Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Pracownia licencjacka II [01-BT-S1-PLII06] semestr letni 2020/2021
Laboratorium, grupa nr 25

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Pracownia licencjacka II [01-BT-S1-PLII06]
Zajęcia: semestr letni 2020/2021 [2020/2021L] (zakończony)
Laboratorium [L], grupa nr 25 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy wtorek, 16:15 - 19:15
sala Zajęcia zdalne
Zdalny jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 2
Limit miejsc: (brak danych)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Sławomir Borymski
Literatura:

Najnowsze prace badawcze i przeglądowe dotyczące omawianego tematu.

Zakres tematów:

Kontynuacja zagadnień podejmowanych w poprzednim semestrze:

W ramach pracowni licencjackiej podejmowane są zagadnienia naukowe związane z badaniami mikrobioty organizmów żywych. Jedna ze Studentek dokona przeglądu i syntezy źródeł literaturowych dotyczących mikrobioty zwierząt laboratoryjnych wykorzystywanych w badaniach i leczeniu schorzeń - w tym wpływu czynników farmakologicznie czynnych na mikrobioty oraz wpływu zmian patologicznych na w/w mikroorganizmy. Studentka zapozna się z podstawowymi informacjami na temat mikrobioty towarzyszącej zwierzętom laboratoryjnym, wpływem różnych schorzeń i czynników farmakologicznych na zespoły bakterii jelitowych oraz ich interakcje w kontekście oddziaływania na organizm żywy, w którym one występują.

Druga studentka dokona przeglądu literatury dotyczącego wpływu oddziaływania czynników środowiskowych tj metale, ksenobiotyki, pestycydy lub nanomateriały na zespoły mikroorganizmów związane z wolno-żyjącymi zwierzętami. Studentka zapozna się z informacjami na temat negatywnego oddziaływania czynników środowiska na mikrobioty jelit i innych narządów zwierząt, w oparciu o literaturę dokona ogólnej syntezy aktualnego stanu wiedzy dotyczącej wpływu negatywnych zmian mikrobioty na stan i zdrowie organizmów wyższych (zwierząt).

Metody dydaktyczne:

Praca studenta pod opieką promotora pracy. Zapoznanie studentów z podstawowymi sposobami wyszukiwania literatury, jej studiowania, jak również jej organizacji z wykorzystaniem menagera literatury Mendeley czy zasad cytowania. Ocena przydatności zgromadzonej przez studenta literatury.

Przedstawienie zasad przygotowywania pracy licencjackiej (układ, zawartość, stosowanie języka naukowego). Dyskusja problemów naukowych z promotorem pracy.

Praca studenta z bazami naukowymi (Scopus, Science Direct, Pub Med, Web of Science, National Center for Biotechnology Information).

Konsultacje on-line z wykorzystaniem platformy Teams, a także na drodze korespondencji e-mail.

Plan pracy, a następnie poszczególne rozdziały pracy będą udostępnione promotorowi poprzez platformę Teams, a następnie wprowadzone poprawki, komentarze i sugestie do tekstu promotor przekaże studentowi z wykorzystaniem narzędzi Office 356.

Metody i kryteria oceniania:

Ocena pracy ciągłej studenta:

Bardzo dobry: student rozumie celowość opisywanego problemu, umiejętnie wybiera odpowiednią literaturę, jest zaangażowany i kreatywny w rozwiązywaniu bieżących problemów, jest systematyczny, aktywnie uczestniczy w dyskusjach.

Dobry: student rozumie celowość badanego problemu, umiejętnie wybiera odpowiednią literaturę, jest zaangażowany w rozwiązywanie bieżących problemów, jest systematyczny, uczestniczy w dyskusjach.

Dostateczny: student potrzebuje dodatkowych wskazówek do wykonania konkretnych zadań, jest słabo zaangażowany w realizację tematu pracy, nie wykazuje aktywności podczas dyskusji.

Niedostateczny: student nie jest zaangażowany w prace wyznaczone przez prowadzącego, nie rozumie sensu powierzonych zadań, niedbale je wykonuje, nie potrafi dyskutować.

W czasie trwania pracowni prowadzący w sposób ciągły ocenia aktywność i zaangażowanie studenta w realizację wyznaczonych zadań, ocenia jego dociekliwość, wnikliwość i racjonalność wykonania, zwraca uwagę na poprawność merytoryczną zgromadzonych materiałów źródłowych.

Zaliczenie końcowe/praca licencjacka:

Ocenie podlega wartość merytoryczna i formalna poprawność pracy licencjackiej:

bardzo dobry – praca licencjacka jest przygotowana samodzielnie, w przemyślany i logiczny sposób. Nie zawiera błędów merytorycznych i edytorskich.

dobry – praca licencjacka jest przygotowana poprawnie, w przemyślany i logiczny sposób. Zawiera nieliczne błędy merytoryczne i edytorskie.

dostateczny – praca licencjacka jest niekompletna, przygotowana niestarannie, zawiera nieliczne błędy merytoryczne i redakcyjne.

niedostateczny – praca licencjacka nie spełnia wymagań merytorycznych i formalnych.

Pracę student przygotowuje samodzielnie i przedstawia ją opiekunowi w wyznaczonym terminie.

Uwagi:

dr Sławomir Borymski

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-7 (2025-06-25)