Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Pracownia licencjacka II [01-BT-S1-PLII06] semestr letni 2020/2021
Laboratorium, grupa nr 19

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Pracownia licencjacka II [01-BT-S1-PLII06]
Zajęcia: semestr letni 2020/2021 [2020/2021L] (zakończony)
Laboratorium [L], grupa nr 19 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy wtorek, 16:15 - 19:15
sala Zajęcia zdalne
Zdalny jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 1
Limit miejsc: (brak danych)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Magdalena Pacwa-Płociniczak
Literatura:

Podręczniki naukowe oraz oryginalne prace badawcze i przeglądowe dotyczące omawianego tematu.

Zakres tematów:

Tematyka pracowni licencjackiej obejmuje zagadnienie "Mikroorganizmy jako czynniki wpływające na wzrost i plonowanie roślin". Studentka opracowując to zagadnienie zapozna się z podstawowymi informacjami na temat bakterii oraz grzybów promujących wzrost roślin. Następnie zaznajomi się z wynikami badań naukowych, w których zastosowanie takich mikroorganizmów przyczyniło się do lepszego wzrostu roślin rosnących na przykład w warunkach stresowych (susza, zasolenie, obecność zanieczyszczeń – organicznych i nieorganicznych), a także zapozna się z badaniami przedstawiającymi zastosowanie takich mikroorganizmów w rolnictwie.

Metody dydaktyczne:

Praca studenta pod opieką promotora pracy, który przedstawi

sposób wyszukiwania i studiowania literatury z zakresu realizowanego tematu pracy, a także oceni przydatność zgromadzonej przez studenta literatury oraz wyjaśni zasady przygotowywania pracy licencjackiej (układ, zawartość, stosowanie języka naukowego).

Dyskusja problemów naukowych z promotorem pracy.

Praca studenta z bazami naukowymi (Scopus, Science Direct, Pub Med, Web of Science, Mendeley, National Center for Biotechnology Information).

Konsultacje on-line z wykorzystaniem platformy Teams, a także na drodze korespondencji e-mail.

Plan pracy, a następnie poszczególne rozdziały pracy będą przekazywane promotorowi poprzez pocztę elektroniczną, a następnie wprowadzone poprawki, komentarze i sugestie do tekstu promotor przekaże studentowi z zastosowaniem metod kontaktu/korespondencji.

Metody i kryteria oceniania:

Ocena pracy ciągłej studenta:

Bardzo dobry: student rozumie celowość opisywanego problemu, umiejętnie wybiera odpowiednią literaturę, jest zaangażowany i kreatywny w rozwiązywaniu bieżących problemów, jest systematyczny, aktywnie uczestniczy w dyskusjach.

Dobry: student rozumie celowość badanego problemu, umiejętnie wybiera odpowiednią literaturę, jest zaangażowany w rozwiązywanie bieżących problemów, jest systematyczny, uczestniczy w dyskusjach.

Dostateczny: student potrzebuje dodatkowych wskazówek do wykonania konkretnych zadań, jest słabo zaangażowany w realizację tematu pracy, nie wykazuje aktywności podczas dyskusji.

Niedostateczny: student nie jest zaangażowany w prace wyznaczone przez prowadzącego, nie rozumie sensu powierzonych zadań, niedbale je wykonuje, nie potrafi dyskutować.

W czasie trwania pracowni prowadzący w sposób ciągły ocenia aktywność i zaangażowanie studenta w realizację wyznaczonych zadań, ocenia jego dociekliwość, wnikliwość i racjonalność wykonania, zwraca uwagę na poprawność merytoryczną zgromadzonych materiałów źródłowych.

Zaliczenie końcowe/praca licencjacka:

Ocenie podlega wartość merytoryczna i formalna poprawność pracy licencjackiej:

bardzo dobry – praca licencjacka jest przygotowana samodzielnie, w przemyślany i logiczny sposób. Nie zawiera błędów merytorycznych i edytorskich.

dobry – praca licencjacka jest przygotowana poprawnie, w przemyślany i logiczny sposób. Zawiera nieliczne błędy merytoryczne i edytorskie.

dostateczny – praca licencjacka jest niekompletna, przygotowana niestarannie, zawiera nieliczne błędy merytoryczne i redakcyjne.

niedostateczny – praca licencjacka nie spełnia wymagań merytorycznych i formalnych.

Pracę student przygotowuje samodzielnie i przedstawia ją opiekunowi w wyznaczonym terminie.

Uwagi:

dr Magdalena Pacwa-Płociniczak

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 6.8.0.0-7 (2022-11-16)