Elementy pedagogiki specjalnej 1
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | W6-EM-TM-S2-EPS1 | Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Elementy pedagogiki specjalnej 1 | ||
Jednostka: | Wydział Sztuki i Nauk o Edukacji | ||
Grupy: | |||
Punkty ECTS i inne: |
2.00 ![]() |
||
Język prowadzenia: | (brak danych) | ||
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowy |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-23 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin ![]() Wykład, 15 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Grażyna Durlow | |
Prowadzący grup: | Grażyna Durlow, Ilona Fajfer-Kruczek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Sposób ustalania oceny końcowej: | Średnia arytmetyczna ocen z wymaganych w module sposobów weryfikacji efektów kształcenia (w skali 2.0 – 5.0) - przy założeniu, że wszystkie sposoby weryfikacji efektów kształcenia zostały zaliczone pozytywnie (tzn. co najmniej na ocenę dostateczną). Zaliczenie ustne Sprawdzenie wiedzy z zakresu teoretycznych podstaw pedagogiki specjalnej, wykorzystywanych terapii, z uwzględnieniem teorii rozwoju człowieka w odniesieniu do osób z niepełnosprawnościami, w wieku senioralnym oraz uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi – w terminie przewidzianym dla sesji zaliczeniowej. Ocena bardzo dobra – bardzo dobra znajomość podstawowej problematyki związanej z pedagogiką specjalną, orientacja w związanej ze wskazanym obszarem – literaturze, umiejętność samodzielnego formułowania wniosków - pkt 23-21: ocena 5,0. Ocena dobra – dobra znajomość teoretycznych zagadnień związanych z pedagogiką specjalną - pkt 20: ocena 4,5 - pkt 20-16: ocena 4,0. Ocena dostateczna – znajomość teoretycznych zagadnień z zakresu pedagogiki specjalnej w zakresie 50% obowiązującej wiedzy - pkt 15: ocena 3,5 - pkt 14-12: ocena 3,0. Ocena niedostateczna – brak orientacji w tematyce przedmiotu, błędy merytoryczne, nieumiejętność samodzielnego formułowania wniosków, niezgłoszenie się na zaplanowane zaliczenie w terminie sesji zaliczeniowej bez wcześniejszego uprzedzenia prowadzącego - pkt 11: ocena 2,0. Zaliczenie praktyczne Sprawdzenie umiejętności wykorzystania zdobytej wiedzy teoretycznej w praktyce poprzez przedstawienie projektu działań skierowanych do osób z niepełnosprawnościami, w wieku senioralnym oraz uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Ocena bardzo dobra – bardzo dobre przygotowanie i zrealizowanie projektu pod względem merytorycznym i praktycznym wraz z umiejętnością trafnego określenia jego celów; wykazanie się indywidualnością, pomysłowością i kreatywnością. - pkt 23-21: ocena 5,0. Ocena dobra – przygotowanie i przeprowadzenie własnej propozycji projektu z umiejętnością określenia jego celów w sposób poprawny - pkt 20: ocena 4,5 - pkt 20-16: ocena 4,0. Ocena dostateczna – realizacja przygotowanego projektu i określenie jego celów, w sposób zadowalający - pkt 15: ocena 3,5 - pkt 14-12: ocena 3,0. Ocena niedostateczna – brak propozycji projektu; błędy merytoryczne, nieumiejętność zastosowania wiedzy teoretycznej w praktyce, nieumiejętność samodzielnego formułowania wniosków i przeprowadzenia krytycznej analizy; niezgłoszenie się na zaplanowane zaliczenie w terminie sesji zaliczeniowej bez wcześniejszego uprzedzenia prowadzącego - pkt 11: ocena 2,0. |
|
Pełny opis: |
Moduł Elementy pedagogiki specjalnej 1 wprowadza w podstawowe zagadnienia z zakresu pedagogiki specjalnej, w tym funkcjonowania osób z niepełnosprawnością intelektualną, fizyczną oraz uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Student nabywa także wiedzę związaną ze specyfiką pracy z osobami w wieku senioralnym. Poznaje: metody pracy i terapie wykorzystywane w pracy z osobami niepełnosprawnymi oraz narzędzia wykorzystywane w diagnozowaniu osób niepełnosprawnych oraz nabywa wiedzę dotyczącą wsparcia instytucjonalnego i pozainstytucjonalnego w procesie terapeutycznym. |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-21 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin ![]() Wykład, 15 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Grażyna Durlow | |
