Pracownia licencjacka II [01-BT-S1-PLII06]
semestr letni 2020/2021
Laboratorium,
grupa nr 18
Przedmiot: | Pracownia licencjacka II [01-BT-S1-PLII06] | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr letni 2020/2021 [2020/2021L]
(zakończony)
Laboratorium [L], grupa nr 18 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 2 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Magdalena Noszczyńska | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Oryginalne i prace badawcze i przeglądowe dotyczące omawianego tematu. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Tematyka pracowni licencjackiej obejmuje zagadnienia: "Znakowanie bakterii białkiem zielonej fluorescencji i ich zastosowanie w badaniach biotechnologicznych" oraz "Fitoremediacja jako narzędzie stosowane do usuwania bisfenolu A z wody". Student opracowujący pierwszy podany temat zapozna się podstawowymi informacjami na temat białka zielonej fluorescencji i jego zastosowania w badaniach biotechnologicznych, a także podejmie próbę wyznakowania tym białkiem środowiskowego szczepu bakteryjnego. Student, któremu został przydzielony drugi temat, zapozna się z typami fitoremediacji, z rodzajami roślin wodnych wykorzystywanych w tej technologii oraz oceni przydatność wybranej rośliny do usuwania bisfenolu A z wody. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Stacjonarna praca studenta pod opieką promotora pracy. Student planuje doświadczenie. Przygotowuje wszystkie potrzebne odczynniki i materiały. Organizuje sobie czas w laboratorium. Student przeprowadza zaplanowane doświadczenie i analizuje uzyskane wyniki. Dyskusja problemów naukowych z promotorem pracy. Praca studenta z bazami naukowymi (Scopus, Science Direct, Pub Med, Web of Science, Mendeley, National Center for Biotechnology Information). Poszczególne rozdziały pracy będą przekazywane promotorowi poprzez pocztę elektroniczną, a następnie wprowadzone poprawki, komentarze i sugestie do tekstu promotor będzie przekazywał studentowi za pośrednictwem platformy Teams lub bezpośredniego kontaktu. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie wymaga uzyskania oceny pozytywnej z umiejętności praktycznych oraz planu pracy licencjackiej wraz z wykazem piśmiennictwa. OCENA UMIEJĘTNOŚCI PRAKTYCZNYCH: Bardzo dobry: student rozumie celowość badanego problemu, umiejętnie wybiera odpowiednią literaturę, jest zaangażowany i kreatywny w rozwiązywaniu bieżących problemów, jest systematyczny, skrupulatnie sporządza dokumentację do pracy, aktywnie uczestniczy w dyskusjach. Dobry: student rozumie celowość badanego problemu, umiejętnie wybiera odpowiednią literaturę, jest zaangażowany w rozwiązywanie bieżących problemów, jest systematyczny, poprawnie sporządza dokumentację, uczestniczy w dyskusjach. Dostateczny: student potrzebuje dodatkowych wskazówek do wykonania konkretnych zadań, jest słabo zaangażowany w realizację tematu pracy, nie wykazuje aktywności podczas dyskusji, z pomocą prowadzącego sporządza dokumentację. Niedostateczny: student nie jest zaangażowany w prace wyznaczone przez prowadzącego, nie rozumie sensu powierzonych zadań, niedbale je wykonuje, nie prowadzi dokumentacji, nie potrafi dyskutować. OCENA PLANU PRACY LICENCJACKIEJ WRAZ Z WYKAZEM PIŚMIENNICTWA: ocenie podlega kreatywne podejście do procesu tworzenia planu własnej pracy naukowej; jakość zgromadzonych materiałów źródłowych oraz stopień ich przetworzenia oraz merytoryczna i formalna poprawność planu licencjackiej: Bardzo dobry: przemyślany i logiczny plan pracy, poprawny merytorycznie, wykonany starannie, zaprezentowany w dojrzały sposób, w wyznaczonym czasie. Dobry: przemyślany i logiczny plan pracy, z nielicznymi błędami merytorycznymi, wykonany starannie, w wyznaczonym czasie. Dostateczny: plan pracy niekompletny świadczący o słabym stopniu przetworzenia materiałów źródłowych, zawiera nieliczne błędy merytoryczne, jego poprawa wymaga ingerencji opiekuna, wykonany w wyznaczonym czasie. Niedostateczny: plan pracy jest niekompletny, zawiera błędy merytoryczne, wykonany niestarannie, brak przetworzenia materiałów źródłowych, niewykonany w wyznaczonym czasie. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
dr Magdalena Noszczyńska |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.