Pracownia licencjacka II [01-BT-S1-PLII06]
semestr letni 2020/2021
Laboratorium,
grupa nr 19
Przedmiot: | Pracownia licencjacka II [01-BT-S1-PLII06] | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr letni 2020/2021 [2020/2021L]
(zakończony)
Laboratorium [L], grupa nr 19 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Magdalena Pacwa-Płociniczak | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Podręczniki naukowe oraz oryginalne prace badawcze i przeglądowe dotyczące omawianego tematu. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Tematyka pracowni licencjackiej obejmuje zagadnienie "Mikroorganizmy jako czynniki wpływające na wzrost i plonowanie roślin". Studentka opracowując to zagadnienie zapozna się z podstawowymi informacjami na temat bakterii oraz grzybów promujących wzrost roślin. Następnie zaznajomi się z wynikami badań naukowych, w których zastosowanie takich mikroorganizmów przyczyniło się do lepszego wzrostu roślin rosnących na przykład w warunkach stresowych (susza, zasolenie, obecność zanieczyszczeń – organicznych i nieorganicznych), a także zapozna się z badaniami przedstawiającymi zastosowanie takich mikroorganizmów w rolnictwie. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Praca studenta pod opieką promotora pracy, który przedstawi sposób wyszukiwania i studiowania literatury z zakresu realizowanego tematu pracy, a także oceni przydatność zgromadzonej przez studenta literatury oraz wyjaśni zasady przygotowywania pracy licencjackiej (układ, zawartość, stosowanie języka naukowego). Dyskusja problemów naukowych z promotorem pracy. Praca studenta z bazami naukowymi (Scopus, Science Direct, Pub Med, Web of Science, Mendeley, National Center for Biotechnology Information). Konsultacje on-line z wykorzystaniem platformy Teams, a także na drodze korespondencji e-mail. Plan pracy, a następnie poszczególne rozdziały pracy będą przekazywane promotorowi poprzez pocztę elektroniczną, a następnie wprowadzone poprawki, komentarze i sugestie do tekstu promotor przekaże studentowi z zastosowaniem metod kontaktu/korespondencji. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena pracy ciągłej studenta: Bardzo dobry: student rozumie celowość opisywanego problemu, umiejętnie wybiera odpowiednią literaturę, jest zaangażowany i kreatywny w rozwiązywaniu bieżących problemów, jest systematyczny, aktywnie uczestniczy w dyskusjach. Dobry: student rozumie celowość badanego problemu, umiejętnie wybiera odpowiednią literaturę, jest zaangażowany w rozwiązywanie bieżących problemów, jest systematyczny, uczestniczy w dyskusjach. Dostateczny: student potrzebuje dodatkowych wskazówek do wykonania konkretnych zadań, jest słabo zaangażowany w realizację tematu pracy, nie wykazuje aktywności podczas dyskusji. Niedostateczny: student nie jest zaangażowany w prace wyznaczone przez prowadzącego, nie rozumie sensu powierzonych zadań, niedbale je wykonuje, nie potrafi dyskutować. W czasie trwania pracowni prowadzący w sposób ciągły ocenia aktywność i zaangażowanie studenta w realizację wyznaczonych zadań, ocenia jego dociekliwość, wnikliwość i racjonalność wykonania, zwraca uwagę na poprawność merytoryczną zgromadzonych materiałów źródłowych. Zaliczenie końcowe/praca licencjacka: Ocenie podlega wartość merytoryczna i formalna poprawność pracy licencjackiej: bardzo dobry – praca licencjacka jest przygotowana samodzielnie, w przemyślany i logiczny sposób. Nie zawiera błędów merytorycznych i edytorskich. dobry – praca licencjacka jest przygotowana poprawnie, w przemyślany i logiczny sposób. Zawiera nieliczne błędy merytoryczne i edytorskie. dostateczny – praca licencjacka jest niekompletna, przygotowana niestarannie, zawiera nieliczne błędy merytoryczne i redakcyjne. niedostateczny – praca licencjacka nie spełnia wymagań merytorycznych i formalnych. Pracę student przygotowuje samodzielnie i przedstawia ją opiekunowi w wyznaczonym terminie. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
dr Magdalena Pacwa-Płociniczak |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.