Prowadzący grup: | Grażyna Durlow, Sylwia Wrona | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Sposób ustalania oceny końcowej: | Średnia arytmetyczna ocen z wymaganych w module sposobów weryfikacji efektów kształcenia (w skali 2.0–5.0) - przy założeniu, że wszystkie sposoby weryfikacji efektów kształcenia zostały zaliczone pozytywnie (tzn. co najmniej na ocenę dostateczną). Zaliczenie ustne Sprawdzenie wiedzy z zakresu teoretycznych podstaw pedagogiki specjalnej, wykorzystywanych terapii, z uwzględnieniem teorii rozwoju człowieka w odniesieniu do osób z niepełnosprawnościami, w wieku senioralnym oraz uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi – w terminie przewidzianym dla sesji zaliczeniowej. Ocena bardzo dobra – bardzo dobra znajomość podstawowej problematyki związanej z pedagogiką specjalną, orientacja w związanej ze wskazanym obszarem – literaturze, umiejętność samodzielnego formułowania wniosków - pkt 23-21: ocena 5,0 Ocena dobra – dobra znajomość teoretycznych zagadnień związanych z pedagogiką specjalną - pkt 20: ocena 4,5 - pkt 20-16: ocena 4,0 Ocena dostateczna – znajomość teoretycznych zagadnień z zakresu pedagogiki specjalnej w zakresie 50% obowiązującej wiedzy - pkt 15: ocena 3,5 - pkt 14-12: ocena 3,0 Ocena niedostateczna – brak orientacji w tematyce przedmiotu, błędy merytoryczne, nieumiejętność samodzielnego formułowania wniosków, niezgłoszenie się na zaplanowane zaliczenie w terminie sesji zaliczeniowej bez wcześniejszego uprzedzenia prowadzącego - pkt 11: ocena 2,0 Zaliczenie praktyczne (w przypadku realizacji kształcenia w formie zdalnej - zaliczenie ustne) Sprawdzenie umiejętności wykorzystania zdobytej wiedzy teoretycznej w praktyce poprzez przedstawienie projektu działań skierowanych do osób z niepełnosprawnościami, w wieku senioralnym oraz uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi Ocena bardzo dobra – bardzo dobre przygotowanie i zrealizowanie (lub omówienie) projektu pod względem merytorycznym i praktycznym wraz z umiejętnością trafnego określenia jego celów; wykazanie się indywidualnością, pomysłowością i kreatywnością. - pkt 23-21: ocena 5,0 Ocena dobra – przygotowanie i przeprowadzenie (lub omówienie) własnej propozycji projektu z umiejętnością określenia jego celów w sposób poprawny. - pkt 20: ocena 4,5 - pkt 20-16: ocena 4,0 Ocena dostateczna – realizacja przygotowanego projektu i określenie jego celów, w sposób zadowalający. - pkt 15: ocena 3,5 - pkt 14-12: ocena 3,0 Ocena niedostateczna – brak propozycji projektu; błędy merytoryczne, nieumiejętność zastosowania wiedzy teoretycznej w praktyce, nieumiejętność samodzielnego formułowania wniosków i przeprowadzenia krytycznej analizy; niezgłoszenie się na zaplanowane zaliczenie w terminie sesji zaliczeniowej bez wcześniejszego uprzedzenia prowadzącego. - pkt 11: ocena 2,0 |
|
Pełny opis: |
Moduł Elementy pedagogiki specjalnej 1 wprowadza w podstawowe zagadnienia z zakresu pedagogiki specjalnej, w tym funkcjonowania osób z niepełnosprawnością intelektualną, fizyczną oraz uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Student nabywa także wiedzę związaną ze specyfiką pracy z osobami w wieku senioralnym. Poznaje: metody pracy i terapie wykorzystywane w pracy z osobami niepełnosprawnymi oraz narzędzia wykorzystywane w diagnozowaniu osób niepełnosprawnych oraz nabywa wiedzę dotyczącą wsparcia instytucjonalnego i pozainstytucjonalnego w procesie terapeutycznym. | |
Uwagi: |
Zajęcia prowadzone w trybie stacjonarnym. W razie szczególnej sytuacji (COVID19) - zajęcia prowadzone w trybie zdalnym. Zaliczenie w trybie stacjonarnym. W razie szczególnej sytuacji (COVID19) - zaliczenie prowadzone w trybie zdalnym. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.