Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium magisterskie [12-PE-WD-N2-7SM.1] semestr letni 2016/2017
seminarium, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Seminarium magisterskie [12-PE-WD-N2-7SM.1]
Zajęcia: semestr letni 2016/2017 [2016/2017L] (zakończony)
seminarium [S], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 33
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Józef Budniak, Barbara Grabowska, Andrzej Kasperek, Beata Oelszlaeger-Kosturek, Ewa Ogrodzka-Mazur, Aniela Różańska, Krzysztof Śleziński, Sylwia Wrona, Małgorzata Zalewska-Bujak
Literatura:

Babbie E.: Badania społeczne w praktyce. Warszawa 2003, Wydawnictwo Naukowe PWN.

Brzeziński J.: Metodologia badań psychologicznych. Warszawa 2003, Wydawnictwo Naukowe PWN.

Jemielniak D. : Badania jakościowe. Podejście i teoria., t. 1 i 2. Warszawa 2012, Wydawnictwo Naukowe PWN.

Konarzewski K.: Jak uprawiać badania oświatowe. Metodologia praktyczna. Warszawa 2000, WSiP.

Kubinowski D.: Jakościowe badania pedagogiczne. Lublin 2010, Wydawnictwo UMCS.

Łobocki M.: Metody i techniki badań pedagogicznych. Kraków 2000, Oficyna Wydawnicza „Impuls”.

Miles M. B., Huberman A. M.: Analiza danych jakościowych, przeł. S. Zabielski. Białystok 2000, Wydawnictwo Uniwersyteckie Trans Humana.

Denzin N. K.,. Lincoln Y. S (red.): Metody badań jakościowych, t. 1 i 2. Warszawa 2010, Wydawnictwo Naukowe PWN.

Palka S.: Metodologia. Badania. Praktyka Pedagogiczna. Gdańsk 2006, GWP.

Pilch T., Bauman T.: Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe. Warszawa 2005, Wydawnictwo „Żak”.

Rubacha K.: Metodologia badań nad edukacją. Warszawa 2008, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne.

Silverman D.: Interpretacja danych jakościowych: metody analizy rozmowy, tekstu i interakcji. Warszawa 2007, Wydawnictwo Naukowe PWN.

Silverman D.: Prowadzenie badań jakościowych, przeł. Joanna Ostrowska. Warszawa 2008, Wydawnictwo Naukowe PWN.

Szwed R.: Metody statystyczne w naukach społecznych. Elementy teorii i zadania. Lublin 2009, Wydawnictwo Naukowe PWN.

Zakres tematów:

- Szczegółowe procedury gromadzenia danych - strategie jakościowe i ilościowe.

- Podstawowe metody, techniki i narzędzia w badaniach ilościowych i jakościowych

- Formułowanie problemów badawczych i hipotez.

- Konceptualizacja i operacjonalizacja zmiennych.

- Podstawowe narzędzia statystyczne opracowywania danych.

- Formy prezentowania danych (konstruowanie tabel i wykresów).

- Analiza i interpretowanie wyników badań.

- Konstruowani wniosków i zakończenia pracy.

Metody dydaktyczne:

metody: słowna, problemowa, ćwiczniowa, instruktaż,

Metody i kryteria oceniania:

Kryteria i warunki zaliczenia:

aktywny udział w zajęciach; opracowanie i przedstawienie pracy magisterskiej;

Kryteria oceny: ocena pracy magistrskiej przez promotora.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-8 (2025-07-09)