Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Pedeutologia [06-PE-S2-08] semestr zimowy 2016/2017
Ćwiczenia, grupa nr 3

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Pedeutologia [06-PE-S2-08]
Zajęcia: semestr zimowy 2016/2017 [2016/2017Z] (zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 3 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 22
Limit miejsc: (brak danych)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Anna Waligóra
Literatura:

Literatura z zakresu pedeutologii będzie dostosowana do tematów podjętych w projektach.

Przykładowa bibliografia:

J. Szempruch: Pedeutologia. Studium teoretyczno - pragmatyczne. Kraków 2013.

- B. Pituła: Stałe cechy osobowości nauczyciela determinantami jakości jego pracy zawodowej. Bydgoszcz 2010.

- M. Kwiatkowska: Pedeutologia. Warszawa 2008.

- Y. Plyska: Czy uczelnia kształcąca nauczycieli wychowuje wychowawców? W: Nauczyciel akademicki z refleksji nad własną praktyką edukacyjną. Red. G. Koć-Seniuch, A.A. Kotusiewicz. Warszawa 2008.

- T. Lewowicki: Problemy kształcenia i pracy nauczycieli. Warszawa - Radom 2007.

- H. Kwiatkowska: Tożsamość nauczycieli. Między anomią a autonomią. Gdańsk 2005.

- R. Speck: Być nauczycielem. Gdańsk 2005.

- C. Day: Rozwój zawodowy nauczyciela. Gdańsk 2004.

- J. Wł. Dawid: O duszy nauczycielstwa. Lublin 2002.

- K. Duraj - Nowakowa: Nauczyciel. Kultura - osoba - zawód. Kielce 2000.

- K. Rubacha: Pełnienie roli nauczyciela a realizacja zadań rozwojowych w okresie wczesnej dorosłości. Toruń 2000.

Zakres tematów:

Zajęcia będą realizowane metodą projektów. Studenci w grupach 4 osobowych lub zespołach 3,2 osobowych przygotowują projekt, wybierając samodzielnie temat stanowiący ważny i kontrowersyjny problem z zakresu pedeutologii. Przykładowe tematy do realizacji w ramach projektu:

- Postawy nauczycieli wobec liberalizacji i hedonistycznego stylu życia;

- Problemy tożsamości zawodowej współczesnego nauczyciela i sposoby radzenia sobie z nimi;

- Seksualizacja dzieci i postawy nauczycieli wobec tego zagadnienia;

- Autonomia nauczyciela i jej zagrożenia;

- Obraz nauczyciela kreowany przez współczesne media;

- Szok startu zawodowego początkującego nauczyciela.

Metody dydaktyczne:

Metoda projektów:

- podział na grupy 4 osobowe lub mniejsze zespoły;

- wybór tematu projektu z zakresu pedeutologii;

- praca nad projektem (częścią teoretyczną, praktyczną - badawczą i dyskusją);

- prezentacja projektów przez każdą grupę na zajęciach. Udział wszystkich studentów w dyskusji, zainicjowanej przez osoby realizujące projekt i dotyczącej podjętego w projekcie tematu;

- ocena końcowa projektów

Uwagi:

MOW2

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)