Wczesne wspomaganie dziecka z dysfunkcją wzroku 12-PE-WD-S2-1WDW
semestr zimowy 2016/2017
Ćwiczenia,
grupa nr 1
![]() zaznaczono (na zielono) terminy aktualnie wyświetlanej grupy |
| |||||
Przedmiot | Wczesne wspomaganie dziecka z dysfunkcją wzroku 12-PE-WD-S2-1WDW | |||
Zajęcia |
semestr zimowy 2016/2017 (2016/2017Z)
(zakończony)
Ćwiczenia (C), grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
|||
![]() |
Termin i miejsce: | (brak danych) | ||
Liczba osób w grupie: | 16 | |||
Limit miejsc: | (brak danych) | |||
Prowadzący: | Sylwia Wrona | |||
Literatura: |
Uczeń niewidomy i słabo widzący w ogólnodostępnej szkole średniej : poradnik dla nauczycieli : praca zbiorowa / pod red. Stanisława Jakubowskiego. - Warszawa : Ministerstwo Edukacji Narodowej i Sportu, 2005. Wczesne wspomaganie rozwoju dzieci z uszkodzonym wzrokiem : poradnik dla nauczycieli / red. Grażyna Walczak. - Warszawa : MENiS, 2005. Wczesne wspomaganie rozwoju dzieci z uszkodzonym wzrokiem z dodatkowymi niepełnosprawnościami : poradnik dla nauczycieli / red. Grażyna Walczak. - Warszawa : MENiS, 2005. Zabawy na co dzień : poradnik dla rodziców i nauczycieli dzieci z niepełnosprawnością wzrokową i ruchową / Ewa Kurczak-Wawrowska. - Warszawa : "Fraszka Edukacyjna", 2007. |
|||
Zakres tematów: |
-Charakterystyka procesów widzenia według N.Barraga i M.Collins - Model funkcjonowania wzrokowego A.Corne - Charakterystyka zaburzeń funkcji wzrokowych oraz metody usprawniania ich - Diagnoza funkcjonalna procesu widzenia - Przygotowanie i wprowadzanie dziecka niewidomego w świat brajla - Usprawnianie i rozwój funkcji motorycznych u małego dziecka niewidomego. - pomoce dydaktyczne w procesie wczesnego usprawniania dzieci z dysfunkcją wzroku. |
|||
Metody dydaktyczne: |
metody aktywne w grupach |
|||
Metody i kryteria oceniania: |
przygotowanie opisu funkcjonowania dziecka słabowidzącego wraz z pomocą dydaktyczną zgodnie z założeniami wynikającymi z diagnozy funkcjonalnej widzenia |
|||
Uwagi: |
WPWS |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.