Komunikacja interpersonalna W3-PE-OG-S1-KI
semestr letni 2021/2022
Ćwiczenia,
grupa nr 4
![]() zaznaczono (na zielono) terminy aktualnie wyświetlanej grupy |
| |||||
Przedmiot | Komunikacja interpersonalna W3-PE-OG-S1-KI | |||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia |
semestr letni 2021/2022 (2021/2022L)
(w trakcie)
Ćwiczenia (C), grupa nr 4 [pozostałe grupy] |
|||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
Terminy i miejsca: |
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
Terminy najbliższych spotkań: |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 16 | |||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 18 | |||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Alicja Gałązka | |||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Kraków 2000 Uniszewski 4, s. 16-19 Uniszewski Z.: Konflikty i negocjacje. Warszawa1999 Wills B.C.: Jak mówic NIE i budowac udane zwiazki. Gdansk 1994 Wisniewska M., Cassidy E. (opr.): Psychologiczne gry i ćwiczenia grupowe. Warszawa 1991 Wojciechowski M.: Praktyka rozwiazywania konfliktów (w:) „Remedium” 1999 nr Argyle M.: Psychologia stosunków międzyludzkich. Warszawa 1999 |
|||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
5. Asertywność. Mapa asertywności. .Umiejętność odmawiania .Asertywne wyrażanie opinii. .Agresja, uległość, asertywność. .Pojęcie „terytorium psychologicznego” ..Krytyka w porozumiewaniu się z uczniami. .Znaczenie „domykania” pracy w grupie 6. Umiejętności negocjacyjne i rozwiązywanie konfliktów. Działanie w sytuacjach konfliktowych .Odwracanie ról. .Transakcje równoległe i skrzyżowane. Egogram. Konflikty, sposoby radzenia sobie z nimi i sposoby ich rozwiązywania. Zastosowanie AT E. Berne’a. Postrzeganie zachowań, motywacji i stanowisk obu stron. Rodzic-Dorosły-Dziecko. .Skrypty i gry psychologiczne w rozumieniu AT |
|||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
prezentacje Dyskusja Odgrywanie scenek Analiza literatury Testy |
|||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
udział w zajęciach Przygotowanie prezentacji Test zaliczeniowy |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.