Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Fakultet specjalnościowy - Kontrowersje wokół zaburzeń zachowania 06-PE-OP-S1-22.43
semestr letni 2020/2021
Ćwiczenia, grupa nr 1

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot Fakultet specjalnościowy - Kontrowersje wokół zaburzeń zachowania 06-PE-OP-S1-22.43
Zajęcia semestr letni 2020/2021 (2020/2021L) (zakończony)
Ćwiczenia (C), grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce:
co drugi poniedziałek (parzyste), 13:45 - 15:15
sala zajęcia zdalne
Grażyńskiego jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
Terminy najbliższych spotkań: Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Liczba osób w grupie: 21
Limit miejsc: 21
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Natalia Stankowska
Strona domowa grupy: https://teams.microsoft.com
Literatura:

Klasyfikacja zaburzeń psychicznych i zaburzeń zachowania w ICD – 10. Opisy kliniczne i wskazówki diagnostyczne. Uniwersyteckie Wydawnictwo Medyczne „Vesalius”, Instytut Psychiatrii i Neurologii, Kraków – Warszawa 2000.

Kryteria diagnostyczne z DSM-5. Desk Reference, Edra Urban&Partner, Wrocław 2015.

Hillenbrand Clemens, Pedagogika zaburzeń zachowania. Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2007.

Radochoński Mieczysław, Psychopatologia życia emocjonalnego dzieci i młodzieży. Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, Rzeszów 2009.

Urban Bronisław, Agresja młodzieży i odrzucenie rówieśnicze. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2012.

Stankowski Adam, Determinanty środowiskowe niedostosowania społecznego dzieci i młodzieży. Wydawnictwo Gnome, Katowice 2002.

Stankowski Adam, Stankowska Natalia, Wybrane problemy patologii społecznej i resocjalizacji. Aprint s.r.o., Žiar nad Hronom 2006.

Zakres tematów:

W czasie spotkań zostaną ustalone szczegółowe problemy poruszane podczas ćwiczeń.

Metody dydaktyczne:

ćwiczenia (dyskusje, polemiki), metody poglądowe (prezentacje multimedialne), samodzielne studiowanie literatury przedmiotu.

Metody i kryteria oceniania:

Obecność i aktywne uczestnictwo w zajęciach, prace pisemne.

Uwagi:

W zależności od zapotrzebowania, propozycji samych studentów, literaturą dodatkową omawianą podczas spotkań (oprócz literatury podstawowej do przedmiotu) mogą być np:

Hayat El Mountacir, Dzieci w sektach, Kraków 2001.

Jean Ritchie, Tajemniczy świat sekt i kultów, Warszawa 1994.

Jean – Marie Abgrall, Sekty. Manipulacja psychologiczna, Gdańsk 2005.

Rory O’Connor, Noel Sheehy, Zrozumieć samobójcę, Gdańsk 2003.

Roman Bielicki, Dynamika, uwarunkowania, profilaktyka samobójstw w ostatnim ćwierćwieczu XX wieku w Polsce, Toruń 2005.

Jacek Kurzępa, Młodzież pogranicza - "świnki", czyli o prostytucji nieletnich, Kraków 2010.

Wiśniewska Katarzyna, Kobieta nie jest grzechem. [rozmowa z siostrą Anną Bałchan o współczesnej prostytucji], Kraków 2007.

Artur Kołakowski (red.), Zaburzenia zachowania u dzieci. Teoria i praktyka, Sopot 2013.

Marta Dąbrowska, Grooming – wybrane aspekty prawnokarne i kryminologiczne. Biuro Rzecznika Praw Dziecka, Warszawa 2018.

i inne.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.