Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Teoretyczne podstawy resocjalizacji [06-PE-R-S2-01] semestr zimowy 2017/2018
Ćwiczenia, grupa nr 1

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Teoretyczne podstawy resocjalizacji [06-PE-R-S2-01]
Zajęcia: semestr zimowy 2017/2018 [2017/2018Z] (zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 35
Limit miejsc: 39
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Danuta Raś
Literatura:

Bernasiewicz M., Interakcjonizm symboliczny w teorii i praktyce resocjalizacyjnej. Kraków 2011

Kutter P., Współczesna psychoanaliza. Gdańsk 2000

Opora R., Ewolucja niedostosowania społecznego jako rezultat zmian w zakresie odporności psychicznej i zniekształceń poznawczych. Gdańsk 2010

Pospiszyl K., Resocjalizacja. Teoretyczne podstawy oraz przykłady programów oddziaływań. Warszawa 1998

Sztuka M., Anachronizm i aktualność. Idea resocjalizacji w sporze o nowoczesność. Kraków 2013

Urban B., Zachowania dewiacyjne młodzieży w interakcjach młodzieży. Kraków 2005

Zakres tematów:

1. Tożsamość i ewolucja pedagogiki resocjalizacyjnej.

2. Odniesienia koncepcji psychodynamicznej w resocjalizacji.

3. Wpływ teorii behawioralnych (zwłaszcza społecznej teorii uczenia )na rozwój resocjalizacji.

4. Psychologia humanistyczna i jej wpływ na rozwój resocjalizacji.

5. Nowe odniesienia w resocjalizacji koncepcji behawioralno-poznawczej.

6. Interakcjonizm symboliczny i jego wykorzystanie w resocjalizacji.

7. Współczesne teorie przestępczości i ich wpływ na prewencję kryminalną.

Metody dydaktyczne:

Metody słowne, zadaniowe, indywidualne i grupowe. Zwraca się uwagę na współpracę w grupie i aktywność na zajęciach oraz poziom formalny i merytoryczny wystąpienia, trafność wniosków i analiz

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 6.8.0.0-3 (2022-08-19)