Pracownia licencjacka II [01-BT-S1-PLII06]
semestr letni 2020/2021
Laboratorium,
grupa nr 25
Przedmiot: | Pracownia licencjacka II [01-BT-S1-PLII06] | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr letni 2020/2021 [2020/2021L]
(zakończony)
Laboratorium [L], grupa nr 25 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 2 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Sławomir Borymski | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Najnowsze prace badawcze i przeglądowe dotyczące omawianego tematu. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Kontynuacja zagadnień podejmowanych w poprzednim semestrze: W ramach pracowni licencjackiej podejmowane są zagadnienia naukowe związane z badaniami mikrobioty organizmów żywych. Jedna ze Studentek dokona przeglądu i syntezy źródeł literaturowych dotyczących mikrobioty zwierząt laboratoryjnych wykorzystywanych w badaniach i leczeniu schorzeń - w tym wpływu czynników farmakologicznie czynnych na mikrobioty oraz wpływu zmian patologicznych na w/w mikroorganizmy. Studentka zapozna się z podstawowymi informacjami na temat mikrobioty towarzyszącej zwierzętom laboratoryjnym, wpływem różnych schorzeń i czynników farmakologicznych na zespoły bakterii jelitowych oraz ich interakcje w kontekście oddziaływania na organizm żywy, w którym one występują. Druga studentka dokona przeglądu literatury dotyczącego wpływu oddziaływania czynników środowiskowych tj metale, ksenobiotyki, pestycydy lub nanomateriały na zespoły mikroorganizmów związane z wolno-żyjącymi zwierzętami. Studentka zapozna się z informacjami na temat negatywnego oddziaływania czynników środowiska na mikrobioty jelit i innych narządów zwierząt, w oparciu o literaturę dokona ogólnej syntezy aktualnego stanu wiedzy dotyczącej wpływu negatywnych zmian mikrobioty na stan i zdrowie organizmów wyższych (zwierząt). |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Praca studenta pod opieką promotora pracy. Zapoznanie studentów z podstawowymi sposobami wyszukiwania literatury, jej studiowania, jak również jej organizacji z wykorzystaniem menagera literatury Mendeley czy zasad cytowania. Ocena przydatności zgromadzonej przez studenta literatury. Przedstawienie zasad przygotowywania pracy licencjackiej (układ, zawartość, stosowanie języka naukowego). Dyskusja problemów naukowych z promotorem pracy. Praca studenta z bazami naukowymi (Scopus, Science Direct, Pub Med, Web of Science, National Center for Biotechnology Information). Konsultacje on-line z wykorzystaniem platformy Teams, a także na drodze korespondencji e-mail. Plan pracy, a następnie poszczególne rozdziały pracy będą udostępnione promotorowi poprzez platformę Teams, a następnie wprowadzone poprawki, komentarze i sugestie do tekstu promotor przekaże studentowi z wykorzystaniem narzędzi Office 356. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena pracy ciągłej studenta: Bardzo dobry: student rozumie celowość opisywanego problemu, umiejętnie wybiera odpowiednią literaturę, jest zaangażowany i kreatywny w rozwiązywaniu bieżących problemów, jest systematyczny, aktywnie uczestniczy w dyskusjach. Dobry: student rozumie celowość badanego problemu, umiejętnie wybiera odpowiednią literaturę, jest zaangażowany w rozwiązywanie bieżących problemów, jest systematyczny, uczestniczy w dyskusjach. Dostateczny: student potrzebuje dodatkowych wskazówek do wykonania konkretnych zadań, jest słabo zaangażowany w realizację tematu pracy, nie wykazuje aktywności podczas dyskusji. Niedostateczny: student nie jest zaangażowany w prace wyznaczone przez prowadzącego, nie rozumie sensu powierzonych zadań, niedbale je wykonuje, nie potrafi dyskutować. W czasie trwania pracowni prowadzący w sposób ciągły ocenia aktywność i zaangażowanie studenta w realizację wyznaczonych zadań, ocenia jego dociekliwość, wnikliwość i racjonalność wykonania, zwraca uwagę na poprawność merytoryczną zgromadzonych materiałów źródłowych. Zaliczenie końcowe/praca licencjacka: Ocenie podlega wartość merytoryczna i formalna poprawność pracy licencjackiej: bardzo dobry – praca licencjacka jest przygotowana samodzielnie, w przemyślany i logiczny sposób. Nie zawiera błędów merytorycznych i edytorskich. dobry – praca licencjacka jest przygotowana poprawnie, w przemyślany i logiczny sposób. Zawiera nieliczne błędy merytoryczne i edytorskie. dostateczny – praca licencjacka jest niekompletna, przygotowana niestarannie, zawiera nieliczne błędy merytoryczne i redakcyjne. niedostateczny – praca licencjacka nie spełnia wymagań merytorycznych i formalnych. Pracę student przygotowuje samodzielnie i przedstawia ją opiekunowi w wyznaczonym terminie. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
dr Sławomir Borymski |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.