Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Podstawy edukacji przyrodniczej w przedszkolu i w klasach I-III

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: W6-PP-NM-PEPP Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Podstawy edukacji przyrodniczej w przedszkolu i w klasach I-III
Jednostka: Wydział Sztuki i Nauk o Edukacji
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 3.00
Język prowadzenia: (brak danych)
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowy

Zajęcia w cyklu "semestr letni 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2020-02-24 - 2020-09-30
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Ćwiczenia, 10 godzin więcej informacji
Wykład, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Studenska
Prowadzący grup: Anna Studenska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Ocena końcowa z modułu

Zajęcia w cyklu "semestr letni 2020/2021" (w trakcie)

Okres: 2021-02-22 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Ćwiczenia, 10 godzin więcej informacji
Wykład, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Aniela Różańska
Prowadzący grup: Aniela Różańska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Ocena końcowa z modułu
Sposób ustalania oceny końcowej:

średnia arytmetyczna ocen z poszczególnych sposobów i form weryfikacji efektów kształcenia, przy założeniu, że wszystkie formy i

sposoby weryfikacji zostały zaliczone pozytywnie (tzn. na ocenę co najmniej dostateczną)

Pełny opis:

Moduł Podstawy edukacji przyrodniczej w przedszkolu i klasach I-III obejmuje treści zawierające wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne niezbędne nauczycielowi do realizacji zadań edukacji o środowisku, w środowisku i dla środowiska, jego znaczenia, elementów oraz sposobów wprowadzania tych informacji w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym.

Celem zajęć jest pogłębianie wiedzy merytorycznej z zakresu nauk przyrodniczych (biologii - przyrody ożywionej i nieożywionej, klimatologii, geografii, fizyki, ekologii i sozologii), rozumienie i poprawne interpretowanie zjawisk przyrodniczych, związków przyczynowo-skutkowych występujących w środowisku przyrodniczym, jak też uzyskanie wiedzy z zakresu lokalnego środowiska przyrodniczego oraz

kształtowanie umiejętności praktycznego wykorzystania wiedzy przyrodniczej i umiejętności projektowania sytuacji dydaktyczno-wychowawczych na zajęciach o tematyce przyrodniczej w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.

Uwagi:

Aniela Różańska, prof. UŚ dr hab.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.