Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Kultura medialna 12-PE-S1-KM
semestr zimowy 2014/2015
Ćwiczenia, grupa nr 3

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot Kultura medialna 12-PE-S1-KM
Zajęcia semestr zimowy 2014/2015 (2014/2015Z) (zakończony)
Ćwiczenia (C), grupa nr 3 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: (brak danych)
Liczba osób w grupie: 32
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Bogusław Dziadzia
Literatura:

Mirosław Filiciak, Media wersja beta. Film i telewizja w czasach gier komputerowych i internetu, Wydawnictwo Naukowe Katedra 2013.

Lawrence Lessing, Wolna kultura, WSiP, Warszawa 2005.

Henry Jenkins, Konwergencja mediów, WAiP, Warszawa 2007.

Ryszard Kluszczyński, Sztuka interaktywna. Od dzieła-instrumentu do interaktywnego spektaklu, WAiP, Warszawa 2010.

Andrew Keen, Kult amatora. Jak internet niszczy kulturę, WAiP, Warszawa 2007.

Mirosław Filiciak, Wirtualny plac zabaw. Gry sieciowe i przemiany kultury współczesnej, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2006.

Młodzi i media. Nowe media a uczestnictwo w kulturze. Raport Centrum Badań nad Kulturą Popularną SWPS, Warszawa 2010.

Zakres tematów:

Głównymi celami konwersatorium są: uzmysłowienie roli mediów w kształtowaniu współczesnego społeczeństwa, zrozumienie elementarnych zasad języka mediów, zaznajomienie z kontekstami historycznymi środków przekazu oraz uświadomienie kulturotwórczej roli jaką mogą i spełniają media.

Praca na ćwiczeniach polega również na przedstawieniu i omówieniu wybranych form upowszechniania wiedzy poprzez media; przedstawieniu i omówieniu zasad przygotowania prezentacji, przedstawieniu projektu upowszechniania wiedzy w środowisku mediów.

Metody dydaktyczne:

Metody aktywizujące w tym dyskusje.

Praca własna studenta: Zgłębianie literatury przedmiotu oraz przygotowanie prezentacji na temat wybranego obszaru komunikowania masowego (w świetle teorii).

Przygotowanie projektu upowszechniania wiedzy poprzez media.

Przygotowanie prezentacji o wybranym obszarze wiedzy o mediach.

Metody i kryteria oceniania:

Ocena na podstawie trzech składowych:

Test wyboru dotyczący podstaw komunikowania masowego oraz zjawisk i faktów dotyczących środowiska medialnego.

Próba realizacji projektu z wykorzystaniem mediów (ze szczególnym uwzględnieniem nowych mediów) realizującego przedsięwzięcie o charakterze upowszechnieniowym wiedzy, umiejętności z zakresu dotyczącego kierunku i specjalności.

Wystąpienia (wspomagana materiałami audiowizualnymi) na temat dotyczący teorii i praktyk komunikacji medialnej (w wybranym obszarze).

Uwagi:

OW

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.