Pedeutologia [W3-PE-OG-S2-2]
semestr zimowy 2022/2023
Ćwiczenia,
grupa nr 5
Przedmiot: | Pedeutologia [W3-PE-OG-S2-2] | ||||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr zimowy 2022/2023 [2022/2023Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 5 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
co drugi poniedziałek (nieparzyste), 8:00 - 9:30
sala 341/341A Wydział Nauk Społecznych (Katowice, ul. Grażyńskiego 53) jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 22 | ||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 22 | ||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||
Prowadzący: | Lucie Zormanova | ||||||||||||||||||
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: H. Kwiatkowska, Pedeutologia, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2008. J. Szempruch, Pedeutologia. Studium teoretyczno-pragmatyczne, Wydawnictwo Impuls, Kraków 2013. Literatura uzupełniająca: B. Muchacka, M. Szymański (red.), Nauczyciel w świecie współczesnym, Oficyna Wydawnicza "Impuls", Kraków, 2008. P. Hreciński, Wypalenie zawodowe nauczycieli, Difin, Warszawa, 2016 M.K.Grzegorzewska, Stres w zawodzie nauczyciela, Specyfika, uwarunkowanie i następstwa, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków, 2006. M.Grzegorzewska, Listy do Młodego Nauczyciela, Wyższa Szkoła Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie, 1988. Małgorzata Skarbecka, Wychowawca-przywódca. Nie ma trudnych dzieci, są tylko niewłaściwi opiekunowie, Wydawnictwo Sensus, 2016 Nauczyciel wobec zróżnicowań społecznych, red. R. Kwiecińska, M.J. Szymański, Wydawnictwo Naukowe UP, Kraków 2010 Rudolf Kretschamann, Stres w zawodzie nauczyciela, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk, 2003 Nowe Rozporządzenie MEN z dnia 23 sierpnia 2019r.w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli Czasopisma: Wychowanie w przedszkolu, Nowa Szkoła, Kwartalnik Pedagogiczny, Chowanna, Kwartalnik Edukacyjny |
||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Nauczyciel w świecie współczesnym, problemy nauczyciela w współczesnej szkole 2. Podstawowe cechy dobrego nauczyciela, wychowawca według Marii Grzegorzewskiej 3. Talent pedagogiczny 4. Autorytet nauczyciela 5. Awans zawodowy nauczycieli w Polsce 6. Stres w zawodzie nauczyciela (źródła stresu, radzenie sobie ze stresem), symptomy i czynniki wypalenia zawodowego 7. Podsumowanie, ocenianie pracy studentów na ćwiczeniach |
||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Dyskusja, brainstorming, praca pisemna |
||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Wymagania Ćwiczenia- obecność, aktywność w oparciu o znajomość literatury, przygotowanie zadań - student czyta zadane teksty i wypracuje na ich podstawie zadania. Student przygotowuje prace pisemną zawierającą odpowiedzi na pytania, które dotyczą zadanych tekstów. Ocena zadań Zadania będą oceniane plusami. Zadanie za dwa plusy: Staranie pzrygotowane odpowiedzi, przemyślane i rozbudowane odpowiedzi na pytania. Pracę cechuje oryginalność i wartość poznawcza. Strona formalno-językowa tekstu nie budzi zasadniczych zastreżeń Zadanie za jeden plus: Praca nie jest staranie przygotowana, odpowiedzi na pytania nie są rozbudowane. Wywód myślowy prowadzony chaotycznie bez przemyślania. Praca odtwórcza, bez autorskiego wkładu własnego. Pojawiają sią blędy językowe i terminologiczne. Na ćwiczeniach będzie oceniana aktywność (studenci, którzy są najwięcej aktywni na ćwiczeniach otrzymują dodatkowy plus). Na ostatnich zajęciach ćwiczeniowych prowadzący zajęcia podsumowuje uzyskane przez każdego studenta plusy. Skala ocen: 11-12- 5 10-4,5 9 – 4 8 – 3,5 3-7 Mniej niż 7+ oznaczają konieczność napisania kolokwium zaliczeniowego obejmującego tematy ćwiczeniowe. Ważna jest również obecność studentów na ćwiczeniach. |
||||||||||||||||||
Uwagi: |
MEWIP2 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.