1. Klasyfikacja zaburzeń psychicznych i zaburzeń zachowania w ICD – 10. Opisy kliniczne i wskazówki diagnostyczne. Uniwersyteckie Wydawnictwo Medyczne „Vesalius”, Instytut Psychiatrii i Neurologii, Kraków – Warszawa 2000
2. Kryteria diagnostyczne z DSM-5,Wrocław 2015
3. Hillenbrand C, Pedagogika zaburzeń zachowania,Gdańsk 2007
4. Stankowski A, Determinanty środowiskowe niedostosowania społecznego dzieci i młodzieży,Katowice 2002
5. Stankowski A, Stankowska N, Wybrane problemy patologii społecznej i resocjalizacji, Žiar nad Hronom 2006
6. Urban B, Agresja młodzieży i odrzucenie rówieśnicze, Warszawa 2012
7. Urban B, Stanik J. M, Resocjalizacja. Teoria i praktyka pedagogiczna, Warszawa 2007
8. Radochoński M, Psychopatologia życia emocjonalnego dzieci i młodzieży, Rzeszów 2009
9. Pospiszyl K, Resocjalizacja. Teoretyczne podstawy oraz przykłady programów oddziaływań, Warszawa 1998
10. Czapów Cz, Wychowanie resocjalizujące: elementy metodyki i diagnostyki, Warszawa 1978
11. Konopczyński M, Metody twórczej resocjalizacji, Warszawa 2006
12. Konopczyński M, Nowak Beata Maria (red.), Resocjalizacja – ciągłość i zmiana, Warszawa 2008
13. Pytka L, Pedagogika resocjalizacyjna, Warszawa 1993
14. Siemaszko A, Granice tolerancji. O teoriach zachowań dewiacyjnych, Warszawa 1993
15. Marczak M(red.), Resocjalizacyjne programy penitencjarne realizowane przez Służbę Więzienną w Polsce, Kraków 2009
16. Świstka J, Kuć M, Niewiadomska I (red.), Osobowość przestępcy a proces resocjalizacji, Lublin 2005
Literatura dodatkowa proponowana i uzgadniania ze studentami do poszczególnych zagadnień:
1. Wiśniewska K, Kobieta nie jest grzechem, Kraków 2007
2. Kurzępa J, Młodzież pogranicza - „świnki”, czyli o prostytucji nieletnich, Kraków 2010
3. O'Connor R, Sheehy N, Zrozumieć samobójcę,Gdańsk 2003
4. Hayat El Mountacir, Dzieci w sektach,2001
5. Rejzner A (red.), Agresja w szkole, spojrzenie wieloaspektowe,2004
6. Kołakowski Artur (red.), Zaburzenia zachowania u dzieci. Teoria i praktyka, 2013
7. Opora R, Resocjalizacja, wychowanie i psychokorekcja nieletnich niedostosowanych społecznie, Kraków2010
8. Noszczyk – Bernasiewicz M, Nieletni przestępcy w percepcji personelu i nadzoru resocjalizacyjnego oraz studentów resocjalizacji,Katowice 2010
9. Przybyliński Sławomir, Podkultura więzienna – wielowymiarowość rzeczywistości penitencjarnej,Kraków 2005
10. Sawicki K, Diady, kliki, gangi. Młodzież nieprzystosowana społecznie w perspektywie współczesnej pedagogiki resocjalizacyjnej,Kraków 2018
11. Nowacki Z, Wywieranie wpływu w warunkach izolacji więziennej, Kraków 2010
12. Stankowska N, Wspomaganie działalności resocjalizacyjnej w placówkach penitencjarnych. W: Red. A Stankowski. Wspomaganie rozwoju. Konteksty edukacyjne – rewalidacyjne – resocjalizacyjne, Ružomberok 2012
13. Stankowska N, Polityka penitencjarna państwa po roku 1989 (w opiniach zainteresowanych pracowników Służby Więziennej, osadzonych i studentów pedagogiki resocjalizacyjnej)W: Z. Jasiński, A. Kurek, D. Widelak.
W dziewięćdziesięciolecie polskiego więziennictwa. Księga jubileuszowa. Opole 2008
14. Stankowska N, Samobójstwo jako akt autoagresji W:L Woszczek, J M Stanik. Psychologiczne i kryminologiczne zagrożenia przestępczością pospolitą w środowisku lokalnym : diagnoza i sposoby zapobiegania, Katowice 2018
15. Stankowski A., Stankowska N., Szkoła a zachowania dewiacyjne dzieci i młodzieży W: A Nowak, Kraków 2000
|