Seminarium dyplomowe [12-PE-WIP-S1-7SD.1]
semestr letni 2015/2016
seminarium,
grupa nr 1
Przedmiot: | Seminarium dyplomowe [12-PE-WIP-S1-7SD.1] |
Zajęcia: |
semestr letni 2015/2016 [2015/2016L]
(zakończony)
seminarium [S], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 32 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Prowadzący: | Barbara Chojnacka-Synaszko, Danuta Kocurek, Danuta Kurzyna-Chmiel, Andrzej Murzyn, Renata Raszka, Malwina Rolka, Aniela Różańska, Sławomira Ruchała, Anastazja Sorkowicz, Anna Szafrańska |
Literatura: |
E. Babbie, Badania społeczne w praktyce, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2003. D. Kubinowski, Jakościowe badania pedagogiczne, Wydawnictwo UMCS, Lublin 2010. M. Łobocki, Metody i techniki badań pedagogicznych, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2000. M. Łobocki, Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2001. Miles Mathew B., Huberman A. Michael, Analiza danych jakościowych, przeł. Stanisław Zabielski, Wydawnictwo Uniwersyteckie Trans Humana, Białystok 2000 9. Metody badań jakościowych, t. 1 i 2, red. Norman K. Denzin, Yvonna S. Lincoln, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2010 11. Palka Stanisław, Metodologia. Badania. Praktyka Pedagogiczna, GWP, Gdańsk 2006 12. Pilch Tadeusz, Zasady badań pedagogicznych, Wydawnictwo „Żak”, Warszawa 1995 13. Silverman David, Interpretacja danych jakościowych: metody analizy rozmowy, tekstu i interakcji, przeł. Małgorzata Głowacka-Grajper, Joanna Ostrowska, wprowadzenie Krzysztof Tomasz Konecki, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2007 14. Silverman David, Prowadzenie badań jakościowych, przeł. Joanna Ostrowska, wprowadzenie Krzysztof Tomasz Konecki, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2008 16. Szwed Robert, Metody statystyczne w naukach społecznych. Elementy teorii i zadania, Wydawnictwo Naukowe KUL, Lublin 2009 Pozycje związane z poszczególnymi tematami prac. |
Zakres tematów: |
Tematyka zajęć jest zindywidualizowana i zależna od obranego tematu pracy przez Studenta. Zagadnienia będą omawiane w grupowym (w przypadku treści związanych z metodologią badań pedagogicznych) oraz indywidualnym cyklu spotkań i konsultacji związanych z projektowaniem i przeprowadzaniem własnych badań przez Seminarzystów. |
Metody dydaktyczne: |
słowna, praca z tekstem, dyskusja, instruktaż |
Metody i kryteria oceniania: |
Wymagania merytoryczne: Wybór oraz studiowanie literatury związanej z podejmowaną problematyką pracy zakończone opracowaniem części teoretycznej pracy. Wstępne opracowanie koncepcji pracy dyplomowej, obejmujące między innymi: ustalenie tematu, przedmiotu i celu badań, problematyki, strategii i metod badawczych, badanych osób. wybór literatury podstawowej z zakresu planowanych badań. Kryteria oceny: Skala ocen 2.0-5.0. Ocenie podlega: stopień rozeznania w literaturze przedmiotu z zakresu planowanych badań oraz poprawność merytoryczna i językowa opracowanego konspektu pracy dyplomowej. Wymogi formalne projektu pracy: czcionka Times New Roman; rozmiar czcionki 12; odstęp 1,5. |
Uwagi: |
ZEWIWP |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.