Teoretyczne podstawy resocjalizacji [06-PE-R-S2-01]
semestr zimowy 2018/2019
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Teoretyczne podstawy resocjalizacji [06-PE-R-S2-01] | ||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr zimowy 2018/2019 [2018/2019Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
co drugi poniedziałek (nieparzyste), 9:45 - 11:15
sala 201 Wydział Nauk Społecznych (Katowice, ul. Grażyńskiego 53) jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 17 | ||||||||||||||||
Limit miejsc: | 23 | ||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||
Prowadzący: | Danuta Raś | ||||||||||||||||
Literatura: |
Bernasiewicz M., Interakcjonizm symboliczny w teorii i praktyce resocjalizacyjnej. Kraków 2011 Kutter P., Współczesna psychoanaliza. Gdańsk 2000 Opora R., Ewolucja niedostosowania społecznego jako rezultat zmian w zakresie odporności psychicznej i zniekształceń poznawczych. Gdańsk 2010 Pospiszyl K., Resocjalizacja. Teoretyczne podstawy oraz przykłady programów oddziaływań. Warszawa 1998 Sztuka M., Anachronizm i aktualność. Idea resocjalizacji w sporze o nowoczesność. Kraków 2013 Urban B., Zachowania dewiacyjne młodzieży w interakcjach młodzieży. Kraków 2005 |
||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Tożsamość i ewolucja pedagogiki resocjalizacyjnej. 2. Odniesienia koncepcji psychodynamicznej w resocjalizacji. 3. Wpływ teorii behawioralnych (zwłaszcza społecznej teorii uczenia )na rozwój resocjalizacji. 4. Psychologia humanistyczna i jej wpływ na rozwój resocjalizacji. 5. Nowe odniesienia w resocjalizacji koncepcji behawioralno-poznawczej. 6. Interakcjonizm symboliczny i jego wykorzystanie w resocjalizacji. 7. Współczesne teorie przestępczości i ich wpływ na prewencję kryminalną. |
||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Metody słowne, zadaniowe, indywidualne i grupowe. Zwraca się uwagę na współpracę w grupie i aktywność na zajęciach oraz poziom formalny i merytoryczny wystąpienia, trafność wniosków i analiz |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.