Pracownia licencjacka II [W2-S1BT19-1BT-10]
semestr letni 2021/2022
Laboratorium,
grupa nr 2
Przedmiot: | Pracownia licencjacka II [W2-S1BT19-1BT-10] |
Zajęcia: |
semestr letni 2021/2022 [2021/2022L]
(zakończony)
Laboratorium [L], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każdy poniedziałek, 15:30 - 18:30
sala sale KFZE Wydział Nauk Przyrodniczych (Katowice, ul. Bankowa 9) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 1 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Grażyna Wilczek |
Literatura: |
1. Materiały dotyczące zasad pisania przyrodniczych prac naukowych m.in. January Weiner: Technika pisania i prezentowania przyrodniczych prac naukowych. Przewodnik praktyczny. WN PWN 2005 2. Oryginalne i przeglądowe prace naukowe, w tym anglojęzyczne, polecone przez promotora. 3. Zgromadzone przez Studenta oryginalne i przeglądowe prace naukowe, w tym anglojęzyczne; bazy danych oraz specjalistyczne portale naukowe związane z tematyką przygotowywanej pracy |
Zakres tematów: |
Dalsza praca nad przygotowaniem pracy dyplomowej, związanej z tematyką roli mikrobiomu przewodu pokarmowego człowieka w powstawaniu wybranych chorób układu nerwowego; Problem dysbiozy mikrobioty jelitowej w powstawaniu takich schorzeń układu nerwowego jak choroba Parkinsona, choroba Alzheimera, choroba Huntingtona, stwardnienie rozsiane, depresja, schizofrenia, autyzm; Biotechnologiczne metody oceny jakościowej i ilościowej mikrobiomu. |
Metody dydaktyczne: |
praca z literaturą, interpretacja danych, dyskusja, konsultacje |
Metody i kryteria oceniania: |
Podstawą zaliczenia jest przygotowanie tekstu pracy dyplomowej na wybrany temat, która zostanie zaakceptowana przez promotora, co umożliwia przystąpienie do egzaminu dyplomowego. Praca dyplomowa powinna spełniać kryteria dla naukowych prac przyrodniczych, omawiać wybrany temat na podstawie najnowszej literatury polsko- i anglojęzycznej. Ocena ciągła Studenta: Bardzo dobry: student rozumie celowość zagadnienia przedstawianego w pracy licencjackiej, umiejętnie wybiera literaturę, jest zaangażowany i kreatywny w rozwiązywaniu bieżących problemów, jest systematyczny w pracy nad kolejnymi rozdziałami pracy dyplomowej, bardzo dobrze zna zasady pisania tekstów naukowych. Dobry: student rozumie celowość zagadnienia przedstawianego w pracy licencjackiej, umiejętnie, ale z niewielką pomocą promotora wybiera odpowiednią literaturę, jest zaangażowany w rozwiązywaniu bieżących problemów, jest systematyczny w pracy nad kolejnymi rozdziałami pracy dyplomowej, dobrze zna zasady pisania tekstów naukowych. Dostateczny: student potrzebuje dodatkowych wskazówek w poszukiwaniu i umiejętnym wykorzystaniu literatury, jest słabo zaangażowany w realizację kolejnych etapów pisania pracy, nie wykazuje aktywności podczas dyskusji, niedbale i z trudem przygotowuje kolejne fragmenty pracy licencjackiej. Niedostateczny: student nie rozumie sensu przedstawianego w pracy licencjackiej problemu, nie potrafi wybrać i analizować literatury i nie wykazuje zaangażowania, nie przygotowuje kolejnych fragmentów pracy licencjackiej, nie zna zasad pisania tekstów naukowych. |
Uwagi: |
dr hab. Grażyna Wilczek, prof. UŚ |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.