Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Edukacja zdrowotna 12-PE-PETP-S2-4EZ
semestr zimowy 2013/2014
Ćwiczenia, grupa nr 1

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot Edukacja zdrowotna 12-PE-PETP-S2-4EZ
Zajęcia semestr zimowy 2013/2014 (2013/2014Z) (zakończony)
Ćwiczenia (C), grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: (brak danych)
Liczba osób w grupie: 18
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Gabriela Piechaczek-Ogierman
Strona domowa grupy: http://www.weinoe.us.edu.pl
Literatura:

Andruszkiewicz A, Banaszkiewicz M. Promocja zdrowia. Tom I.-Teoretyczne podstawy promocji zdrowia Wyd. Czelej Lublin 2008

Karski J. Praktyka i teoria promocji zdrowia Wyd. Ce De Wu Warszawa 2007

Wojnarowska B. Edukacja zdrowotna. Wydawnictwo Naukowe PWN. Warszawa 2007

Woynarowska B., Edukacja zdrowotna. Podręcznik akademicki, PWN, Warszawa 2007

Witek A., Łukasik I., Buczak A., Zasoby osobiste i społeczne. Zdrowa szkoła -Zdrowy uczeń. Między teorią i praktyką. Wyd. NeuroCentrum, Lublin 2010

Woynarowska B., Organizacja i realizacja edukacji zdrowotnej w szkole. Wyd. ORE, Warszawa 2012

Syrek E.,Borzucka-Sitkiewicz K., Edukacja zdrowotna. Wyd. Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2009

Morreale S.P., Spitz B.H., Barge J.K., Komunikacja między ludźmi. Motywacja, wiedza i umiejętności. Wyd. Nauk. PWN, Warszawa. 2008

Karski J. Promocja zdrowia. Wyd. Ignis Warszawa 1999

Pike S.,Forster D., Promocja zdrowia dla wszystkich. Wyd. Czelej Lublin 1998

Głowacka M. Promocja zdrowia. Konteksty społeczno-kulturowe. Poznań 2000

Charzyńska-Gula M. Środowiskowy program wychowania zdrowotnego w szkole podstawowej, Lublin 1997

Zakres tematów:

1. Diagnoza środowiska lokalnego

2. Diagnoza instytucji /podmiotów polityki społecznej związanych z edukacją zdrowotną

3. Rola instytucji publicznych w edukacji zdrowotnej

4. Indywidualne i społeczne podejście do edukacji zdrowotnej

5. Styl życia jako podstawowy czynnik wpływający na zdrowie człowieka.

6. Rola ochrony zdrowia w kształtowaniu prawidłowego stylu życia

Metody dydaktyczne:

Praca w grupach, prezentacja prac, dyskusja dydaktyczna

Metody i kryteria oceniania:

Dyskusja w grupie i ocena projektu

- Mocne i słabe strony projektu, innowacyjne metody rozwiązań prezentowanego zagadnienia problemowego

Uwagi:

TPIAON

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.