Podstawy pedagogiki osób z niepełnosprawnością intelektualną [W6-PE-KT-S1-C3.PNI]
semestr letni 2021/2022
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Podstawy pedagogiki osób z niepełnosprawnością intelektualną [W6-PE-KT-S1-C3.PNI] | ||||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr letni 2021/2022 [2021/2022L]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
co drugi poniedziałek (parzyste), 15:30 - 17:00
sala B1.12 Budynek B (Cieszyn, ul. Bielska 62) jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 14 | ||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||
Prowadzący: | Sylwia Wrona | ||||||||||||||||||
Literatura: |
Dykcik W. (red.): Pedagogika specjalna. Wyd. UAM, Poznań Grzegorzewska M.: Listy do młodego nauczyciela. PZWS, Warszawa Kosakowski C.: Węzłowe problemy pedagogiki specjalnej. Wyd. Akapit Krause A.: Człowiek niepełnosprawny wobec przeobrażeń społecznych. Wyd. Impuls, Kraków 2005. Krause A: Współczesne paradygmaty pedagogiki specjalnej. Wyd. Impuls, Kraków 2010. Pużyński S., Wciórka J. (red.): Klasyfikacja zaburzeń psychicznych i zaburzeń zachowania w ICD-10. Wyd. Vesalius, Warszawa 1998. Strelau J.(red.): Psychologia. Podręcznik akademicki T. 1,2,3. GWP, Gdańsk 2000. |
||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
- Szczegółowa charakterystyka pojęcia niepełnosprawności intelektualnej - Przyczyny oraz działania profilaktyczne zapobiegające niepełnosprawności intelektualnej, - charakterystyka funkcjonowania osób z niepełnosprawnością intelektualną - edukacja dzieci z niepełnosprawnością intelektualną - wsparcie dorosłych osób niepełnosprawnych intelektualnie |
||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
dyskusja, pogadanka, opis, praca z tekstem; pokaz, pomiar; burza mózgów, sytuacyjna, inscenizacji, problemowa. |
||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Metody i kryteria oceniania: 90% obecności na zajęciach, aktywny udział, kolokwium Kryteria oceny: bardzo dobry (bdb) -osiągnięcie zakładanych efektów kształcenia obejmujących wszystkie istotne aspekty ≥ 91 % dobry plus (db plus) - osiągnięcie zakładanych efektów kształcenia obejmujących wszystkie istotne aspekty z pewnymi błędami lub nieścisłościami 81-90% dobry (db) - osiągnięcie zakładanych efektów kształcenia z pominięciem niektórych mniej istotnych aspektów 71-80 % dostateczny plus (dst plus) - osiągnięcie zakładanych efektów kształcenia z pominięciem niektórych istotnych aspektów lub z istotnymi nieścisłościami 61-70 % dostateczny (dst)- osiągnięcie zakładanych efektów kształcenia z pominięciem niektórych ważnych aspektów lub z poważnymi nieścisłościami 51-60 % niedostateczny (ndst) brak osiągnięcia zakładanych efek-tów kształcenia ≤ 50 % |
||||||||||||||||||
Uwagi: |
S. Wrona |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.