena aktywności w dyskusji na zajęciach; projekt Design Thinking. |
|
Pełny opis: |
W trakcie zajęć student poznaje i analizuje podstawy pracy resocjalizacyjnej, Analizie poddane są różne kierunki i stosowwane w nich sposoby postępowania w celu osiągniecia ookreślonych efektów. Analizie poddaje się warunki życia nieletnich i dorosłych, uwarunkowania społeczno - psychologiczne /rodzinne , szkolne /, uwarunkowania biologiczne oraz czynniki powstrzymujące rozwój przestepczości /resilience, metody zmiany postaw, eksperymenty psychologiczne nad posłuszeństwem i dominacją /. |
|
Uwagi: |
Student powinien znać, rozumieć oraz krytycznie analizować elementy wspólne i specyficzne dla danej koncepcji, a tekże umieć zaproponować wlasny system autorski resocjalizacji i profilaktyki, określić i uzasadnić jego założenia oraz spodziewane efekty. |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-20 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Marcin Jurczyk | |
Prowadzący grup: | Marcin Jurczyk, Natalia Stankowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena końcowa z modułu
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Sposób ustalania oceny końcowej: | Oceniana będzie znajomość teoretyczna podstaw poszczególnych systemów postępowania z przestępcami oraz ich efektów poprawczych, znajomość twórców koncepcji profilaktyki i resocjalizacji,. Ocena końcowa zawiera wyniki egzaminu i ćwiczeń / moduł /. Egzamin będzie miał charakter ustny, / czas 20 min/ w postaci krótkich pytań do indywidualnego opracowania. Warunkiem przystąpienia do egzaminu jest przedstawienie pracy pisemnej z ćwiczeń oraz notatki na temat jednej pracy wybranego autora. |
|
Pełny opis: |
W trakcie zajęć student poznaje i analizuje podstawy pracy resocjalizacyjnej, Analizie poddane są różne kierunki i stosowwane w nich sposoby postępowania w celu osiągniecia ookreślonych efektów. Analizie poddaje się warunki życia nieletnich i dorosłych, uwarunkowania społeczno - psychologiczne /rodzinne , szkolne /, uwarunkowania biologiczne oraz czynniki powstrzymujące rozwój przestepczości /resilience, metody zmiany postaw, eksperymenty psychologiczne nad posłuszeństwem i dominacją /. |
|
Uwagi: |
Student powinien znać, rozumieć oraz krytycznie analizować elementy wspólne i specyficzne dla danej koncepcji, a tekże umieć zaproponować wlasny system autorski resocjalizacji i profilaktyki, określić i uzasadnić jego założenia oraz spodziewane efekty. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.