Edukacja zdrowotna [12-PE-PETP-S2-4EZ]
semestr zimowy 2013/2014
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Edukacja zdrowotna [12-PE-PETP-S2-4EZ] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2013/2014 [2013/2014Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 18 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Prowadzący: | Gabriela Piechaczek-Ogierman |
Strona domowa grupy: | http://www.weinoe.us.edu.pl |
Literatura: |
Andruszkiewicz A, Banaszkiewicz M. Promocja zdrowia. Tom I.-Teoretyczne podstawy promocji zdrowia Wyd. Czelej Lublin 2008 Karski J. Praktyka i teoria promocji zdrowia Wyd. Ce De Wu Warszawa 2007 Wojnarowska B. Edukacja zdrowotna. Wydawnictwo Naukowe PWN. Warszawa 2007 Woynarowska B., Edukacja zdrowotna. Podręcznik akademicki, PWN, Warszawa 2007 Witek A., Łukasik I., Buczak A., Zasoby osobiste i społeczne. Zdrowa szkoła -Zdrowy uczeń. Między teorią i praktyką. Wyd. NeuroCentrum, Lublin 2010 Woynarowska B., Organizacja i realizacja edukacji zdrowotnej w szkole. Wyd. ORE, Warszawa 2012 Syrek E.,Borzucka-Sitkiewicz K., Edukacja zdrowotna. Wyd. Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2009 Morreale S.P., Spitz B.H., Barge J.K., Komunikacja między ludźmi. Motywacja, wiedza i umiejętności. Wyd. Nauk. PWN, Warszawa. 2008 Karski J. Promocja zdrowia. Wyd. Ignis Warszawa 1999 Pike S.,Forster D., Promocja zdrowia dla wszystkich. Wyd. Czelej Lublin 1998 Głowacka M. Promocja zdrowia. Konteksty społeczno-kulturowe. Poznań 2000 Charzyńska-Gula M. Środowiskowy program wychowania zdrowotnego w szkole podstawowej, Lublin 1997 |
Zakres tematów: |
1. Diagnoza środowiska lokalnego 2. Diagnoza instytucji /podmiotów polityki społecznej związanych z edukacją zdrowotną 3. Rola instytucji publicznych w edukacji zdrowotnej 4. Indywidualne i społeczne podejście do edukacji zdrowotnej 5. Styl życia jako podstawowy czynnik wpływający na zdrowie człowieka. 6. Rola ochrony zdrowia w kształtowaniu prawidłowego stylu życia |
Metody dydaktyczne: |
Praca w grupach, prezentacja prac, dyskusja dydaktyczna |
Metody i kryteria oceniania: |
Dyskusja w grupie i ocena projektu - Mocne i słabe strony projektu, innowacyjne metody rozwiązań prezentowanego zagadnienia problemowego |
Uwagi: |
TPIAON |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.