Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Marketing sztuki i prawo autorskie [W6-EM-S1-MST] semestr letni 2021/2022
wykład 1, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Marketing sztuki i prawo autorskie [W6-EM-S1-MST]
Zajęcia: semestr letni 2021/2022 [2021/2022L] (zakończony)
wykład 1 [W1], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy poniedziałek, 18:00 - 18:45
sala Zajęcia zdalne
Zdalny jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 15
Limit miejsc: 14
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Wojciech Kowalski, Małgorzata Tomaka
Literatura:

Literatura:

1.W. Kowalski., Własność intelektualna z perspektywy przedsiębiorcy. W: P. Stec (Red): Własność intelektualna w przedsiębiorstwie. Problemy ekonomiczne i prawne. Gliwice 2010.

2. R. Golat., Prawo autorskie i prawa pokrewne, C.H. Beck, Warszawa 2006

3. M. Poźniak – Niedzielska, J. Szczotka, M. Mozgawa, Prawo autorskie i prawa pokrewne. Zarys wykładu, Branta, Bydgoszcz 2006

4. T. Kramer., Podstawy marketingu, Warszawa 2003.

5. E. Michalski, Marketing, podręcznik akademicki, Warszawa 2004.

Zakres tematów:

Celem wykładu zatytułowanego: "Marketing sztuki i prawo autorskie" jest zapoznanie studentów z ogólnie pojętą sytuacją prawną artysty, czyli twórcy w rozumieniu ustawy prawie autorskim i prawach pokrewnych z 1994 roku. Następnie wykładowca przedstawi zagadnienie marketingu sztuki w kontekście polskim i miedzynarodowym. W szczególności, będzie ona analizowana według nastepującego porzadku:

1. Pojecie twórcy i jego twórczości.

2. Prawa twórcy w przypadku realizowania twórczości w rożnych sytuacjach:

a - twórczość wolna, bez żadnej umowy;

b - twórczość realizwoana w ramach umowy o pracę;

c - twórczość realizowana w ramach umowy o dzieło;

d - twórczość w instytucji naukowej;

e - twórcość studenta - praca dyplomowa.

3. Przedmiot twórczości - utwór.

4. Sytuacja prawna twórcy po ustaleniu utworu

5. Prawa osobiste twórcy - autora.

6. Prawa majątkowe twórcy - autora.

7. Ograniczenia praw twórcy - licencje ustawowe.

8. Obrót majątkowymi prawami autorskimi.

9. Ochrona autorskich praw osobistych i majątkowych.

10. Twórczość a ochrona wizerunku.

11. Prawa pokrewne a twórcy i wykonawcy.

12. Realizacja praw twórców poprzez Organizacje Zbiorowego Zarządzania.

13. Podstawowe pojęcia marketingu.

14. Marleting sztuki w Polsce.

15 Marketing sztuki w innych państwach.

Metody dydaktyczne:

Poszczególne kwestie omawiane na wykładzie będą ilustrowane przykładami, a studenci będą mogli zadawać pytania, szczególnie wynikajace z ich własnej praktyki twórczej.

Metody i kryteria oceniania:

Obecność na wykładzie i pozytywne zaliczenie opracowania zaliczeniowego.

Uwagi:

prof. dr hab. W. Kowalski (prawo autorskie) - moduł realizowany łącznie z MM 3/ I st.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)