Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Wczesne wspomaganie dziecka z dysfunkcją wzroku [12-PE-WD-S2-1WDW] semestr zimowy 2016/2017
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Wczesne wspomaganie dziecka z dysfunkcją wzroku [12-PE-WD-S2-1WDW]
Zajęcia: semestr zimowy 2016/2017 [2016/2017Z] (zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 16
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Sylwia Wrona
Literatura:

Uczeń niewidomy i słabo widzący w ogólnodostępnej szkole średniej : poradnik dla nauczycieli : praca zbiorowa / pod red. Stanisława Jakubowskiego. - Warszawa : Ministerstwo Edukacji Narodowej i Sportu, 2005.

Wczesne wspomaganie rozwoju dzieci z uszkodzonym wzrokiem : poradnik dla nauczycieli / red. Grażyna Walczak. - Warszawa : MENiS, 2005.

Wczesne wspomaganie rozwoju dzieci z uszkodzonym wzrokiem z dodatkowymi niepełnosprawnościami : poradnik dla nauczycieli / red. Grażyna Walczak. - Warszawa : MENiS, 2005.

Zabawy na co dzień : poradnik dla rodziców i nauczycieli dzieci z niepełnosprawnością wzrokową i ruchową / Ewa Kurczak-Wawrowska. - Warszawa : "Fraszka Edukacyjna", 2007.

Zakres tematów:

-Charakterystyka procesów widzenia według N.Barraga i M.Collins

- Model funkcjonowania wzrokowego A.Corne

- Charakterystyka zaburzeń funkcji wzrokowych oraz metody usprawniania ich

- Diagnoza funkcjonalna procesu widzenia

- Przygotowanie i wprowadzanie dziecka niewidomego w świat brajla

- Usprawnianie i rozwój funkcji motorycznych u małego dziecka niewidomego.

- pomoce dydaktyczne w procesie wczesnego usprawniania dzieci z dysfunkcją wzroku.

Metody dydaktyczne:

metody aktywne w grupach

Metody i kryteria oceniania:

przygotowanie opisu funkcjonowania dziecka słabowidzącego wraz z pomocą dydaktyczną zgodnie z założeniami wynikającymi z diagnozy funkcjonalnej widzenia

Uwagi:

WPWS

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)