Wczesne wspomaganie dziecka z dysfunkcją wzroku 12-PE-WD-S2-1WDW
semestr zimowy 2016/2017
Wykład,
grupa nr 1
![]() zaznaczono (na zielono) terminy aktualnie wyświetlanej grupy |
| |||||
Przedmiot | Wczesne wspomaganie dziecka z dysfunkcją wzroku 12-PE-WD-S2-1WDW | |||
Zajęcia |
semestr zimowy 2016/2017 (2016/2017Z)
(zakończony)
Wykład (W), grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
|||
![]() |
Termin i miejsce: | (brak danych) | ||
Liczba osób w grupie: | 16 | |||
Limit miejsc: | (brak danych) | |||
Prowadzący: | Sylwia Wrona | |||
Literatura: |
Uczeń niewidomy i słabo widzący w ogólnodostępnej szkole średniej : poradnik dla nauczycieli : praca zbiorowa / pod red. Stanisława Jakubowskiego. - Warszawa : Ministerstwo Edukacji Narodowej i Sportu, 2005. Wczesne wspomaganie rozwoju dzieci z uszkodzonym wzrokiem : poradnik dla nauczycieli / red. Grażyna Walczak. - Warszawa : MENiS, 2005. Wczesne wspomaganie rozwoju dzieci z uszkodzonym wzrokiem z dodatkowymi niepełnosprawnościami : poradnik dla nauczycieli / red. Grażyna Walczak. - Warszawa : MENiS, 2005. Zabawy na co dzień : poradnik dla rodziców i nauczycieli dzieci z niepełnosprawnością wzrokową i ruchową / Ewa Kurczak-Wawrowska. - Warszawa : "Fraszka Edukacyjna", 2007. |
|||
Zakres tematów: |
- Charakterystyka podstawowych pojęć w tyflopedagogice: ostrość widzenia, pole widzenia, osoba słabowidząca - niewidoma, definicje funkcjonalne oraz medyczne) kompensacja, blindizmy, wyrażenia surogatowe, - Rozwój widzenia u małych dzieci - norma i zaburzenia - Założenia diagnozy funkcjonalnej - Charakterystyka procesu wspomagania małego dziecka z dysfunkcją wzroku w Polsce |
|||
Metody dydaktyczne: |
wykład połączony z prezentacją multimedialną |
|||
Metody i kryteria oceniania: |
egzamin pisemny z treści przedstawionych na wykładzie i ćwiczenia oraz zawartych w literaturze przedmiotu. |
|||
Uwagi: |
WPWS |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.