Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Teoretyczne podstawy resocjalizacji [06-PE-R-S2-01] semestr zimowy 2018/2019
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Teoretyczne podstawy resocjalizacji [06-PE-R-S2-01]
Zajęcia: semestr zimowy 2018/2019 [2018/2019Z] (zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
co drugi poniedziałek (nieparzyste), 9:45 - 11:15
sala 201
Wydział Nauk Społecznych (Katowice, ul. Grażyńskiego 53) jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 17
Limit miejsc: 23
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Danuta Raś
Literatura:

Bernasiewicz M., Interakcjonizm symboliczny w teorii i praktyce resocjalizacyjnej. Kraków 2011

Kutter P., Współczesna psychoanaliza. Gdańsk 2000

Opora R., Ewolucja niedostosowania społecznego jako rezultat zmian w zakresie odporności psychicznej i zniekształceń poznawczych. Gdańsk 2010

Pospiszyl K., Resocjalizacja. Teoretyczne podstawy oraz przykłady programów oddziaływań. Warszawa 1998

Sztuka M., Anachronizm i aktualność. Idea resocjalizacji w sporze o nowoczesność. Kraków 2013

Urban B., Zachowania dewiacyjne młodzieży w interakcjach młodzieży. Kraków 2005

Zakres tematów:

1. Tożsamość i ewolucja pedagogiki resocjalizacyjnej.

2. Odniesienia koncepcji psychodynamicznej w resocjalizacji.

3. Wpływ teorii behawioralnych (zwłaszcza społecznej teorii uczenia )na rozwój resocjalizacji.

4. Psychologia humanistyczna i jej wpływ na rozwój resocjalizacji.

5. Nowe odniesienia w resocjalizacji koncepcji behawioralno-poznawczej.

6. Interakcjonizm symboliczny i jego wykorzystanie w resocjalizacji.

7. Współczesne teorie przestępczości i ich wpływ na prewencję kryminalną.

Metody dydaktyczne:

Metody słowne, zadaniowe, indywidualne i grupowe. Zwraca się uwagę na współpracę w grupie i aktywność na zajęciach oraz poziom formalny i merytoryczny wystąpienia, trafność wniosków i analiz

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)