Metodyka pracy korekcyjno-kompensacyjnej
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 12-OA-S1-5MPKK | Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Metodyka pracy korekcyjno-kompensacyjnej | ||
Jednostka: | Wydział Sztuki i Nauk o Edukacji | ||
Grupy: | |||
Punkty ECTS i inne: |
2.00 ![]() |
||
Język prowadzenia: | (brak danych) | ||
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowy |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2016/2017" (zakończony)
Okres: | 2016-10-01 - 2017-02-17 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin ![]() Wykład, 15 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Sylwia Wrona | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Chrząszcz, Sylwia Wrona | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Ocena końcowa z modułu | |
Sposób ustalania oceny końcowej: | średnia arytmetyczna z poszczególnych sposobów weryfikacji efektów kształcenia |
|
Pełny opis: |
Student posiada usystematyzowana wiedzę z zakresu metod pracy korekcyjno-kompensacyjnych. |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2017/2018" (zakończony)
Okres: | 2017-10-01 - 2018-02-18 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin ![]() Wykład, 15 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Barbara Chojnacka-Synaszko | |
Prowadzący grup: | Barbara Chojnacka-Synaszko | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Ocena końcowa z modułu | |
Sposób ustalania oceny końcowej: | średnia arytmetyczna z poszczególnych sposobów weryfikacji efektów kształcenia, przy założeniu, że wszystkie sposoby weryfikacji efektów kształcenia zaliczone są pozytywnie |
|
Pełny opis: |
Przedmiot metodyka pracy korekcyjno-kompensacyjnej ma wyposażyć studentów w wiedzę z zakresu teoretycznych i praktycznych problemów oraz objawów zaburzeń rozwojowych u dzieci. Ma wyposażyć w elementarną wiedzę na temat diagnozowania przyczyn trudności w uczeniu, dostarczyć wiedzy w zakresie korekty zaburzeń rozwojowych, doboru metod i form pracy z dziećmi wymagającymi pomocy terapeutycznej. |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2018/2019" (zakończony)
Okres: | 2018-10-01 - 2019-02-17 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin ![]() Wykład, 15 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Chrząszcz | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Chrząszcz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Ocena końcowa z modułu | |
Sposób ustalania oceny końcowej: | średnia arytmetyczna z poszczególnych sposobów weryfikacji efektów kształcenia, przy założeniu, że wszystkie sposoby weryfikacji efektów kształcenia zaliczone są pozytywnie |
|
Pełny opis: |
Przedmiot metodyka pracy korekcyjno-kompensacyjnej ma wyposażyć studentów w wiedzę z zakresu teoretycznych i praktycznych problemów oraz objawów zaburzeń rozwojowych u dzieci. Ma wyposażyć w elementarną wiedzę na temat diagnozowania przyczyn trudności w uczeniu, dostarczyć wiedzy w zakresie korekty zaburzeń rozwojowych, doboru metod i form pracy z dziećmi wymagającymi pomocy terapeutycznej. | |
Uwagi: |
- |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-23 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin ![]() Wykład, 10 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Ilona Fajfer-Kruczek | |
Prowadzący grup: | Ilona Fajfer-Kruczek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Ocena końcowa z modułu | |
Sposób ustalania oceny końcowej: | średnia arytmetyczna z poszczególnych sposobów weryfikacji efektów kształcenia, przy założeniu, że wszystkie sposoby weryfikacji efektów kształcenia zaliczone są pozytywnie |
|
Pełny opis: |
Przedmiot metodyka pracy korekcyjno-kompensacyjnej ma wyposażyć studentów w wiedzę z zakresu teoretycznych i praktycznych problemów oraz objawów zaburzeń rozwojowych u dzieci. Ma wyposażyć w elementarną wiedzę na temat diagnozowania przyczyn trudności w uczeniu, dostarczyć wiedzy w zakresie korekty zaburzeń rozwojowych, doboru metod i form pracy z dziećmi wymagającymi pomocy terapeutycznej. | |
Uwagi: |
- |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-21 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin ![]() Wykład, 10 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Ilona Fajfer-Kruczek | |
Prowadzący grup: | Iwona Donocik, Ilona Fajfer-Kruczek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Ocena końcowa z modułu | |
Sposób ustalania oceny końcowej: | średnia arytmetyczna |
|
Pełny opis: |
Metodyka zajęć korekcyjno-kompensacyjnych, jest modułem, którego celem jest teoretyczne zapoznanie studentów z podstawami terapii pedagogicznej, formami terapii, a także prawnym i organizacyjnym zakresem realizacji zajęć korekcyjno-kompensacyjnych, jako formie pomocy psychologiczno-pedagogicznej organizowanej w placówkach oświatowych, na różnych etapach edukacji. Ponadto zakres wykładu skupia się na na metodach i formach stosowanych podczas zajęć korekcyjno-kompensacyjnych z uwzględnieniem korekcji i kompensacji określonych dysfunkcji i trudności. Z kolei ćwiczenia koncentrują się na analizie: specyficznych trudności w uczeniu się, zaburzeniu przetwarzania słuchowego, ADHD, trudnościach grafomotorycznych, zaburzeniach koncentracji uwagi i pamięci, nieharmonijnym rozwoju poznawczym, emocjonalnym, motorycznym itd., innych trudnościach i zaburzeniach i adekwatnych formach i metodach pracy z uczniem o SPE, w tym przygotowanie scenariuszy zaj. kor.-komp. i tworzenia pomocy terapeutycznych do tych zajęć z wykorzystaniem TIK. | |
Uwagi: |
10 godz. wykładów 15 godz. ćwiczeń |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.