Kultura medialna [12-PE-S1-KM]
semestr zimowy 2014/2015
Ćwiczenia,
grupa nr 5
Przedmiot: | Kultura medialna [12-PE-S1-KM] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2014/2015 [2014/2015Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 5 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 33 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Prowadzący: | Bogusław Dziadzia, Leszek Żaba |
Literatura: |
Mirosław Filiciak, Media wersja beta. Film i telewizja w czasach gier komputerowych i internetu, Wydawnictwo Naukowe Katedra 2013. Lawrence Lessing, Wolna kultura, WSiP, Warszawa 2005. Henry Jenkins, Konwergencja mediów, WAiP, Warszawa 2007. Ryszard Kluszczyński, Sztuka interaktywna. Od dzieła-instrumentu do interaktywnego spektaklu, WAiP, Warszawa 2010. Andrew Keen, Kult amatora. Jak internet niszczy kulturę, WAiP, Warszawa 2007. Mirosław Filiciak, Wirtualny plac zabaw. Gry sieciowe i przemiany kultury współczesnej, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2006. Młodzi i media. Nowe media a uczestnictwo w kulturze. Raport Centrum Badań nad Kulturą Popularną SWPS, Warszawa 2010. |
Zakres tematów: |
Głównymi celami konwersatorium są: uzmysłowienie roli mediów w kształtowaniu współczesnego społeczeństwa, zrozumienie elementarnych zasad języka mediów, zaznajomienie z kontekstami historycznymi środków przekazu oraz uświadomienie kulturotwórczej roli jaką mogą i spełniają media. Praca na ćwiczeniach polega również na przedstawieniu i omówieniu wybranych form upowszechniania wiedzy poprzez media; przedstawieniu i omówieniu zasad przygotowania prezentacji, przedstawieniu projektu upowszechniania wiedzy w środowisku mediów. |
Metody dydaktyczne: |
Metody aktywizujące w tym dyskusje. Praca własna studenta: Zgłębianie literatury przedmiotu oraz przygotowanie prezentacji na temat wybranego obszaru komunikowania masowego (w świetle teorii). Przygotowanie projektu upowszechniania wiedzy poprzez media. Przygotowanie prezentacji o wybranym obszarze wiedzy o mediach. |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena na podstawie trzech składowych: Test wyboru dotyczący podstaw komunikowania masowego oraz zjawisk i faktów dotyczących środowiska medialnego. Próba realizacji projektu z wykorzystaniem mediów (ze szczególnym uwzględnieniem nowych mediów) realizującego przedsięwzięcie o charakterze upowszechnieniowym wiedzy, umiejętności z zakresu dotyczącego kierunku i specjalności. Wystąpienia (wspomagana materiałami audiowizualnymi) na temat dotyczący teorii i praktyk komunikacji medialnej (w wybranym obszarze). |
Uwagi: |
ASK |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.