Seminarium magisterskie [12-PE-WD-N2-7SM.1]
semestr letni 2016/2017
seminarium,
grupa nr 1
Przedmiot: | Seminarium magisterskie [12-PE-WD-N2-7SM.1] |
Zajęcia: |
semestr letni 2016/2017 [2016/2017L]
(zakończony)
seminarium [S], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 33 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Prowadzący: | Józef Budniak, Barbara Grabowska, Andrzej Kasperek, Beata Oelszlaeger-Kosturek, Ewa Ogrodzka-Mazur, Aniela Różańska, Krzysztof Śleziński, Sylwia Wrona, Małgorzata Zalewska-Bujak |
Literatura: |
Babbie E.: Badania społeczne w praktyce. Warszawa 2003, Wydawnictwo Naukowe PWN. Brzeziński J.: Metodologia badań psychologicznych. Warszawa 2003, Wydawnictwo Naukowe PWN. Jemielniak D. : Badania jakościowe. Podejście i teoria., t. 1 i 2. Warszawa 2012, Wydawnictwo Naukowe PWN. Konarzewski K.: Jak uprawiać badania oświatowe. Metodologia praktyczna. Warszawa 2000, WSiP. Kubinowski D.: Jakościowe badania pedagogiczne. Lublin 2010, Wydawnictwo UMCS. Łobocki M.: Metody i techniki badań pedagogicznych. Kraków 2000, Oficyna Wydawnicza „Impuls”. Miles M. B., Huberman A. M.: Analiza danych jakościowych, przeł. S. Zabielski. Białystok 2000, Wydawnictwo Uniwersyteckie Trans Humana. Denzin N. K.,. Lincoln Y. S (red.): Metody badań jakościowych, t. 1 i 2. Warszawa 2010, Wydawnictwo Naukowe PWN. Palka S.: Metodologia. Badania. Praktyka Pedagogiczna. Gdańsk 2006, GWP. Pilch T., Bauman T.: Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe. Warszawa 2005, Wydawnictwo „Żak”. Rubacha K.: Metodologia badań nad edukacją. Warszawa 2008, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne. Silverman D.: Interpretacja danych jakościowych: metody analizy rozmowy, tekstu i interakcji. Warszawa 2007, Wydawnictwo Naukowe PWN. Silverman D.: Prowadzenie badań jakościowych, przeł. Joanna Ostrowska. Warszawa 2008, Wydawnictwo Naukowe PWN. Szwed R.: Metody statystyczne w naukach społecznych. Elementy teorii i zadania. Lublin 2009, Wydawnictwo Naukowe PWN. |
Zakres tematów: |
- Szczegółowe procedury gromadzenia danych - strategie jakościowe i ilościowe. - Podstawowe metody, techniki i narzędzia w badaniach ilościowych i jakościowych - Formułowanie problemów badawczych i hipotez. - Konceptualizacja i operacjonalizacja zmiennych. - Podstawowe narzędzia statystyczne opracowywania danych. - Formy prezentowania danych (konstruowanie tabel i wykresów). - Analiza i interpretowanie wyników badań. - Konstruowani wniosków i zakończenia pracy. |
Metody dydaktyczne: |
metody: słowna, problemowa, ćwiczniowa, instruktaż, |
Metody i kryteria oceniania: |
Kryteria i warunki zaliczenia: aktywny udział w zajęciach; opracowanie i przedstawienie pracy magisterskiej; Kryteria oceny: ocena pracy magistrskiej przez promotora. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.