Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Marketing sztuki i prawo autorskie W6-EM-S1-MST
wykład 1 (W1) semestr letni 2021/2022

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 15
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Literatura:

Literatura:

1.W. Kowalski., Własność intelektualna z perspektywy przedsiębiorcy. W: P. Stec (Red): Własność intelektualna w przedsiębiorstwie. Problemy ekonomiczne i prawne. Gliwice 2010.

2. R. Golat., Prawo autorskie i prawa pokrewne, C.H. Beck, Warszawa 2006

3. M. Poźniak – Niedzielska, J. Szczotka, M. Mozgawa, Prawo autorskie i prawa pokrewne. Zarys wykładu, Branta, Bydgoszcz 2006

4. T. Kramer., Podstawy marketingu, Warszawa 2003.

5. E. Michalski, Marketing, podręcznik akademicki, Warszawa 2004.

Metody i kryteria oceniania:

Ocena końcowa wystawiana na podstawie Testu opisowego (w wymiarze od 3-5 stron) na jeden z trzech wybranych przez studenta tematów.

Tematy:

1. Pojęcie utworu w prawie autorski

2. Pojęcie opracowania w prawie autorski

3. Pojęcie integralności utworu

Zakres tematów:

Wykład rozpoczyna wyjaśnienie pojęcia własności intelektualnej, w tym dóbr niematerialnych, prezentację źródeł chroniącego ją prawa oraz wskazanie miejsca prawa własności intelektualnej w ogólnym systemie prawa. Następnie omówione są zasady prawa autorskiego, po których przybliżane są kolejno poszczególne jego zagadnienia, a to w szczególności pojecie utworu, sytuacja prawna twórców jako podmiotów prawa autorskiego, przysługujące im autorskie prawa osobiste i ich ochrona oraz autorskie prawa majątkowe i ich ochrona. W dalszej kolejności omówione sa licencje ustawowe i obrót majątkowymi prawami autorskimi, umowa o przeniesienie prawa i umowa licencyjna, a także zagadnienia praw pokrewnych oraz ochrony wizerunku. Wykład zamyka krótkie wskazanie zasad marketingu twórczości artystycznej. Wykład ma postac analizy poszczególnych kwestii na tle podanych przykladów, przy czym studenci moga w kazdym czasie zadawać pytania związane z omawianą

problematyką.

Metody dydaktyczne:

Poszczególne kwestie omawiane na wykładzie będą ilustrowane przykładami, a studenci będą mogli zadawać pytania, szczególnie wynikajace z ich własnej praktyki twórczej.

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Akcje
1 każdy poniedziałek, 18:00 - 18:45, sala zajęcia zdalne
Wojciech Kowalski, Małgorzata Tomaka 15/14 szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Bielska 62
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.