Seminarium dyplomowe II W2-S2BT19-2BT-08A
semestr letni 2020/2021
Laboratorium,
grupa nr 19
![]() zaznaczono (na zielono) terminy aktualnie wyświetlanej grupy |
| |||||
Przedmiot | Seminarium dyplomowe II W2-S2BT19-2BT-08A | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia |
semestr letni 2020/2021 (2020/2021L)
(zakończony)
Laboratorium (L), grupa nr 19 [pozostałe grupy] |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
Termin i miejsce: | |||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
Terminy najbliższych spotkań: |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Izabela Poprawa | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Publikacje naukowe i popularno-naukowe dotyczące poszczególnych zagadnień omawianych w trakcie seminariów. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Prezentacje indywidualne: 1. Biologia niesporczaków. 2. Laktacja-rola karmienia piersią oraz dieta matki i jej wpływ na rozwój dziecka. 3. Późne zmiany pośmiertne. 4. Interstitium. Nowy organ? 5. Herbata - napój wszech czasów. 6. Kontrowersyjne składniki obecne w kosmetykach. Prezentacje zespołowe: 1. Medycyna niekonwencjonalna, szamaństwo, homeopatia- niebezpieczeństwo dla zdrowia, życia i środowiska. Czyli przekleństwo współczesnego świata. 2. O zaburzeniach odżywiania na tle psychicznym i z konsekwencjami dla organizmu. 3. Entomologia sądowa. Tutorial na temat pisania naukowych i popularnonaukowych tekstów biologicznych. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
1. Referat indywidualny w oparciu o prezentację multimedialną. 2. Referat zespołowy w oparciu o prezentację multimedialną. 3. Dyskusja. 4. Tutorial - Jak pisać naukowe i popularnonaukowe teksty biologiczne? |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
1. Sprawdzian umiejętności autoprezentacji i pracy w zespole– przygotowanie referatu naukowego na wybrany temat. Przygotowanie prezentacji indywidualnej oraz przygotowanie prezentacji zespołowej . bdb – student samodzielnie wygłasza referat z wykorzystaniem prezentacji multimedialne, dyskutuje zagadnienia związane z tematyką seminarium, wyraża wątpliwości, definiuje problemy i szuka rozwiązań. db - student samodzielnie wygłasza referat z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej oraz dyskutuje zagadnienia związane z tematyką seminarium. dst – student czytając napisany tekst wygłasza referat z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej oraz podejmuje próby dyskusji na zagadnienia związane z tematyką seminarium. ndst - student nie potrafi wygłosić referatu z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej, nie potrafi podjąć dyskusji na zagadnienia związane z tematyką seminarium. Studenci w wyznaczonej przez osobę prowadzącą zajęcia kolejności w ramach pracy własnej przygotowują prezentację multimedialną i wygłaszają w oparciu o nią 30-minutowy referat związany z tematyką zajęć. Następnie odbywa się dyskusja nad wartością merytoryczną i dydaktyczną prezentacji. Zespoły studenckie przygotowują prezentację multimedialną na wybrany temat. Po prezentacji następuje dyskusja . 2. Ocena ciągła. Podstawowe wiadomości związane z tematyką każdych zajęć, które umożliwią dyskutowanie problematyki poruszanej przez prowadzącego i referującego. bdb – student aktywnie dyskutuje na temat treści przedstawionych na seminarium; samodzielnie formułuje opinie oraz wnioski wynikające ze znanych i zasłyszanych na seminarium treści. db - student dyskutuje na temat treści przedstawionych na seminarium; samodzielnie formułuje opinie oraz wnioski wynikające ze znanych i zasłyszanych na seminarium treści. dst - student wykazuje problemy w dyskutowaniu treści przedstawionych na seminarium, z trudem samodzielnie formułuje opinie oraz wnioski wynikające ze znanych i zasłyszanych na seminarium treści. ndst - student nie dyskutuje w ogóle na temat treści przedstawionych na seminarium, z trudem formułuje opinie oraz wnioski wynikające ze znanych i zasłyszanych na seminarium treści.Na każdych zajęciach osoba prowadząca będzie oceniała aktywność studenta w prowadzonych dyskusja Mogą być wystawione oceny +db i + dst. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
dr hab. Weronika Rupik, prof.UŚ |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.