Psychologia rozwojowa i wychowawcza
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | W7-TZ-020 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Psychologia rozwojowa i wychowawcza |
Jednostka: | Wydział Teologiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
8.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-21 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT C
C
C
SO W
W
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Monika Kornaszewska-Polak | |
Prowadzący grup: | Monika Kornaszewska-Polak, Krzysztof Matuszewski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Ocena końcowa z modułu | |
Sposób ustalania oceny końcowej: | Moduł składa się z wykładu i ćwiczeń, które są rozliczane osobno. W zależności od cyklu nauczania prowadzą go dwaj wykładowcy lub jeden wykładowca. Wówczas każdy z nich ustala własne kryteria zaliczenia przedmiotu (zazwyczaj ocenione w punktach). Łącznie na moduł składa się 100 punktów, po 50 punktów na wykład oraz ćwiczenia. Kryteria ocen: 100 - 93 Ocena bardzo dobra (5) oznacza wyjątkowe zdolności w danej dziedzinie i wyjątkowy poziom wykonania zadań przez studenta. 92 - 85 Ocena dobra plus oznacza (4+), dla dowolnej kombinacji powodów, że student okazuje znacząco bardziej efektywne opanowanie materiału i wykonanie zadań niż jest to oczekiwane w trakcie kursu. 84 - 77 Ocena dobra (4) oznacza, że student w opinii prowadzącego wykazuje wymagany poziom znajomości materiału oraz wykonania zadań. 76 - 68 Ocena dostateczna plus (3+) oznacza, że student opanował materiał w wymaganym stopniu oraz zrealizował zadania na wymaganym poziomie jednak w niektórych obszarach wykazuje niedociągnięcia. 67 - 60 Ocena dostateczna (3) oznacza minimalny poziom opanowania wiedzy i wykonania zadań. Poniżej 60 Ocena niedostateczna (2) oznacza niepowodzenie w uzyskaniu znajomości istotnych treści i wykonaniu zadań, potrzebna jest konieczność powtórnego zapoznanie się z materiałem. |
|
Pełny opis: |
Celem kształcenia jest zapoznanie studentów z psychologią rozwoju i wychowania człowieka jako nauką, jej podstawową terminologią i metodologią oraz psychologicznymi koncepcjami rozwoju i wychowania. Kształtowanie umiejętności rozumienia czynników warunkujących rozwój i wychowanie człowieka: egzogennych, endogennych, determinantów rodzinnych i społecznych oraz mechanizmów zaburzających prawidłowy rozwój. Dodatkowym celem w psychologii rozwoju jest kształtowanie umiejętności modyfikowania zachowań ludzkich pod wpływem zadań rozwojowych, wspomagania rozwoju uczestników kontaktu pedagogicznego, właściwego zaspokajania potrzeb rozwojowych dzieci i młodzieży w różnych środowiskach wychowawczych. Dodatkowym celem w psychologii wychowania jest przedstawienie studentom procesu wychowawczego w ujęciu psychologicznym oraz ogólnej charakterystyki rodziny jako środowiska wychowawczego. Student kształci swe kompetencje w obszarze analizy i diagnozowania nieprawidłowości oddziaływań wychowawczych w domu i w szkole jako przyczyn problemów w rozwoju i funkcjonowaniu dziecka. |
|
Uwagi: |
W każdym cyklu nauczania proszę śledzić, kto prowadzi przedmiot i podążać za jego wskazówkami dydaktycznymi. W systemie USOS otrzymacie Państwo końcową ocenę z modułu, która jest uśrednioną oceną z wykładu i ćwiczeń. |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-20 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT W
SO C
C
C
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Weronika Juroszek | |
Prowadzący grup: | Weronika Juroszek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Ocena końcowa z modułu | |
Sposób ustalania oceny końcowej: | Ocena końcowa z modułu jest średnią arytmetyczną z ocen końcowych uzyskanych na wykładach i ćwiczeniach. |
|
Pełny opis: |
Celem kształcenia jest zapoznanie studentów z psychologią rozwoju i wychowania człowieka jako nauką, jej podstawową terminologią i metodologią oraz psychologicznymi koncepcjami rozwoju i wychowania. Kształtowanie umiejętności rozumienia czynników warunkujących rozwój i wychowanie człowieka: egzogennych, endogennych, determinantów rodzinnych i społecznych oraz mechanizmów zaburzających prawidłowy rozwój. Dodatkowym celem w psychologii rozwoju jest kształtowanie umiejętności modyfikowania zachowań ludzkich pod wpływem zadań rozwojowych, wspomagania rozwoju uczestników kontaktu pedagogicznego, właściwego zaspokajania potrzeb rozwojowych dzieci i młodzieży w różnych środowiskach wychowawczych. Dodatkowym celem w psychologii wychowania jest przedstawienie studentom procesu wychowawczego w ujęciu psychologicznym oraz ogólnej charakterystyki rodziny jako środowiska wychowawczego. Student kształci swe kompetencje w obszarze analizy i diagnozowania nieprawidłowości oddziaływań wychowawczych w domu i w szkole jako przyczyn problemów w rozwoju i funkcjonowaniu dziecka. |
|
Uwagi: |
Możliwość konsultacji w ramach dyżuru. W sytuacji epidemiologicznej (covid-19 lub innej) możliwość/konieczność uczestnictwa w zajęciach zdalnych (platforma Teams). |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-26 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT W
C
SO W
C
W
C
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Weronika Juroszek | |
Prowadzący grup: | Weronika Juroszek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Ocena końcowa z modułu | |
Sposób ustalania oceny końcowej: | Ocena końcowa z modułu jest średnią arytmetyczną z ocen końcowych uzyskanych na wykładach i ćwiczeniach. |
|
Pełny opis: |
Celem kształcenia jest zapoznanie studentów z psychologią rozwoju i wychowania człowieka jako nauką, jej podstawową terminologią i metodologią oraz psychologicznymi koncepcjami rozwoju i wychowania. Kształtowanie umiejętności rozumienia czynników warunkujących rozwój i wychowanie człowieka: egzogennych, endogennych, determinantów rodzinnych i społecznych oraz mechanizmów zaburzających prawidłowy rozwój. Dodatkowym celem w psychologii rozwoju jest kształtowanie umiejętności modyfikowania zachowań ludzkich pod wpływem zadań rozwojowych, wspomagania rozwoju uczestników kontaktu pedagogicznego, właściwego zaspokajania potrzeb rozwojowych dzieci i młodzieży w różnych środowiskach wychowawczych. Dodatkowym celem w psychologii wychowania jest przedstawienie studentom procesu wychowawczego w ujęciu psychologicznym oraz ogólnej charakterystyki rodziny jako środowiska wychowawczego. Student kształci swe kompetencje w obszarze analizy i diagnozowania nieprawidłowości oddziaływań wychowawczych w domu i w szkole jako przyczyn problemów w rozwoju i funkcjonowaniu dziecka. |
|
Uwagi: |
Możliwość konsultacji w ramach dyżuru. W sytuacji epidemiologicznej (covid-19 lub innej) możliwość/konieczność uczestnictwa w zajęciach zdalnych (platforma Teams). |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.