Pedeutologia [06-PE-S2-08]
semestr zimowy 2016/2017
Ćwiczenia,
grupa nr 3
Przedmiot: | Pedeutologia [06-PE-S2-08] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2016/2017 [2016/2017Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 3 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 22 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Anna Waligóra |
Literatura: |
Literatura z zakresu pedeutologii będzie dostosowana do tematów podjętych w projektach. Przykładowa bibliografia: J. Szempruch: Pedeutologia. Studium teoretyczno - pragmatyczne. Kraków 2013. - B. Pituła: Stałe cechy osobowości nauczyciela determinantami jakości jego pracy zawodowej. Bydgoszcz 2010. - M. Kwiatkowska: Pedeutologia. Warszawa 2008. - Y. Plyska: Czy uczelnia kształcąca nauczycieli wychowuje wychowawców? W: Nauczyciel akademicki z refleksji nad własną praktyką edukacyjną. Red. G. Koć-Seniuch, A.A. Kotusiewicz. Warszawa 2008. - T. Lewowicki: Problemy kształcenia i pracy nauczycieli. Warszawa - Radom 2007. - H. Kwiatkowska: Tożsamość nauczycieli. Między anomią a autonomią. Gdańsk 2005. - R. Speck: Być nauczycielem. Gdańsk 2005. - C. Day: Rozwój zawodowy nauczyciela. Gdańsk 2004. - J. Wł. Dawid: O duszy nauczycielstwa. Lublin 2002. - K. Duraj - Nowakowa: Nauczyciel. Kultura - osoba - zawód. Kielce 2000. - K. Rubacha: Pełnienie roli nauczyciela a realizacja zadań rozwojowych w okresie wczesnej dorosłości. Toruń 2000. |
Zakres tematów: |
Zajęcia będą realizowane metodą projektów. Studenci w grupach 4 osobowych lub zespołach 3,2 osobowych przygotowują projekt, wybierając samodzielnie temat stanowiący ważny i kontrowersyjny problem z zakresu pedeutologii. Przykładowe tematy do realizacji w ramach projektu: - Postawy nauczycieli wobec liberalizacji i hedonistycznego stylu życia; - Problemy tożsamości zawodowej współczesnego nauczyciela i sposoby radzenia sobie z nimi; - Seksualizacja dzieci i postawy nauczycieli wobec tego zagadnienia; - Autonomia nauczyciela i jej zagrożenia; - Obraz nauczyciela kreowany przez współczesne media; - Szok startu zawodowego początkującego nauczyciela. |
Metody dydaktyczne: |
Metoda projektów: - podział na grupy 4 osobowe lub mniejsze zespoły; - wybór tematu projektu z zakresu pedeutologii; - praca nad projektem (częścią teoretyczną, praktyczną - badawczą i dyskusją); - prezentacja projektów przez każdą grupę na zajęciach. Udział wszystkich studentów w dyskusji, zainicjowanej przez osoby realizujące projekt i dotyczącej podjętego w projekcie tematu; - ocena końcowa projektów |
Uwagi: |
MOW2 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.